Welkom bij de club....O3 PFL 1.0 TSI

  • Onderwerp starter Deleted member 24009
  • Startdatum
D

Deleted member 24009

Dat waren letterlijk de woorden van de dealer bij het overhandigen van de sleutels.

Ik heb mij in het daarvoor bestemde gedeelte van dit forum al voorgesteld, maar hierbij wat meer info over mijn auto en hoe het zo is gekomen dat ik nu bij de club hoor. Voor je verder leest: het wordt een lang verhaal....

Na 5 jaar Renault Grand Scenic 2.0 16V uit 2004 (en daarvoor nog wat andere weinig interessante auto's, mijn Alfa 145 uitgezonderd) begin november 2016 het besluit genomen dat er een vervanger moest komen. Door een vriend die nieuw was gaan rijden via private lease zijn wij hier ons ook eens in gaan verdiepen. Voor een "redelijke" stijging in de vaste autolasten nieuw kunnen rijden met de wetenschap dat je geen extra kosten gaat krijgen, dat was toch wel interessant.

Dus vervolgens een lijstje gemaakt van mogelijke kandidaten en naar de dealers gegaan:
- Renault Megane Station
- Fabia Combi, Octavia Combi en Rapid Spaceback (van die laatste was mijn vrouw erg gecharmeerd)
- Opel Astra Sports Tourer
- Peugeot 308 SW

Resultaat:
- De Megane viel af. Mooie auto om te zien, rijdt wel goed, maar het gedeelte van de dash waar het touchscreen in zit ziet er niet uit. Wat een goedkoop stuk plastic. Daarnaast irriteerde ik mij bij de proefrit al aan de werking van het systeem. Daarbij in een leuke uitvoering (Bose) niet de goedkoopste in private lease
- De Fabia was simpelweg te klein op de achterbank
- De Rapid reed lekker en was ruim genoeg. Maar: geen gescheiden temp. regeling en dat was wel een eis van ons beiden
- De Octavia vond mijn vrouw te groot, maar toch doorgezet en 2x in gereden (1.0 DSG en 1.2 handbak). Ik was na de 1e proefrit al verkocht.....
- Opel wil geen Astra verkopen. Twee keer afspraak gemaakt voor proefrit in de Tourer, 2x niet gelukt. De 1e keer op de ochtend van de afspraak gebeld door de dealer dat de auto in Nieuwegein stond, of ik daarheen kon...wat denk je zelf? Uiteindelijk in de 1.4 hatchback gereden van een zeeeeeer ongeïnteresseerde verkoper. De 2e keer (bij andere dealer) eigenlijk een soortgelijk verhaal maar daar helemaal niet meer gereden. Doei Opel.
- De Peugeot reed lekker, leuke dealer en mooie auto. Alleen het dashboard kon mij niet heel erg bekoren. En ook stevig geprijsd in de lease.

Met enige overredingskracht heb ik mijn vrouw over kunnen halen en moest het een Octavia worden!! Op zaterdag 26 november 2016 stond de 2e proefrit gepland. Op donderdag daarvoor belde de dealer (Kreijne Hoogland) keurig met de mededeling dat de vrijdag de laatste dag was dat nog een nieuwe Octavia besteld kon worden, of hij er al 1 moest bestellen? Nou nee, wij willen zaterdag nog afwachten, dus nemen het risico dat wij dan moeten kiezen uit een voorraad auto.

Om een lang verhaal kort te maken: op zaterdag de 26e november viel, na een geslaagde 2e proefrit, de keuze op een voorraad auto die nog gebouwd moest worden in week 50 (december) maar wel voldeed aan onze wensen:
- 1.0 TSI Combi
- uitvoering Ambition Business Line
- kleur Black Magic
- als extra het Pluspakket met half stof/half leer, kleuren maxi dot, chromen lijsten rond de ramen, verwarmde voorstoelen, sportstuur, sunset.
- volwaardig reservewiel

En toen, eindelijk, op vrijdag 13 januari 2017, mochten wij de auto in ontvangst nemen.
Op het moment van schrijven zijn we circa 1100 kilometer verder en genieten wij nog elke dag. Niet alleen van de Octavia, maar ook "gewoon" van het feit dat wij voor het eerst in ons leven in een gloednieuwe auto kunnen rijden. De Octavia mag dan te boek staan als saai, burgerlijk, duf en weet ik wat nog meer, maar het comfort, het rijden, de ergonomie en de ruimte maken al deze vooroordelen méér dan goed. En natuurlijk de looks wat mij betreft.

I'm happy I joined the club :yeehaa:

Een dezer dagen zal ik nog wat foto's erbij plaatsen (niet dat ik denk dat jullie niet weten hoe een Octavia eruit ziet, maar ik heb wat moois in gedachten)

P.S. bedankt voor het lezen....

Bekijk media item 3741Bekijk media item 3740Bekijk media item 3739Bekijk media item 3738Bekijk media item 3737
 
Laatst bewerkt door een moderator:

kansberg

Forumguru
Heel veel veilige en plezierige kilometers met jullie nieuwe Octavia. een goede keuze! En een Octavia Combi is zeker niet burgerlijk en saai, daar zijn andere merken veel beter in. Denk alleen maar eens aan al die Koreanen, de Astra's en, echt saai: De nieuwe Fiat Tipo. Nee, een Octavia Combi, zeker in Black Magic ;), is een elegante en gedistingeerde verschijning!
 

B.Stuurder

Forumguru
Welkom bij de club ;) Mooi verhaal hoor, gefeliciteerd met je nieuwe auto. Lekker hé, die geur van een nieuwe auto waar nog niemand in heeft geleefd. En saai? Daar hebben we het net over gehad in een ander topic. Ik heb daar denk ik een nieuwe dimensie aan gegeven met mijn O3 :maakmegek:
 
D

Deleted member 24009

Foto's staan erbij, alleen niet helemaal zoals ik het wilde in mijn topic, beetje groot uitgevallen....(en niet allemaal super scherp, was iets te gehaast eigenlijk)
 
D

Deleted member 24009

De eerste modificaties aan mijn O3 zijn een feit!
....ik geef toe, ik heb spannendere mods voorbij zien komen, maar je moet ergens beginnen he :tegek:
Via Ali het volgende al ontvangen en "gemonteerd":
- organizer voor midden console, super handig bakje....
- afdekplaatjes slotvangers

Wat nog binnen moet komen van Ali:
- ventieldopjes, weet alleen niet zeker of ik ze ook zonder een of ander logo kan gebruiken..

Daarnaast Antera een lijstje gestuurd met VAGCom aanpassingen die ik zou willen laten doen, met de vraag of dat ook allemaal mogelijk is op mijn O3.
Dat is overigens het makkelijke gedeelte, het moeilijke wordt mijn vrouw ervan overtuigen dat het nuttige software aanpassingen zijn voor een schappelijke prijs...
Toen ik haar namelijk vertelde van mijn bestelling op Ali Express kreeg ik al een zeer meewarige blik te verduren. Zo van "wat is in godsnaam het nut hiervan, het is maar een auto....je lijkt wel een nerd....." :geek:
(ik ga haar dus ook maar niet vermoeien met wat ik verder eigenlijk nog op mijn wensenlijstje zou willen zetten: chiptuning, verlagen, spacers, alles vervangen door LED verlichting om maar wat te noemen)
 

Frup

Forumguru
Dat is overigens het makkelijke gedeelte, het moeilijke wordt mijn vrouw ervan overtuigen dat het nuttige software aanpassingen zijn voor een schappelijke prijs...
Toen ik haar namelijk vertelde van mijn bestelling op Ali Express kreeg ik al een zeer meewarige blik te verduren. Zo van "wat is in godsnaam het nut hiervan, het is maar een auto....je lijkt wel een nerd....." :geek:
(ik ga haar dus ook maar niet vermoeien met wat ik verder eigenlijk nog op mijn wensenlijstje zou willen zetten: chiptuning, verlagen, spacers, alles vervangen door LED verlichting om maar wat te noemen)
Herkenbaar verhaal ... :maakmegek: Veel vrouwen hebben last van dezelfde kwaal.
Van A naar B, waarvoor is dat nou nodig en zo. Maar hé, als je nou zegt dat je auto er waarschijnlijk zuiniger van wordt. Ook rook je niet (toch?) en wat bespaar je per week wel niet als je twee pakjes per dag zou roken. Geen speld tussen te krijgen (toch?).
 
D

Deleted member 24009

Helaas gaat dit niet helemaal op voor mij, ik rook wel...ik heb haar overigens al geconfronteerd met het feit dat zij voor iedere gelegenheid een nieuwe tas nodig lijkt te hebben, maar dat was volgens mijn vrouw toch iets heel anders :deuk:
Vrouwen.....
P.S. verder is het een schat hoor, hou het al sinds 1989 met haar uit dus daar ligt het niet aan
 
D

Deleted member 24009

De kogel is door de kerk, vrouwlief gaat akkoord met de VAGCom aanpassingen, al vindt zij het uiteraard onzin :D
(gebruik gemaakt van het moment, zij was met een vriendin naar een kledingparty geweest....)

Op het bericht wat ik naar @Antera stuurde reageerde hij snel, afspraak gaat gemaakt worden om onderstaande aanpassingen te laten doen
- CH/LV via mistlampen
- DRL met achterlichten
- knipperlichten actief bij noodstop
- Knipperlicht comfortfunctie naar 4x knipperen
- Nawissen voorruit
- Rechter spiegel kantelen bij achteruit
- Regensluiten (afhankelijk van sensor)
- Hillhold activeren

Me is happy :yeah:
 

B.Stuurder

Forumguru
Alle vrouwen zijn hetzelfde, zeggen ze wel eens wat van mannen. Maar gewoon niks zeggen en doen, werkt bij mij prima hoor. Mijn vrouw (ook sinds 1989 trouwens) vindt het al onzin dat ik mijn auto met de hand was en ook nog minimaal 1x per maand, laat staan alle modificaties die ik heb gedaan......maar ze kent mij en zegt er inmiddels niks meer van.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Vrouwen? Ach, mannen hebben ook hun handleiding, hoor. Blu-ray-3 stuks:tegek:
Ik hou ook van auto's, alleen doe er nog maar weinig zelf aan. Bestelde een praktisch full-options F3C, meteen klaar.
ik rij weinig (15K/jr) dus tunen en zo heeft weinig zinvols in de randstad.
Ik ben in de loop van de jaren een comfort-rijdster geworden.

Trouwens, vroeger kon je makkelijker DHZ aan auto's knoeien. Nu wordt je meteen afgestraft met LED-balastweerstanden, canbus, etc. Het is een computer op 4 wielen, met toevallig (?) ook nog 4 stoelen. Nee, ik kom er niet meer aan.:sterretjes:
 
Laatst bewerkt:
D

Deleted member 24009

@B.Stuurder : dat van dat wassen is ook herkenbaar :D Ben redelijk goede vrienden inmiddels met Carclean en heb een tas vol flesjes en doekjes....tot ongeloof van vrouwlief (1 doekje is toch genoeg?)
 

leon-cupra

Forumguru
@B.Stuurder : dat van dat wassen is ook herkenbaar :D Ben redelijk goede vrienden inmiddels met Carclean en heb een tas vol flesjes en doekjes....tot ongeloof van vrouwlief (1 doekje is toch genoeg?)
wat zeg jij dan? 1 paar schoenen is ook genoeg?:deuk:

Over het wassen hier nooit commentaar. Als ik haar wagen niet was of het interieur kuis, zou haar wagen nooit proper geraken. Zelf heeft ze nog nooit een wagen gekuist. Krijg hier meer commentaar als het begint te kriebelen voor iets nieuws (en dat gebeurt meestal"vrij snel) :deuk: week geen klank, redelijke discussies en uiteindelijk leidt het meestal tot een bestelbon :D (ben verkoper voor iets en heb dan net steeds koopjes gevonden :D)
 
Bovenaan Onderaan