Welke veer/demper moet ik nu hebben (veerbreuk)

Maggy

Forumguru
Gister; klein hobbeltje: BENG! Ik herkende et meteen; een gebroken veer ( dit is de tweede in 250 dkm)....
Vervangen doe ik zelf uiteraard, maar de vorige keer kwam die bij de dealer vandaan, die hebben we nu niet meer, en bij A point hoef je niet met vragen aan te komen want die kijken je schaapachtig aan en begrijpen niet waar je het over hebt.

Anyway, ik heb een 1z5 2tdi (bkd) ltr 16v kombi uit 2006. Daar zijn zoveel dempers en veren voor te vinden dat je door de bomen het bos niet meer ziet, iig moet de demper 55 mm dik zijn en de zuigerstang 25 mm.

Maar wat voor veer? Tis een normaal chassis bij mijn weten, ik wil achter gelijk meenemen, die zijn ook een beetje vermoeid.

Verlagen ga ik em niet, tenzij dat prijstechnisch interessant is, een wegliggingskit overschrijdt de waarde van de auto sws.

Wie kan me ff helpen?
 

Antera

Donateur
De veer staan kleurcode's meestal op door middel van gespoten dots. dat bepaald welke veer het is. De dempers is standaard alleen de 55mm is van belang.

denk dat OEM veren rondom duurder zijn dan een setje verlagingsveren van Eibach :-)
 
Bovenaan Onderaan