Welke tuner en waarom????

RoyK

Senior Member
Ik zit al een tijdje te zoeken naar tuners voor mijn auto. Weet je wat de juiste stage1 tuner is? Ik heb vvt, tunex, jd en vagtechnik bekeken.... Het vermogen ligt dicht bij elkaar en de prijzen ver uit elkaar. Welke tuner geeft de juiste kwaliteit?
 

CDK

Forumguru
Tunex heel snel schrappen van je lijstje!! De rest is prima. Vergeet TVS vooral niet in Varsseveld.
 

RoyK

Senior Member
Tunex heel snel schrappen van je lijstje!! De rest is prima. Vergeet TVS vooral niet in Varsseveld.
Bedankt voor de tip. Bij tvs denk ik alleen aan de DSG's het vermogen wat zij eruit halen ligt wel een stuk hoger dan bij de rest van de juiste tuners. Is er een max voor de 1.2?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MaxN

Donateur
Ik denk dat geen van de genoemde tuners voor het maximale gaat. Tenzij je daar zelf om vraagt. Voor een stage 1(+), zit je ruim binnen de marges van wat mogelijk is. Gezien je woonomgeving is TVS mooi om de buurt. Ook zonder DSG kan je daar prima terecht.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het ontloopt elkaar allemaal weinig en de opgegeven waarden zijn ook zeker niet heilig. Bij VAG Techniek werd me verteld dat men bewust aan de lage kant gaat zitten met de opgaven, om te voorkomen dat men later gaat klagen niet genoeg te hebben gekregen. Voor een 1.2 moet je rekenen op rond de 140 pk bij een stage 1 denk ik. Wil je meer, dan zal er qua hardware het nodige moeten worden aangepast
 

RoyK

Senior Member
Ik denk dat geen van de genoemde tuners voor het maximale gaat. Tenzij je daar zelf om vraagt.
Ik vraag zeker niet om het maximale, wat ik wil is meer koppel bij meer belading. En een soepele overgang bij opschalen, bij eerdere diesels was dit een heerlijke manier van rijden.
 

EdK

Forumguru
Heeft VAG Techniek niet een fabrieks update voor jouw motor ?
Dat zou al genoeg zijn dan als je niet maximale hoeft te hebben
 
Bovenaan Onderaan