Wie heeft fabriek af soundgenerator op zijn Karoq?

Dag, ik ben benieuwd wie een soundgenerator op zijn karoq heeft? Wat zijn de ervaringen hiermee? Ik ls ergens dat je die kunt deactiveren. Ook heb ik gelezen dat het meekomt met autos met dcc (dynamic chassis control). ben benieuwd naar jullie reacties. Gr
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb het op mijn Polo. In de stand Individual kun je van alles naar wens instellen. Zo ook het geluid. Ik vond het op den duur wel mooi geweest en heb het op Eco gezet (andere opties zijn Normal en Sport). Maar het bromt nog meer dan genoeg. Helemaal weg krijg je het zo niet.
 

Chiel

Actief lid
Bij mijn weten is de soundgenerator alleen geleverd op de 2 liter benzine en diesel met 190 pk. Een imitatie V8 geluid uit een 4 cilinder blok is niet erg geloofwaardig.
 

Chiel

Actief lid
Bij de Kodiaq RS diesel wordt op verschillende sites gemeld dat de soundgenerator een V8 motorgeluid produceert. Blijkbaar heeft het VAG-concern meer soundgeneratoren in de schappen liggen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, ik zag het, het kan dus altijd nog gekker ;) Kan me haast niet voorstellen dat dit wel enigszins authentiek klinkt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rallye

Forumguru
Bij een benzinemotor wordt bij VAG vaak het inlaatgeluid via een membraan het passagierscompartiment van de auto ingeblazen. Bij een diesel is het vaak een speaker.

Zie hier hoe dat bij Renault werkt:
 

De Stip

Forumguru
Ik heb een Karoq 1.5 TSI DSG met DCC en daar zit helaas geen soundgenerator op. Ondanks dat het erbij werd verteld tijdens het plaatsen van de bestelling. Ik had het wel leuk gevonden en lijkt me beter dan het "naaimachine geluid" van nu......
Je kunt beter zelf de keuze hebben om het aan of uit te zetten, dan dat de fabriek dat voor je beslist toch?
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Bij mijn RS vind ik het niet prettig. Ik heb de membraan-variant en je hoort dus alleen het aanzuig-geluid. Gas los hoor je niks, gas geven hoor je (zeker bij sport indringend) geluid. Ik heb in de auto alles op Sport staan (stuurbekrachtiging, gaspedaal, ACC), maar deze staat op Eco.
 

Canon-Eye

Forumguru
De ontwerper die ooit zo'n onzingadget heeft bedacht is, vrees ik, een beetje blijven hangen bij zijn kinderfiets of autoped waarbij met wasknjipers aan een spatbordsteun een kartonnetje was vastgeklemd dat door de spaken werd bewogen tot wat een motorgeluid moest voorstellen. Hoefde je zelf geen "brrrrroeoeoemmmm!" te roepen.
De meeste kinderen groeien daar rond hun 10e wel overheen, maar blijkbaar niet allemaal... :pardon:
 

MacRembrandt

Forumguru
De ontwerper die ooit zo'n onzingadget heeft bedacht is, vrees ik, een beetje blijven hangen bij zijn kinderfiets of autoped waarbij met wasknjipers aan een spatbordsteun een kartonnetje was vastgeklemd dat door de spaken werd bewogen tot wat een motorgeluid moest voorstellen..... :pardon:

De duurdere versie was een handvat dat je op je stuur kon zetten, waardoor je kon “gassen” als op een brommer/motor. Voor de welgestelde kids.;)
 
Bovenaan Onderaan