Wie heeft ervaring met eigen montage Octavia 3 - RVS Sportpedalen

Jee13

Forumguru
kan je makkelijk zelf

staan ook filmpjes op youtube
ik heb beetje dreft gebruikt met monteren

20170807_214016.jpg
 

RAVA

Nieuw lid
Keurig, precies wat ik zoek. Ik heb DSG. Op zelfde site is ook DSG optie maar zonder voetensteun. @Jee13 waar heb jij die vandaan?
 

Ridley

Forumguru
Via AliExpress even zoeken op golf 7 pedalen. Kwalitatief zeker zo goed als OEM. Heb zelf OEM voor 70€ maar voor mijn vader bij Ali besteld. Merk na 2 jr geen kwaliteitsverschil.
 

Rudger

Lid
Ik heb voor de Yeti DSG de pedalen en voetplaat bij Kreijne webshop gehaald. Een nette prijs vond ik zelf. Pedalen zijn zo gewisseld, kan je makkelijk zelf. De rem (en koppeling denk ik ook) druk je er zo overheen. Het gaspedaal zit met 1 schroef vast en klemt in de vloer bij de Yeti, ook zit er een stekkertje aan.

De voetplaat was een stuk lastiger, kreeg de motorkap hendel niet los. Daardoor moeilijk achter het afdekkap kunnen plaatsen. Uieindelijk wel gelukt en staat een stuk beter.
 
D

Deleted member 24009

Vraagje: ga dit weekend ook de pedalen vervangen incl de voetsteun. Op YouTube zag ik een filmpje waarbij het plastic scherm links een beetje los werd getrokken aan de onderkant, waarna de voetsteun verwijderd kan worden. Kan iemand met een O3 bevestigen dat dit zo kan? Omdat ik hier ook lees dat de handel van de motorkap los zou moeten?
 

Dannydude85

Forumguru
Vraagje: ga dit weekend ook de pedalen vervangen incl de voetsteun. Op YouTube zag ik een filmpje waarbij het plastic scherm links een beetje los werd getrokken aan de onderkant, waarna de voetsteun verwijderd kan worden. Kan iemand met een O3 bevestigen dat dit zo kan? Omdat ik hier ook lees dat de handel van de motorkap los zou moeten?

Dat kan ik bevestigen. Ik heb een O3 FL en zo heb ik het ook gedaan. Het is wel een beetje friemelen en je ziet niet wat je doet. Ik zal het proberen uit te schrijven:
Ik heb het scherm voorzichtig los getrokken, vervolgens met een lampje gekeken hoe het erin moest zodat je in je gedachte ziet wat je moet doen (als dat logisch klinkt).

Mijn idee na het kijken was: eerst de voetsteun aan de scherm/ benzine dop hendel zijde erin schuiven en vastklikken (linker kant van de voetsteun dus eerst). Tegelijkertijd moeten de lipjes van de voetsteun die aan de rechterzijde zitten in de uitsparingen op de vloer geschoven worden. Daarna was het een kwestie van vast drukken.
Trouwens, de opstaande rand aan de linkerzijde van de voetsteun moet over het plastic scherm heen anders klikt hij niet vast.

Als de pedalen van Ali express komen en je hebt stug rubber van het gaspedaal dan helpt soepel maken door een minuutje met een föhn op de hoogste stand erop te blazen.

Hoop dat het helpt.
 

Tuulster

Forumguru
Vraagje: ga dit weekend ook de pedalen vervangen incl de voetsteun. Op YouTube zag ik een filmpje waarbij het plastic scherm links een beetje los werd getrokken aan de onderkant, waarna de voetsteun verwijderd kan worden. Kan iemand met een O3 bevestigen dat dit zo kan? Omdat ik hier ook lees dat de handel van de motorkap los zou moeten?
Over het verwijderen van de originele onderdelen bij jou kan niet veel zeggen maar bevestigen is Appeltje eitje joh, is mijn oude setje hè ;) @Stitch15

Voetsteun is Ebay maar even de onderste rand van de plaat tegen de linkerkant van de voetbal lostrekken en de steun er onder friemelen vervolgens schuiven en klikken.

De pedalen zijn origineel Skoda en redelijk makkelijk te bevestigen. Zeker het rem en koppel pedaal. Even kijken op de beschrijving die er bij zit. Het gaspedaal gaat over het origineel heen. Dat is iets meer klooien. Even goed kijken op de beschrijving. De rubberen rand moet over het originele pedaal heen. Hier kan een beetje Dreft en scherpe nagels bij helpen.

Succes!
 
D

Deleted member 24009

Dank @Dannydude85 en @Tuulster voor de extra info!
Verbaast mij wel dat het gaspedaal over het origineel gaat, op Youtube werd de originele eraf gehaald. We zullen zien, ben een trouwe :lezen: van beschrijvingen en gebruiksaanwijzingen dus dat gaat goed komen! Laat die pedalen maar komen mijnheer de postbode :)
 
Bovenaan Onderaan