Wie komt er zondag 29 mei 2011 naar de Verrassend Skoda Rijtraining?

hemi24

Forumguru
Wie komt er zondag 29 mei 2011 naar de Verrassend Skoda Rijtraining?

Ik ben veel bij de weg en vanzelfsprekend reken ook ik mij, net als elke (mannelijke) autorijder, tot de 50% beste bestuurders, maar ik ben ook benieuwd wat er in de loop van de jaren allemaal aan slechte gewoontes in zijn geslopen...

Natuurlijk heb ik me ook opgegeven om gewoon eens lekker met de O2 uit de bocht te mogen vliegen, zonder verdere schadelijke gevolgen :grin:

Waar ik nieuwsgierig naar ben, wie komen er nog meer van dit forum en wat nemen julie mee als voertuig?
 

Michel

Forumguru
Ik heb me zojuist aangemeld voor deze training. Een paar jaar geleden heb ik al eens met de reguliere rijtraining bij Prodrive meegedaan. Erg leerzaam! Ook nu verwacht ik er nog het nodige van op te steken.

Voor de overige leden/lezers op dit forum: er is nog een paar plekken vrij (vier op het moment van dit schrijven).
 

Michel

Forumguru
@Hemi24: Nee, mijn banden laat ik regelmatig van voor naar achteren en vice versa wisselen. Tot op heden heb ik na 25.000 km met mijn Vredestein Quatracs (nog) geen problemen met cuppen.
 

hemi24

Forumguru
hmmm, mijn Michelins zitten er al weer 42k onder (nog 4½mm restprofiel), maar ik heb de afgelopen week toch maar contact opgenomen met de leasemij om te 'klagen' over het lawaai van de cuppende achterbanden. Ik hoop dat de bandenboer akkoord gaat krijgen voor vervanging!
 

Michel

Forumguru
Vandaag heb ik zoals verwacht een leerzame dag gehad, met als hoogtepunt een tweetal ronden over de kombaan van het RDW.

Wel leuk om te zien hoe mijn vierseizoenen banden werken, want de grenzen liggen op een natte ondergrond (de baan wordt natgehouden) toch wel verder dan bij de standaardbanden. Bij een aantal oefeningen kon/mocht/moest ik daarom vaak 10-15 km/u harder rijden dan de andere deelnemers om meer de grens van deze banden op te kunnen zoeken. Wat ik overigens niet altijd heb gedaan, hoewel ik bij de uitwijkproef toch ook een keer met een behoorlijke vaart achterstevoren ging. En dat met een instructeur naast me...

Die kombaan is in het begin even angstig, omdat je auto ongeveer 60 graden schuin in de bochten hangt, maar hij valt natuurlijk niet om en hij schuift ook niet naar beneden. Bij de tweede ronde ging ik er samen met een Superb 3.6 van de importeur (die het tempo aangaf en niet mocht worden gepasseerd) en een Octavia RS met een gangetje van ruim 150 km/u doorheen en dat gaat eigenlijk erg simpel, maar was helaas ook weer te snel voorbij. Je wordt dan wel even in je stoel gedrukt in die kombochten. Een leuke ervaring!

Een Fabia RS (eveneens van de importeur) werd op de kombaan ook even de sporen gegeven door de trainers. Dat ding is dus echt vlot op tempo!

Al met al een aanrader, deze dag, ook al krijg je door het grote aantal deelnemers voor mijn gevoel wel wat minder individuele aandacht. Mocht zich een nieuwe gelegenheid voordoen, dan wil ik jullie deze training van harte aanbevelen.
 

amukar

Lid
Ik heb gezien dat er tientallen foto's zijn gemaakt. Weet iemand ook of die online komen te staan?
Het was inderdaad een verrassend interessante training.
 

hemi24

Forumguru
Voor wat ik begreep komen de foto's over niet al te lange tijd op de site van VerrassendSkoda.nl

Ik heb ook genoten van de diverse onderdelen. Nog nooit zo vaak en zo hard de ABS-gebruikt als gisteren!
 
Ik was er ook afgelopen zondag en het was een leuke en leerzame dag (zie foto's in mijn album)
Was samen met de geliefde, die heeft nog niet zo lang haar rijbewijs en heeft op deze dag aardig wat bijgeleerd en ervaren waar de grenzen liggen.
Zelf ook het nodige opgestoken en de theorie is weer eens bijgespijkerd.
Het is vooral prettig dat je deze training doet met je eigen auto zodat je in de praktijk kan aanvoelen hoe deze reageerd in de kritieke omstandigheden.
Het kersje op de taart is de afsluiting met 2 rondjes kombaan, geheel zinloos en juist daarom, heel leuk :winkie:
Echt een aanrader deze dag, voor ervaren en minder ervaren rijders en ik kan hem bij een ieder aanbevelen.
 

bobbie

Senior Member
Beste vstromjuan ik ben het helemaal met u reactie eens! Het was een zeer leerzame dag! Als er nog twijfelaars zijn voor de volgende dag? ''Gewoon doen!'' Het ''nieuwe sturen'' kwart voor 3 vergt nog enige gewenning maar de gedachte bij een aanrijding niet naar de kaakchirurg te hoeven is stimulerend!
 
Bovenaan Onderaan