Welkom Leon

Jewepe

Forumguru
In het topic "Adieu Superb" had ik het al aangekondigd, dat ik een Seat Leon gekocht had. Het is overigens een 1.6 TDI Ecomotive Lease Sport uit 2014. Vanmorgen een heel leuk telefoontje gehad van de garage waar ik de Leon gekocht heb: "meneer, we hebben uw auto wat sneller aan kunnen pakken. Vanmiddag aan het eind van de middag kunt u 'm op komen halen". Zo gezegd, zo gedaan. Nog geen eigen foto's kunnen maken, dus nog een plaatje van de garage.
Leon 6b.jpg

Laatst bewerkt:

Jewepe

Forumguru
is dat verschil echt merkbaar? zijn er bijvoorbeeld resultaten gemeten?

Dat verschil is echt merkbaar. Mijn Passat (die dus nu weg is) heb ik bij VAGtechniek laten tunen. En dat was een verschil van dag en nacht. Volgens opgave van VAGtechniek gaat het vermogen van 105 naar 140 PK en het koppel van 250 naar 320 Nm. De Passat is toen niet op de rollerbank geweest, maar ik heb geen enkele reden om te twijfelen aan deze cijfers. En of dat nu 140, 145 of 135 PK is interesseert me niet zo. De auto reed gewoon veel beter.

brepus13

Forumguru
is dat verschil echt merkbaar? zijn er bijvoorbeeld resultaten gemeten?

Ga er maar vanuit dat je nog meer vermogen krijgt dan dat ze opgeven. Het verschil is zeer goed merkbaar en ik neem aan dat de Leon behoorlijk minder weegt dan de superb en Passat dus is het resultaat nog beter merkbaar :-)

Rallye

Forumguru
Gefeliciteerd! Mooie kleur ook.

Mede namens een collega, die ook een Leon heeft, ben ik benieuwd naar je ervaringen met het updaten van de kaarten van je navi - volgens mij zou je een systeem moeten hebben dat lijkt op de Amundsen van de Skoda (navigeren vanaf de SD-kaart). Kun je gewoon updaten of loop je (in tegenstelling bij Skoda en VW) tegen een maximale termijn aan waarin dat gratis is?

ertromp

Forumguru
Bij Seat heb je 2 systemen. De ene lijkt op de Amundsen en de andere op de Columbus. Heb zelf het systeem met de Columbus eigenschappen dus met harde schijf en snellere processor en ik krijg gelukkig gratis de update. Die gaat gewoon met een standaard SD kaart
Alle Sejats van na januari 2018 hebben nu ook gratis lifetime kaartupdates

Jewepe

Forumguru
@Corné de Kluijver : Dank voor de felicitaties en goede wensen. En je hebt gelijk, het is een erg fijn sturende auto. Merkbaar directer en scherper dan de Passat. Maar ja, die was groter en (veel) zwaarder.

@Rallye en @ertromp : De navigatie-update is inderdaad een uitdaging. Allereerst om uit te zoeken welk apparaat ik nu had. Ik denk nu dat het een SEAT Navigation System MIB is (volgens de webshop van Seat). Alhoewel ik ook namen als Navi System Plus en Media System 2.1/2.2 ben tegen gekomen. Ik weet dus nog steeds niet zeker hoe mijn apparaat heet. Wie weet dat wel? Verder ben ik ook op zoek naar recent kaartmateriaal (huidige is van 2017), dus tips om deze kosteneffectief te bemachtgen zijn ook welkom.

• Leuk
Waarderingen: CDK

JeSko

Forumguru
@Jewepe

Recent kaartmateriaal ---> Waze :D

Weet alleen niet of je dat direct op uw scherm kan krijgen, want dat wil je waarschijnlijk? Zelf heb ik na lang twijfelen besloten om niks meer te updaten of een nieuwe mmi te kopen, als je zoals ik niet vaak gps nodig hebt voldoet waze via men smartphone prima.

Rallye

Forumguru
Bij Skoda en VW is bouwjaar 2014 MIB1. Heb je een sticker in de bak van je reservewiel met de accossoirecodes?

VAG-man

Forumguru
Gefeliciteerd @Jewepe.
Mooie auto en dito kleur.
De Seat is het enige merk binnen de VAG-groep die ik nog nooit gekocht heb, zelfs nooit in gereden heb.
Kun jij of iemand hier uitleggen waar Seat zo goed in is of anders in is dan de overige merken binnen de VAG-groep?

Bovenaan Onderaan