Werking climate control in O2

Espott

Lid
Beste forumgenoten,

Ik heb met mijn O2 problemen gehad met de airco en uiteindelijk zijn de pomp en nog wat zaken vervangen. De airco werkte weer gelukkig.

Maar na een aantal weken/maanden valt mij op dat de airco er mee stopt na een half uur ofzo het wordt dan ineens warm in de auto. Soms als je hem dan op low draait hoor je een hoop herrie uit het dashboard maar je voelt geen lucht uit de blowers.

Later bij de volgende rit begint de airco lustig te blazen na het starten van de motor.

Wat kan hier aan de hand zijn? De dealer gaf aan wellicht een van de sensoren op het instrumentenpaneel kapot... kosten € 600,00 ex arbeid. Dat is best veel geld dacht ik dus ik ben even gaan kijken naar 2e hands onderdelen. Ik kom dan het bedieningspaneel voor de climatecontrol tegen voor ongeveer € 75,00.

Zou dit een oplossing kunnen zijn? Klopt het dat de sensor in het midden van de middelste knop zit? Met een fohn hebben we getest trouwens op het paneel en dat reageerde wel door warmer of kouder te gaan blazen. Kan het zijn dat het wel werkt maar niet meer zo precies? En zo ja wat is dan de oplossing?

Alvast hartelijk dank voor jullie meedenken!

Groet,

Erik
 

Yeti2015

Forumguru
Ik zou de auto eerst eens uitlezen met VCDS.
Voordat je geld uitgeeft aan onderdelen die misschien niet kapot zijn.
 

Espott

Lid
Ik zou de auto eerst eens uitlezen met VCDS.
Voordat je geld uitgeeft aan onderdelen die misschien niet kapot zijn.

Hoi Yeti, ze hebben hem uitgelezen bij de dealer en aangegeven dat de sensor stuk is. Meteen aangegeven dat de hele unit vervangen moet worden a € 600,00 ex inbouw. Daarom ook mijn vraag of het niet anders opgelost kan worden bijvoorbeeld door tweedehands onderdeel aan te schaffen.

Vooralsnog weinig reacties....lastig probleem wellicht?

Groet,

Erik
 
Bovenaan Onderaan