Wie in de regio Utrecht heeft VCDS ??

cortrans

Forumguru
Wie in de regio heeft er een keer tijd, om bij mijn Fabia II enkele instellingen aan te passen met VCDS??
Ik wil o.a. de richting aanwijzer 4 of 5 x laten knipperen i.p.v. 3x.
Ook zou ik graag mijn achterlichten laten mee branden met de dagrijverlichting.....
 

Spierings

Forumguru
@cortrans

Alleen je achterlichten schakelen bij je Fabia is niet mogelijk, je kunt wel het stadslicht schakelen zodat deze altijd brand (teller verlichting en zo werkt dan niet).

Nadeel is dat het officieel niet toegestaan is.
 

cortrans

Forumguru
@Spierings,
Klopt, dat had ik al begrepen ja.

Nu ben ik (bijna) elk weekend bij mijn zoon in Heemskerk (is inderdaad de andere kant op van Apeldoorn en Den Haag), misschien iemand in die regio???
 

cortrans

Forumguru
En gisteravond ben ik even langs geweest bij stadsgenoot Michel (stiOo). Hij heeft voor mij diverse instellingen veranderd met VCDS bij mijn Faab II.
Zo heeft hij onder andere er voor gezorgd dat de ramen open en dicht kunnen met de afstand bediening van de auto.
De "anti carjacking' functie is geactiveerd, als mede de functie 2x drukken voor openen passagiers deuren.
De teller wijzers, slaan helemaal uit bij contact aan.
De functie 'melding defecte lamp" is ingeschakeld, en de verklikker van de gordel in uit gezet.
Ook knippert mijn richting aanwijzer nu 4x (ipv 3x).
En de ruitenwissers, zwaaien nog een keer na ongeveer 5 seconden na gewist te hebben bij sproeier gebruik.
En er zijn nog wat dingetjes veranderd, die ik al weer vergeten ben:maakmegek:

Wat (nog) niet gelukt is, is dat de achterlichten branden in combinatie met de dagrijverlichting.
Wie weet de exacte instellingen hiervan????

Ook werkt de "follow my home" stand van de verlichting niet.

Ik ben er weer blij mee. Michel nogmaals bedankt
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb ook geen idee. Mijn afleverende dealer heeft dat in mei 2011 al gedaan en ook de knipperlichten van 3x nar 1x gezet, sindsdien is er niks meer aan veranderd.
 

Spierings

Forumguru
Heb zelf de comfort functie van de afstandsbediening uit gezet, heb mijn sleutels altijd in mijn broekzak en de auto dicht bij het huis. Dit is een slechte combinatie voor deze functie ...
 

Canon-Eye

Forumguru
heb mijn sleutels altijd in mijn broekzak en de auto dicht bij het huis. Dit is een slechte combinatie voor deze functie
Dat lijkt me een beetje koudwatervrees.
Ik heb de auto bijna 'in huis', nl. onder de carport waar ook de voordeur zit. Nooit een probleem geweest, al is het maar omdat je de betreffende knop een (flink) aantal seconden ingedrukt moet houden om de ramen (helemaal) te openen of te sluiten. Dat zal niet makkelijk per ongeluk gebeuren.
 

Spierings

Forumguru
Het is mij anders al diverse keren voorgekomen dat me ramen op een klein kiertje stonden, dit komt echt wat vaker voor als je denkt @Canon-Eye. Na weg coderen/uitzetten komt het niet meer voor.
 
Bovenaan Onderaan