Welke vag-com kabel?

ertromp

Forumguru
Ik zou je willen aanraden om niet zo maar voor "de leuk" zo'n kabel aan te schaffen.
Met dit soort chineze kloon kabels kun je meer om zeep helpen dan je lief is.
Daarnaast zou ik niet voor VAG-COM gaan maar voor VCDS of VCP daar is nl. meer mogelijk mee.
Als je eenmalig instellingen wilt doen is een bezoek aan een forumlid met een officiële kabel en bijbehorende software wellicht de snelste, makkelijkste en veiligste methode
 

Antera

Donateur
En daar is weer een topic over een vcds kabel. Zoek en je vind al zoveel info hier over cloon kabels hier op het forum.

Zoals @ertromp zegt daar sluit ik me wederom bij aan
 

Joske

Forumguru
@miel

echt..


even heel serieus: niet gaan klooien met kloonkabels, kan je echt miserie opleveren! Er zijn genoeg gewillige forumleden met bijzonder veel kennis van zaken om die "leuke" dingen die je graag wilt te activeren ;)
 
Hallo, ik heb een weekje geleden een kabel aangeschaft met v.12.12 als software. Inmiddels he ik deze kunnen testen en moet zeggen dat het perfect werkt. Verschillende instellingen aan mijn Octavia 2013 uitgevoerd en de kebel en programma communiceert uitstekent met mijn auoto (EN CANBUS).
 

Antera

Donateur
Zo zijn de verschillen want vandaag hoorde ik al van iemand die met een niet originele kabel instelling was gaan wijzigen en de auto allerlei problemen kreeg aan de hand van SS , CC, Acc problemen. Na alles terug te coderen probleem weer opgelost. Maar dit gaf maar weer aan dat een niet originele kabel niet altijd het gewenste resultaat bied
 
image.jpg
Mijn kabel, VAG 12.12, is niet de goedkoopste, ben bij aanschaf afgegaan op informatie welke ik op het internet vergaarde. De werking van de kabel en de software is prima. Bij gebruik eerst jezelf goed in de werking en de mogelijkheden verdiepen en niet overmoedig meteen aan de gang gaan. Ik denk dat overmoedigheid de grote veroorzaker is van fouten die daardoor ontstaan. Zie foto bijgaand.
 
Ik weet het en je hebt ook gelijk Antera, voor mij is het ook de kick die meetelt. Ik ben ook al jaren computer hobbyist, in die wereld zijn er veel expert die de hobby toejuichen en je ook willen helpen als iets niet helemaal lukt, is dat in deze wereld niet zo ? uit de vele lopende discussies begrijp ik dat het wel zo is. Het is ook leuk om zelf alle verborgen toeters en bellen tevoorschijn te toveren
 

Antera

Donateur
Heel veel systeem beheerders en dergelijke hebben de kabel al eens proberen te doorgronden maar met alle it kennis gaat dat niet lukken :-) althans de mensen die ik hier hadden merkten wel dat het niet zo simpel is

En Let op een fout maken in de auto is niet even een back-up terug zetten en is herstel soms lastig of zelfs niet meer mogelijk zonder hoge kosten. (Gesloopte bcm Door foutcodering)
 
Bovenaan Onderaan