Welkom bij de club....O3 PFL 1.0 TSI

  • Onderwerp starter Deleted member 24009
  • Startdatum
D

Deleted member 24009

De 3e en laatste bestelling bij Ali is ook binnen, verchroomde ventieldopjes. Foto is met tel genomen en niet helemaal scherp, maar t is voor het idee zeg maar...
3 mei naar @Antera voor de vagcom aanpassingen, ik kijk er naar uit!
 

Bijlagen

  • IMG_1007.JPG
    IMG_1007.JPG
    1,7 MB · Weergaven: 95
D

Deleted member 24009

P.S iemand enig idee hoe ik deze zwarte vlekjes wegkrijg? Ik heb de velgen schoongemaakt met Wolfs Chemicals Nano Wheel cleaner maar deze plekjes kreeg ik er niet af
 

Bijlagen

  • IMG_1006.JPG
    IMG_1006.JPG
    1,7 MB · Weergaven: 93

Sharky

Actief lid
P.S iemand enig idee hoe ik deze zwarte vlekjes wegkrijg?

Dat zijn waarschijnlijk opgedroogde teer-spatjes. Deze zijn inderdaad vrij hardnekkig weg te poetsen.
Ik doe dit meestal na het wassen en het laten drogen van de velg met een autopoetsmiddel dat een klein beetje polijstmiddel bevat.
Aanbrengen en even laten inwerken en drogen, daarna goed uitpoetsen. Soms is het nodig om de procedure te herhalen.

Je kunt het ook proberen met tectyl-verwijderaar, maar daar wordt de velg zo 'schraal' van.

Ik doe dit 2 x keer per jaar, na het wisselen van zomer- naar winterbanden of vice-versa.
 

CDK

Forumguru
Gewoon met wasbenzine, lekker goedkoop en niet schadelijk voor je lak (alle TAR removers van de te dure detail merken zitten vol wasbenzine / petroleum met een kleurtje en een sterk citrus geurtje, maar als je goed ruikt, dan ruik je de wasbenzine / petroleum er nog doorheen) Nadat je de vlekken met wasbenzine hebt verwijdert moet je wel je wiel opnieuw van een beschermingslaag voorzien, want je stript de de wax er ook mee.
 

B.Stuurder

Forumguru
En als het toch ingevreten remstof is, kun je met klei dit er uit halen. Even een klei kitje halen, doe je lang mee. Kun je ook je lak mee doen, moet jij eens kijken wat je na het wassen nog van je auto haalt....
 
D

Deleted member 24009

Over kleien heb ik al veel gelezen maar ben toch wat huiverig om dat te gaan doen, veel te bang voor ongewenste effecten die je er alleen met polijsten weer uitkrijgt. Of is deze angst volledig onnodig?
 

jvaneijk

Nieuw lid
Over kleien heb ik al veel gelezen maar ben toch wat huiverig om dat te gaan doen, veel te bang voor ongewenste effecten die je er alleen met polijsten weer uitkrijgt. Of is deze angst volledig onnodig?
Eerste keer kleien was spannend maar het valt achteraf gezien reuze mee. Doe het zelf een keer of 3 per jaar.
 
D

Deleted member 24009

Vanavond bij Mark geweest om een paar leuke VCDS aanpassingen te laten doen, heb nu o.a. bochtverlichting via de mistlampen. Wist niet dat dat mogelijk was. Bedankt nog Mark @Antera ! Van het weekend komen deze ventieldopjes er nog op:
IMG_1045.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Roedie76

Senior Member
Vanavond bij Mark geweest om een paar leuke VCDS aanpassingen te laten doen, heb nu o.a. bochtverlichting via de mistlampen. Wist niet dat dat mogelijk was. Bedankt nog Mark @Antera ! Van het weekend komen deze ventieldopjes er nog op:
Bekijk bijlage 58934

Monteer ze aub wel met een likje vet, anders bestaat de kans dat je ze na verloop van tijd niet meer los krijgt.
Het aluminium gaat namelijk na verloop van tijd chemisch reageren met het metaal in je ventiel.
 
D

Deleted member 24009

Even een update over net rijden met de 1.0 voor wie twijfelt, na 2,5 week vakantie naar Italië. Hoe rijdt dat nou, een 1.0? In 3 woorden: dat rijdt prima! Met 2 volwassenen, 2 kids en een volle kofferbak kan ik alleen maar zeggen dat ik van elke kilometer heb genoten! In Duitsland waar het mag (en kan!) is rijden met 150,160, 170 km/u geen enkel probleem, op die snelheden zit je heel snel en de auto voelt daarbij nog steeds comfortabel, stabiel en is stil. Ook even van 180 naar 200 km/u gegaan, dat kost wat meer tijd, maar ook met 200 voelt de auto nog prettig aan. Ook in Zwitserland geen enkele keer het gevoel gehad dat ik vermogen tekort kwam. Moest soms terug van 6 naar 5 op stukken waar je 100 mocht en ik achter een langzamere auto terecht kwam om de gang erin te houden, maar ik heb verder over trekkracht geen klagen. Met mijn vorige auto ( Scenic 2.0 16v) had ik beduidend meer moeite om de snelheid erin te houden. Waar ik nog steeds van kan genieten is de trekkracht als je in het juiste toerengebied zit, die duw in je rug blijft lekker. Natuurlijk gaat een 1.8 of een RS nog stap harder, maar met deze 1.0 is het zeker niet behelpen!
Dus als reisauto voor langere afstanden met volle belading een dikke 10 wat mij betreft.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Klinkt toch alleszins bemoedigend, moet ik zeggen. Krijg binnenkort mijn Fabia 3 met dat motortje. Onwillekeurig hou je toch een beetje je hart vast voor zo weinig inhoud, ook al weet je dat het nergens op slaat en tov een 1.2 slechts een klein verschil is.
 

turboturbo

Forumguru
Die 1.0TSI heeft toch ook betere papieren dan zijn voorganger 1.2TSI?

De 3 cilinder Ford EcoBoost 1.0 schijnt ook zeer tevreden te presteren.
 
Bovenaan Onderaan