Superb 3 Wie heeft er een superb III besteld

ToBu

Nieuw lid
Besteld Superb Combi IV in juli 2021, tot en met vandaag nog geen productienummer gekregen, zelfs de tellers op honeymoon (klant) en bij de dealer lopen niet gelijk, laatste stand van zaken (gewoon een getal) levering eind augustus. Betekent niets, waarschijnlijk komt er 5-10 dagen voor levering weer 60 dagen bij (zoals afgelopen jaar tijd). En dan ook nog afwachten wat je werkelijk krijgt van de bestelde opties.

Tom D

Actief lid
Mijn collega kan nog net een gewone benzineversie bestellen, maar kan vreemd genoeg in de configurator niet meer kiezen voor de facelift achterlichten met dynamische richtingaanwijzers icm matrix led. Beetje off topic, maar weet iemand hoe dit komt? ik denk zelf dat ze deze achterlichten behouden voor de iV modellen, maar weet het niet zeker..

ToBu

Nieuw lid
Besteld Superb Combi IV in juli 2021...........
Laatste update (via dealer) levering oktober (week 40) - honeymoon telt vrolijk door met week 32....... lekker betrouwbaar allemaal.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe gaat het met je bestelling, ook nog steeds aan het wachten?
Helaas nog steeds aan het wachten laatste berichten zijn dat hij eind deze maand binnen zou moeten komen maar ik heb er nog niet veel vertrouwen in..... Eerst zien dan geloven.

@ToBu Volgens de dealer nog geen definitieve productieplek dus eind augustus naar alle waarschijnlijkheid niet haalbaal levering verschuift (volgens hun) tenminste week 40 *zucht* maar evt. levering in november moet ook rekening mee worden gehouden.

Bij de dealers weten ze totaal niet wat de productieplanning is zou de komende weken duidelijker moeten worden....... Dit verhaal hebben ze me weleens eerder verteld... Ik ga maar eens contact opnemen met de LM.....

ToBu

Nieuw lid
dealer levering oktober (week 40) - honeymoon telt vrolijk door met week 32......
En nu dealer week 42, honeymoon week 45, natuurlijk zonder enige garantie. Krijg langzaam het gevoel dat ze van oude bestellingen af willen, zeker omdat mijne met prijsgarantie is.

Ze proppen bijna ieder model naar die weken..... Wordt drukjes dan. Ongelofelijk. Ik heb wel ergens horen vallen da eind augustus/september meer duidelijkheid zou moeten komen vanaf de fabriek richting dealers. Communicatie vanuit de fabriek lijkt nergens op zoals ik het begrijp...... Je hoort elke keer hetzelfde "we hebben geen productieplanning dus we hebben geen idee"

DeVisdude

Senior Member
Ik heb mijn superb ondertussen in ontvangst genomen.
Eerste wat mij opvalt is dat de 1.5TSI erg rap aanvoelt t.o.v. de 1.6TCe van de Renault Talisman.
Tevens voelt het als een technologische vooruitgang, maarja mag eigenlijk niet vergelijken met een ouder model

Naast voordelen van een voorraad model, zijn er ook nadelen....
Er zitten vogelpoepschades op het dak. Tevens is er een veeg schade aan de voorbumper. En dat was de dealer allemaal niet opgevallen.

NinoCro

Nieuw lid
En ja hoor verplaatst naar november!,,,,,,, word er moedeloos van op deze manier... dan zit ik bijna op 18 maanden
Wanneer heb je die besteld?

Even voor andere, ben een nieuwe lid van vandaag en heb moonwhite Superb sedan sportline besteld, 2.0 dsg 150pk. Wagen is besteld op 30 september vorig jaar, auto nog niet binnen... Blijkbaar moest die deze week aankomen in Belgie maar blijkbaar nog in productie in Tjsechie.... Vrees ervoor dat em deze jaar nog binnen gaat komen spijtig genoeg...

NinoCro

Nieuw lid
Net een mail van mijn dealer gehad. Uitgesteld tot november.... Mijn is ook bedrijfswagen, maar heb het via dealer besteld.

Laatst bewerkt door een moderator:
Aiii balen! Je hoort er veel die nu voor november opstaan. Ik blijf zeggen dat ze volgens mij geen idee hebben wanneer precies ze hem willen produceren.

BBO

Senior Member
Echt balen dat er zo lang moet gewacht worden. Binnenkort zal generatie 4 gelanceerd worden. Gaan ze dan nog alle bestellingen uitleveren of annuleren? Automatische upgrade naar het nieuw model zullen ze wel niet doen vrees ik voor de wachtende. Of gaan ze de Superb 3 en 4 naast elkaar leveren aan de kopers. Zonde als je daar dan staat voor de huidige generatie. Tenzij de datum niet klopt in het autoweek artikel.

Heb begin deze maand een Superb Combi Limited Sportline Business besteld. Productieplanning volgens de dealer is week 42. Levering op verzoek van mijn werkgever is waarschijnlijk 2e week januari.

Aangezien dit een Limited is met daardoor geen matrix koplampen, geen elektrische passagiersstoel, geen Canton en nog wat andere zaken hoop ik dat de productie ook echt in week 42 gaat plaatsvinden.

Bovenaan Onderaan