Wie met een Fabia GL (van +/- sept 2011) en VCDS kan/wil mij helpen.

MacManiac78

Forumguru
Vandaag kwam de auto terug van de dealer. Men kon de storing niet ongedaan maken.

Nu heb ik zelf even een logje van de module gemaakt die het volgens mij veroorzaakt:

Address 19: CAN Gateway (J533) Labels: 6R0-907-530-V2.clb
Part No SW: 6R0 907 530 D HW: 1K0 907 951
Component: J533 Gateway H38 0034
Revision: H38 Serial number: *VERWIJDERD*
Coding: 252342
Shop #: WSC 13765 790 00014
VCID: 346C668E9711A7B8F54


1 Fault Found:
01044 - Control Module Incorrectly Coded
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Mileage: ****** km
Time Indication: 0
Date: **-**-****
Time: 19:25:08

Volgens VCDS is de module foutief gecodeerd, nu vraag ik me af wat de juiste code zijn moet. Wie kan me daarmee helpen?
 

EdK

Forumguru
In foutcodelijst van Gerritspeek komt je fout wel voor

Zoek in de lijst maar de 01044 en je kunt je inlezen
 
Hoi. Een fout in de (19) CAN Gateway is meestal gelinkt aan een andere module die verkeerd gecodeerd is. Zijn er laatst aanpassingen gedaan met vagcom of heb je iets ingebouwd? Ik kan je miss. helpen maar dan moet je naar Haarlem komen ;)
 

MacManiac78

Forumguru
Ik denk dat de fout zit in de comfort module. Die staat niet meer in de lijst. Nadat de BCM vervangen is, ervaar ik meerdere storingen die wisselen in frequentie en roulatie. Ik ben in het bezit van VCDS. Ik wil de volledige log hier wel plaatsen. (verwijder is slechts even de serienummers etc.)
 

Ligflits

Senior Member
ik wil je wel via een prive bericht een volledige log van mijn fabia combi greenline MY2012 van (juli 2011) sturen,
maar ik weet niet hoe ik een prive bericht kan versturen...

dit staat er bij mij bij 19:
Address 19: CAN Gateway (J533) Labels: 6R0-907-530-V2.clb
Part No SW: 6R0 907 530 D HW: 1K0 907 951
Component: J533 Gateway H38 0034
Revision: H38 Serial number: ****
Coding: 2523C2
Shop #: WSC 13765 790 00007
VCID: 3462BD98979A50B8F54

No fault code found.
 

MacManiac78

Forumguru
@LigFlits: Thanks! Ik ga dit morgen even proberen. We hebben in ieder geval dezelfde module. Heb jij een trekhaak?

Ik zal je even een privébericht sturen, dan kan je daarop reageren.
 

MacManiac78

Forumguru
Dat kan de andere codering al inhouden. Ik heb die niet. Mijn trailer module is dan dus ook (nog) niet aanwezig.
 

jetipo

Nieuw lid
Welke Can Gateway moet ik hebben voor een Fabia van mei 2009? Ik weet dat 6R0907530(X) de code is, maar de (X) verschilt. Soms een B, dan een C en dan een D, enz. Maakt die laatste letter iets uit?
 

MacManiac78

Forumguru
De letter geeft het versienummer van de module of firmware versie van de module aan.
De componenten of de software wordt nog wel eens aangepast / ge-update.
Middels VAS-PC zijn de componenten te flashen naar nieuwe updates. Ik heb dit al geprobeerd, maar aangezien de module niet te benaderen is, wordt de flash niet uitgevoerd. Vanmiddag ga ik het weer even proberen.
De storing lijkt in de BMC te zitten, welke wel te benaderen is. Na het ontstaan van de storing heb ik hem direct uitgelezen. Deze wijst naar de BMC. Als ik de storing negeer en de auto weer start, dan komt de storing ineens op veel meer plaatsen. Stuurhoeksensor, ABS, ESC, etc. etc. en wordt de CAN gateway niet meer weergegeven.
De dealer snapt er geen fluit van. VCDS geeft inzage in de coderingen. VAS-PC doet dat niet. Als ik de codering van de oude BMC had opgeslagen, had ik die van de nieuwe waarschijnlijk al kunnen herstellen. (Storing doet zich voor NA de BMC wissel (Lampstoring als je remt met de ruitenwissers aan.) Deze storing is dan wel verholpen, maar heb er een prachtige storing voor terug. (Die veel ernstiger is BTW.) De motor, ABS, ESC en/of stuurbekrachtiging vallen uit. Aangezien het een garantieprobleem is, ben ik eveneens in de pen geklommen om ze onder milde druk toch mijn storing op te laten lossen. :wink:
 

jetipo

Nieuw lid
Dus het nummer 6R0907530 van de gateway klopt voor een Fabia van mei 2009? Ik kan deze gaan bestellen? Ik kan er namelijk een krijgen met een C op het eind.
 

MacManiac78

Forumguru
Let goed op wat je koopt! Op andere fora heb ik gelezen dat ook de componenten met storingen verkocht worden. Als je de huidige (oude) codering niet hebt en niet in het bezit bent van VCDS, dan zou ik me naar even achter mijn oor krabben.
 
Bovenaan Onderaan