Welke type koplamp zit in mijn Fabia combi (bouwjaar) 2012

Erik1971

Nieuw lid
Wie kan mij vertellen welk type koplamp ik moet kopen als reserve lamp voor mijn auto. Ik zie dat er twee types zin h4 en h7, maar kan nergens duidelijk vinden welke lamp ik moet kopen.

Ik heb een Fabia combi uit 2012 ( 1.2 TSI motor )
 

Erik1971

Nieuw lid
Heb in het boekje gekeken maar daar staat dat beide types mogelijk kunnen zijn. Men heeft het daar over een halogeen reflector koplamp en halogeen koplamp. Ik weet niet wat voor koplamp ik heb ,
 

Noord26

Forumguru
H4 zitten 2 gloeidraden in 1 lamp en H7 zijn 2 losse lampen (voor groot- en dimlicht). Als je je groot licht aan zet, komt dat dan vanaf een andere lamp of niet?

Met h4 of h7 even googlen had je dat zelf ook zo kunnen vinden. Als je lenskoplampen hebt is het altijd H7 bij een Fabia.
 

Cordoba

Forumguru
Anders even een lamp uit de koplamp trekken dan weet je het ook, staat vaak op de fitting, maar met de uitleg van dubbele gloeidraad -> H4, enkele gloeidraad -> H7 (post van Noord26) kan het toch niet mis gaan?
 

Noord26

Forumguru
Je kan ook eventueel de stekker aan de achterkant loshalen. Zitten er 3 pinnetjes op (2x plus 1x min) > H4, zitten er 2 pinnetjes op > H7.
 

Monteurtje

Forumguru
Grote kans dat het een H7 lamp is. Fabia facelift hebben bijna allemaal koplampen met zo'n projector, dat is H7. Als je een kale uitvoering hebt, volgens mij de GO, dan heb je H4.
 
Bovenaan Onderaan