Welke versie??

W124

Senior Member
Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren op een (lease) Octavia 3 Combi 1.2 TSI.

Heb een proefrit gemaakt in de handgeschakelde versie (ABL) en dit viel mij niet tegen (ondanks de S-Tronic die ik nu rijd in m'n A3 SB). De stoelen konden mij overigens niet bekoren! In m'n A3 heb ik sportstoelen, dus het Dynamic pakket is wat mij betreft een must.

De volgende varianten heb ik op het oog:

Octavia Combi ABL handbak:

- Audio pakket
- Dynamic Pakket
- Metallic lak
- Chromen raamlijsten
- Dakreling zilver
- 18" Alaris
- Stoelverwarming

Octavia Combi EBL handbak:

- Dynamic pakket
- DAB
- Metallic lak

De EBL is uiteindelijk netto 22 euro duurder per maand. Voor dat geld heb je extra:

- Xenon, LED DRL, LED achter
- Columbus
- Kessy
- Maxidot kleur
- Parkeerassistent
- Mistlampen met cornerfunctie
- Diffuse ledverlichting
-...nog meer?

EBL combineren met 18" is uiteindelijk boven budget. Maar de 18" velgen maken de auto wel helemaal af en zijn toch een belangrijke factor. Maar om daar alle extra opties van de EBL weer voor te laten vallen. Kortom: wat zouden jullie doen? Ik weet dat het allemaal persoonlijk is, maar toch :arghh:

p.s. Er is nog een derde optie mogelijk: de ABL met 1.2 DSG:

- Dynamic Pakket
- Metallic lak
- Chromen raamlijsten
- Dakreling zilver
- 17" Teron

DSG is fijn, maar moet dan wel heeel veel andere mooie opties inleveren.

Graag jullie reacties! :bloemen:

Octavia32

Forumguru
Maar nu rijd je 1.4 tfsi audi en dan ga je kijken voor een 1.2 tfsi die snap ik even niet. Kijk eens bij een 1.4 elegance of een elegance buisness line

W124

Senior Member
Ik heb gekozen om iets goedkoper te gaan rijden t.o.v. de Audi. Vandaar de 1.2 TSI :cool: Welke overigens ook al 25% bijtelling tot gevolg heeft :pieker:

Laatst bewerkt:

Octavia32

Forumguru
Kun je niet goedkoper rijden met hetzelfde blok. Audi is toch altijd duurder in de bijtelling dan skoda toch. Want je bent nu een 1.4 gewend en dan is het gevoelsmatig toch een stapje terug lijkt mij.

W124

Senior Member
Idd een stapje terug. Ben ik mij bewust van! 1.4 TFSI met S-Tronic gaat als de brandweer, maar gaat gewoon niet meer passen binnen mijn gestelde budget.

Mede vanwege het feit dat de 1.4 ook 25% bijtelling heeft volgend jaar.

W124

Senior Member
Of de ABL nog iets uitbreiden met elektrische klep, sunset en voorruitverwarming.....Wie overtuigt mij haha

ertromp

Forumguru
Die voorruitverwarming is zeker een must have maar de E-achterklep zou niet bovenaan mijn lijst staan

W124

Senior Member
Blijkbaar is het pluspack op de ABL verlengd tot eind januari. Voor 550 euro heb je dan een berg leuke opties. Daardoor is de DSG ook weer haalbaar binnen budget.

De volgende configuratie zal het waarschijnlijk worden:

1.2 Tsi DSG combi ABL met plus pack, audio pakket en race blue metallic lak.

Nog even gezeten in de half leren stoelen. Deze vielen mij niet tegen. Dit zijn toch de elegance stoelen? Het plus pack is niet te combineren met dynamic pakket.

Bovenaan Onderaan