Welke velgen zijn dit?

El Fuego

Senior Member
Ik ben mij aan het oriënteren op een vervanger van mijn huidige O3, die over een paar maanden door de 160k km-grens heen gaat. Een van de auto's op mijn lijstje is de Superb in een Sportline-uitvoering. Bij het doorbladeren van de nieuwe Superb-brochure (op de Skoda-website staat nog een oude ....) vielen mij de velgen onder de hatchback op de foto's in positieve zin op. Vind deze wel gaaf! Mooier dan de Vega's, die als optie op de Sportline worden aangeboden. De getoonde velg staat volgens mij niet in het rijtje velgen die als accessoire zijn te verkrijgen. Weten jullie welk type en maat velg dit is?
 

Bijlagen

  • Welke velg-1.jpg
    Welke velg-1.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 214
  • Welke velg-2.jpg
    Welke velg-2.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 210

JPs_OC2

Donateur
@El Fuego - Zo te zien is dit de ACAMAR, 8J x 19" ET44, aanbevolen bandenmaat door Skoda > 235/40 R19.
Onderdeelnummer: 3V0 601 025 BE HA7
 

El Fuego

Senior Member
Thanx @JPs_OC2
Dat lijkt inderdaad de Acamar te zijn. Ik begrijp van een Duitse site dat het sinds MY2018 daar de opvolger is van de Sirius 19". De Sirius staat overigens nog gewoon in de lijst met accessoires van de nieuwe Nederlandse Superb-prijslijst. Ik ga de dealer maar eens vragen wat de mogelijkheden zijn.
 

El Fuego

Senior Member
Velgen kunnen aftermarket geleverd worden, maar prijsverschil met de Vega’s (die als optie voor een kleine meerprijs kunnen worden geleverd) bedraagt een dikke €1.000. Vind ik wel veel, ook al is het voordeel dat ze dan niet meedoen in de bijtelling. Ik denk dat ik het hou bij deze combinatie. Velvet Red is het niet geworden.....
 

Bijlagen

  • 2D7BA2C1-2B78-46FD-A691-517047B4948D.png
    2D7BA2C1-2B78-46FD-A691-517047B4948D.png
    1,3 MB · Weergaven: 79
Bovenaan Onderaan