DeNnZ
Forumguru
Hallo allen,
Weet er iemand hoe de brandstofmeter in bijvoorbeeld de SII werkt?
Er zijn mij namelijk wat dingen opgevallen en ik wil weten of het daadwerkelijk met elkaar te maken heeft of niet.. Momenteel ben ik ook aan het kijken hoeveel afstand ik af kan leggen met een volle tank in mn 1.6 TDI, dan is het voor mij wel handig om de werking ongeveer te weten zeker omdat ik mijn verbruiksweergave heb aangepast middels VCDS naar een meer nauwkeurige waarde.
-Word er gebruik gemaakt van een vlottersysteem? En is deze direct verbonden met de meter?
Zijn er nog meer dingen van invloed op de weergegeven waarde?
-In het boekje staat dat er bij reserve nog ongeveer 10,5L in de tank zit, waarom kan ik dan nog maar 170 Km (volgens BC) rijden als mijn verbruik de afgelopen 50Km niet onder de 1:25 is geweest?
-Als ik een rit 'onzuinig' gereden heb dan zakt de brandstofmeter behoorlijk snel, logisch natuurlijk. Maar als ik vervolgens zuinig ga rijden dan wil het nog wel eens gebeuren dat de meter dan weer wat stijgt!?
Nu lees ik in het boekje dat dit bij dynamisch weggedrag kan gebeuren.. Maar ik heb het gevoel dat ik niet kan zeggen dat ik dan heel veel bochten heb gehad.
-Is er een relatie tussen de rijstijl en het aangegeven brandstof niveau?
-Als ik middels VCDS mijn verbruik heb aangepast, heeft dit dan ook effect op het aangegeven brandstof niveau?
-Wanneer is je tank echt leeg? Is dit als de naald links voorbij 'R' staat zoals bij uitgeschakeld contact?
Of is dit eerder al?
Ik ben benieuwd!
Weet er iemand hoe de brandstofmeter in bijvoorbeeld de SII werkt?
Er zijn mij namelijk wat dingen opgevallen en ik wil weten of het daadwerkelijk met elkaar te maken heeft of niet.. Momenteel ben ik ook aan het kijken hoeveel afstand ik af kan leggen met een volle tank in mn 1.6 TDI, dan is het voor mij wel handig om de werking ongeveer te weten zeker omdat ik mijn verbruiksweergave heb aangepast middels VCDS naar een meer nauwkeurige waarde.
-Word er gebruik gemaakt van een vlottersysteem? En is deze direct verbonden met de meter?
Zijn er nog meer dingen van invloed op de weergegeven waarde?
-In het boekje staat dat er bij reserve nog ongeveer 10,5L in de tank zit, waarom kan ik dan nog maar 170 Km (volgens BC) rijden als mijn verbruik de afgelopen 50Km niet onder de 1:25 is geweest?
-Als ik een rit 'onzuinig' gereden heb dan zakt de brandstofmeter behoorlijk snel, logisch natuurlijk. Maar als ik vervolgens zuinig ga rijden dan wil het nog wel eens gebeuren dat de meter dan weer wat stijgt!?
Nu lees ik in het boekje dat dit bij dynamisch weggedrag kan gebeuren.. Maar ik heb het gevoel dat ik niet kan zeggen dat ik dan heel veel bochten heb gehad.
-Is er een relatie tussen de rijstijl en het aangegeven brandstof niveau?
-Als ik middels VCDS mijn verbruik heb aangepast, heeft dit dan ook effect op het aangegeven brandstof niveau?
-Wanneer is je tank echt leeg? Is dit als de naald links voorbij 'R' staat zoals bij uitgeschakeld contact?
Of is dit eerder al?
Ik ben benieuwd!
Laatst bewerkt: