dirklammers
Lid
Hallo allemaal,
ik ben aan het uitzoeken wat allemaal de gevolgen zijn als ik mijn 1.4 TSI laat tunen van 122 naar 160 PK. Om de garantie niet te verspelen zou ik in ieder geval voor ABT kiezen. Maar ..... volgens de RDW moet bij een vermogenstoename van 20% de auto herkeurd worden. En dat lijkt niet zo simpel. Als Skoda niet kan verklaren dat de auto na aanpassing nog binnen de typegoedkeuring valt, dan moet je een individuele keuring aanvragen bij de RDW. Dat komt je volgens die heren dus te staan op een remproef, geluidsmeting, CO2-meting en vermogensmeting. Veel te duur. Laat je niet herkeuren dan komt het nieuwe vermogen niet op je kenteken en dat kan je in een akelig probleem met de verzekering brengen.
Hè ? Hoe gaat iedereen hier mee om die zijn auto laat tunen ? Of ben ik veel te eerlijk om het allemaal "officieel" te willen doen ?
ik ben aan het uitzoeken wat allemaal de gevolgen zijn als ik mijn 1.4 TSI laat tunen van 122 naar 160 PK. Om de garantie niet te verspelen zou ik in ieder geval voor ABT kiezen. Maar ..... volgens de RDW moet bij een vermogenstoename van 20% de auto herkeurd worden. En dat lijkt niet zo simpel. Als Skoda niet kan verklaren dat de auto na aanpassing nog binnen de typegoedkeuring valt, dan moet je een individuele keuring aanvragen bij de RDW. Dat komt je volgens die heren dus te staan op een remproef, geluidsmeting, CO2-meting en vermogensmeting. Veel te duur. Laat je niet herkeuren dan komt het nieuwe vermogen niet op je kenteken en dat kan je in een akelig probleem met de verzekering brengen.
Hè ? Hoe gaat iedereen hier mee om die zijn auto laat tunen ? Of ben ik veel te eerlijk om het allemaal "officieel" te willen doen ?