Wie heeft er ook al schade aan zijn Fabia II (GL) gereden?

Noord26

Forumguru
Omdat er nog geen topic over schade was open ik er hierbij maar eentje. Niet het leukste onderwerp natuurlijk, maar wel realiteit.

Uurtje geleden krijg ik een telefoontje van het vrouwtje..
Heeft de Skoda achter in een andere auto geparkeerd bij een stoplicht. Gelijk even langs het schadebedrijf gereden, dat is de buurman van mijn schoonvader. Het ongeluk was er om de hoek.
Wat zit die lekker in elkaar! Denk een 30-40cm korter.

Gelukkig all-risk verzekering met no-claim beschermer (Interpolis).

Mag het niet zeggen, maar in de afgelopen 3 jaren is het 3x de wederhelft geweest die (behoorlijke) schades heeft gereden. Ikzelf nog nooit. Zou het liggen aan de manier van kijken (heb ook motorfiets) of puur toeval?
 

Fabia

† In Memoriam
Balen voor je. Wederhelft is ongedeerd? Misschien een keer een opfris cursus voor haar?
 

Noord26

Forumguru
Die heeft last van haar voet. Ze schoot van het rempedaal af bij de impact. Ze wil nog geen doktor zien, maar ik denk dat het morgen wel meer pijn zal doen.

Ik denk eerder aan een cursus voor oudere mensen op de weg momenteel. Er reed een vrachtauto door oranje. Er staan daar tijdelijke stoplichten ivm werkzaamheden nabij de weg, en de auto daarachter (die zat redelijk dicht op die vrachtauto) zag dat laat en remde vol van 80 km/h naar 0. Mijn vriendin reed daar dus achterop, maar er reed ook weer iemand achter op haar. Mij is geleerd om eerst in je spiegel te kijken voordat je vol in de ankers gaat. Als motorrijder wil je niet achterop gereden worden. Zeker bij 80 km/h lijkt mij het geen overbodige luxe..

Voor mij blijft een auto een gebruiksmiddel overigens en een verzekering heb je niet voor niets.

Straks weer helemaal netjes gepoetst in de garage. Mits natuurlijk er geen onderdelen nodig zijn die een behoorlijke levertijd hebben.

:smirk:
 
Wat jij zelf al zegt, toch naar de dokter gaan, is verstandig want door de schrik voel je vlak na het ongeval vaak vrijwel niets.
Sterke toegewenst voor je vrouw!
 

Noord26

Forumguru
Ze heeft inmiddels wel aangegeven op het schade formulier dat er lichamelijk letsel opgetreden is. Voor zowel haar nek als voet. Dit om wellicht toekomstige problemen die hier aan gerelateerd kunnen zijn toch op papier te hebben staan. We kijken het even af of het alleen spierpijn is. Als het dinsdag niet weg is naar de dokter inderdaad.
 

Noord26

Forumguru
Zaterdag en vandaag het schadebedrijf proberen te contacteren, maar geen gehoor. Dus morgen weten we pas hoeveel schade er nu precies op de auto zit. Dan gaan de zijschermen en motorkap eraf.

Wederhelft heeft momenteel nog last in haar rug van duidelijke spierpijn. Dus dat zit wel goed. Overigens zijn we niet getrouwd, wonen alleen samen > vriendin ipv vrouw.
 

Noord26

Forumguru
Geschate schadebedrag door de hersteller: €5500,-
Expert moet definitief bedrag vast stellen.
 

Roco

Lid
@Noord26
Jouw topic luidt"wie heeft er ook al schade aan zijn .....gereden..."

Dus had je met "nee" moeten antwoorden.

Ik vind het niet erg kies om vervolgens je vriendin in mijn ogen ( bij herhaling) een sneer te geven.

Ik rij ook motor. Als je vol in de ankers moet, kijk je echt niet eerst of er achter je wat zit. Misschien tegelijk of net iets later, maar als JIJ schrikt,
reageer je echt niet weloverwogen maar in een reflex.
Tijdens het remmen lukt wel, is mij ook gelukt, maar je reageert echt eerst op de situatie voor je.

Als JIJ deze schade had veroorzaakt, zou je het leuk vinden, als je vriendin zo over jou zou schrijven ??

Kortom...vrijdagmiddagtopic
 

Max5

Senior Member
Als je ieder jaar een flinke schade rijdt, mag je toch wel spreken van een brekebeentje... :winkie:

Houdt die no-claim beschermer niet een keertje op?

En sterkte met herstel van auto en vriendin!
 

Noord26

Forumguru
@Noord26
Ik vind het niet erg kies om vervolgens je vriendin in mijn ogen ( bij herhaling) een sneer te geven.

Ik rij ook motor.

Als JIJ deze schade had veroorzaakt, zou je het leuk vinden, als je vriendin zo over jou zou schrijven ??

Kortom...vrijdagmiddagtopic

Ho even, ik zeg niets negatiefs over mijn vriendin. Verdraai mijn woorden niet. Het waren zelfs haar eigen woorden, "dat ik waarschijnlijk wel beter vooruit kon kijken." Ze leest alles over de Fabia op het forum en ook dit topic.

We hebben thuis 2 auto's en een motor. Alle voertuigen zijn van ons beiden. Of ik of zij nu schade krijgt aan een voertuig dat maakt niet uit voor het gevoel alsof je het zelf persoonlijk bent geweest. Of leeft u zelf dermate alleen op papier samen, maar in de praktijk blijkt dat toch behoorlijk anders te zijn?

Ik ga uit van toeval, enige andere verklaring zou kunnen zijn dat ik motor rijd en dus geleerd heb om vooruit te kijken en te handelen. Niet alleen het A-bewijsje, maar ook VRO cursussen 1, 2 en R; en zelfs ook 3. Dat gaat wel even een stap verder als alleen het roze papiertje. Daarnaast ook zomeravondcompetitie op Zandvoort gereden. Nogmaals, dat is de enige reden die ik zou kunnen bedenken. Dat u zo negatief kunt denken en schrijven is een klasse op zich, maar draagt totaal niets bij aan de inhoud van dit topic en de sfeer op het forum algemeen. Reageren is niet verplicht. Als u dermate onzinnig commentaar heeft hoor ik dat liever via een persoonlijk berichtje als op deze manier, 'topicvervuiling'.

Schade rijden hoort nu eenmaal bij autorijden. Leuker kan ik het niet maken, daarom dit topic. Om zo negatief te doemdenken daar heeft niemand iets aan. Ik probeer, zoveel mogelijk, het nog positief te bekijken waar het aan zou kunnen liggen.

@Max 5: Die no-claim beschermer heeft zijn werk idd wel verricht..
 

Roco

Lid
Ik verdraai geen woorden hoor, kijk maar naar de laatste zin van je openingspost.
Maar goed, je bedoelt het dus niet zo slecht.
Over schaderijden hoort erbij......
Ik rij inmiddels 39 jaar schadevrij ( auto en motor )

en nu gauw afkloppen.....
 

Noord26

Forumguru
Dinsdag zal de Faab weer gepoetst klaar staan bij de hersteller. Exact schadebedrag zal €4700/4800,- gaan worden.

@ Roco
Schade aan je auto heb je nu eenmaal 1x in de zoveel tijd als je in een drukke stad woont. Volgens de lokale verzekeraar (Interpolis) is het gemiddelde met €4000,- en hogere schade gevallen voor mijn leeftijd, kilometrage en woonplaats (meer als 200.00 inwoners), 1 maal per 5 jaar. Veelal is dit overigens niet je eigen schuld. 39 jaar schadevrij is daarom een uitzonderlijk geval.
 
Bovenaan Onderaan