Wennen aan de S1, dus wat vraagjes...

^RWi

Lid
De eerste kilometers in de S1 zijn een feit! Voor een foto, zie mijn voorsteltopic: https://www.skodaforum.nl/forum/i/hai.37794/#post-805423

Bijzonderheden aan de auto:

  • Er zitten parkeersensoren op, in de zwarte stootstrip, aan de achterzijde, echter werken deze niet, zekering (zijkant dashboard) is OK. Waar zou het aan kunnen liggen?
  • CD wisselaar in de kofferbak geeft geen reactie, ook niet met het uitwerpen van de cassete.
  • Aan de bijrijderzijde "hangt" een losse USB ingang. Hierop het ik een MP3-stick aangesloten en deze speelt via de radio, na enig zoeken door dezelfde radio, zijn nummers af onder CD6..
Dus erg tevreden over de auto, maar wat onduidelijkheid over bovenstaande :D Wie heeft antwoorden?

Thnx iig!
 

MaxN

Donateur
Ik denk dat punt 2 en 3 met elkaar te maken hebben.
Zodra jij de USB gebruikt moet je de input CD6 kiezen geef je aan.
Dat zou normaal de 6CD-wissels in de kofferbak moeten zijn gok ik.
Ik denk dat de vorige eigenaar dit zo aan heeft laten passen.
 

^RWi

Lid
Daar zat ik idd ook aan te denken MaxN... De wisselaar heeft ook niet echt meerwaarde meer tegenwoordig. De PDC is een groter issue, best een lap staal om in te parkeren :D
 

Spinal

Forumguru
Ik denk dat er een media speler met USB aansluiting is aangesloten op de wisselaar ingang van de radio. Vandaar dat de wisselaar niet meer werkt (die is los gekoppeld)
Voor de PDC idd laten uitlezen, dat kan van alles zijn
 

Duijzer

Donateur
Geeft je pdc wel een geluid als je de achteruit inschakeld? Zo niet, dan kan het speakertje stuk zijn. Uit m’n hoofd zit dat in de linker B-stijl. Even uitlezen geeft duidelijkheid.
 

Antera

Donateur
De PDC kan niet aangesloten zijn of zoals @Duijzer zegt speaker defect. Uit lezen zal zeker duidelijkheid geven of deze nog bereikbaar is of een defect aan de module en/of sensoren. Misschien bumper een keer vervangen waar de sensoren in zitten en meer niks
 

Eltjo

Forumguru
A6 uit 2004? van mijn broer had defecte sensoren achter. Het systeem had ik toen uitgezet.
Dit had het voordeel dat het dan nog maar een keer ging piepen bij het inschakelen van de achteruit. Anders moest hij elke keer de PDC knop op het dashboard indrukken.

Ergo, hoor je überhaupt een toon? Hoe dat is bij de Superb I weet ik niet.

Fijn is ook te melden of en hoe je probleem is opgelost. Dat helpt andere forumgangers.
Ik zit overigens 30 km bij je vandaan en kan met VCDS uitlezen.
 
Laatst bewerkt:

^RWi

Lid
Mensen,

Late reactie...
Echter, 2 weken geleden een trekhaak laten plaatsen en sindsdien doet de PDC het weer.
Gaf echter na een tijdje een continue toon bij inschakelen achteruit. Bleek dat 2 van de sensoren los zaten en dus continue signaal gaven.
Sensoren vastgeplakt en voila PDC werkt zoals het hoort.

@eltjo2, ik houd je aanbod in het achterhoofd, thnx!
 

hemi24

Forumguru
Even de radio eruit trekken en kijken wat er op de ingang van de wisselaar is aangesloten!

Waarschijnlijk is de wisselaar uitgeplugt en zit op deze ingang een Dension Gateway of iets dergelijks, waar je een USB of iPod op aan kunt sluiten.
 

Edwinz

Forumguru
Kan inderdaad zijn dat de stekker eruit is getrokken, volgens mij krijgt de wisselaar voeding vanuit de radio.

Ikzelf heb bij mijn radio ook BT ingebouwd. Echter een verlengstukje ertussengeplaatst en alleen de R + L audio doorgeknipt en hierop de BT R + L audio op aangesloten. Voor de rest voeding en geschakelde voeding van de radio.

https://www.skodaforum.nl/forum/i/mfd-1-navi-skoda-superb-2005.42045/page-2


Ik heb uiteindelijk de CD wisselaar aangesloten gelaten omdat mijn BT module geen data etc verzend. Maar de MFD heeft ook data nodig, welke nu door de wisselaar wordt verzonden waardoor ik wel via BT kan afspelen.
 
Bovenaan Onderaan