Werking elektrische ramen

MothMan

Actief lid
Ik heb eerder deze week mijn O3C ontvangen, maar heb een vraag die hier al eerder is gesteld (en beantwoord) maar kan t nergens meer vinden.

Mijn ramen openen elektrisch zo lang ik de knop ingedrukt hou. Laat ik m los, stopt t raam. Normaal, als ik de knop 'verder' indruk, gaat t raam of helemaal open, of helemaal dicht.

Dit lijkt niet te kunnen op mijn EBL.

Iemand suggesties? Alvast dank!
 

Gieliovd

Forumguru
Conclusie was toen evt. nog moeten inleren. Hoogst vreemd dat wel.

Ff zoeken op t forum naar ramen inleren ofzo.
 

Cordoba

Forumguru
Behalve 'verder' indrukken om raam helemaal te openen of te sluiten, zijn er ook systemen waar het tijd gestuurd is: als je de knop even kort beweegt, beweegt het raam ook kort (open of dicht), maar druk je de knop langer dan een bepaalde tijd (bijv. langer dan een halve sec.) in, dan gaat het raam helemaal naar de eindpositie (open of dicht). Als het raam automatisch onderweg is naar de eindpositie en je wil het eerder laten stoppen, moet je even heel kort de knop in de tegengestelde richting bewegen.

Kijk eens of het bij jouw auto soms tijdgestuurd is, in plaats van hoever je de knop indrukt.
 

MaRco2

Forumguru
Heel kort het knopje aanraken (vol indrukken of omhoogtrekken), dan gaat het goed. Soms doe je het net niet goed.:) Blijft af en toe pielen.
 

m@rc

Lid
Heb niets speciaals gedaan, maar ineens werkt het wél. Zonder enig aanwijsbare reden. Geen logica.
Precies hetzelfde gehad. Samen met de verkoper lukte het niet de ramen in een keer zonder stoppen naar beneden te laten gaan. Wilde na het weekend terug naar de dealer, maar ineens begon het te werken.
 
Ik heb precies hetzelfde gehad. Maar nu werkt het perfect! Lijkt wel of hij zich eerst moet stellen. Had me rot gezocht naar de instelling. De comfortsluiting werkt ook niet. Daarna wel.
 

RoelF

Forumguru
Moet ie eerst een keer handmatig helemaal open en dicht zodat ie weet wat z'n bereik is?
Dit lijkt me niet per ongeluk, als meerdere gebruikers het hebben ervaren.
 
Laatst bewerkt:

leo442

Forumguru
Ramen altijd openen en knopje 5 sec. vasthouden en ramen weer dicht doen en knopje 5 sec. vasthouden. Zo leer je de klembeveiliging van de ramen in. Dit moet telkens weer opnieuw gebeuren als de batterij is los geweest.
 
Ramen altijd openen en knopje 5 sec. vasthouden en ramen weer dicht doen en knopje 5 sec. vasthouden. Zo leer je de klembeveiliging van de ramen in. Dit moet telkens weer opnieuw gebeuren als de batterij is los geweest.
Correct, is bij andere merken ook zo (o.a. Fiat en Ford)
 
Bovenaan Onderaan