welke trekhaak i.v.c. parkeersensoren Fabia Combi?

OCTApus

Nieuw lid
Hoi Allemaal,

Ik rij nu een Octavia, maar wil goedkoper gaan leasen. Nu dus een Fabia Combi 1.6 tiptronic Attr Business op het oog. Deze heeft standaard parkeersensoren. Bij de Octavia kan dit samen met een vaste trekhaak. Volgens de dealer MOET je bij de Fabia perse een afneembare trekhaak nemen (680euri invl montage 13polig)). Lijkt me erg veel geld, wie heeft ervaring met lagere prijzen danwel toch een mogelijkheid om een vaste trekhaak icm parkeersensoren te monteren?

Alvast bedankt.

Grt,

Ed
 

Scheppie

Actief lid
Een vaste trekhaak icm met PDC werkt niet op de Fabia.....
Ik had een vaste besteld (en betaald), maar er is een afneembare gemonteerd.

Inderdaad werkt de PDC niet als de trekhaak erop zit....... (alleen 1 harde constante pieptoon)
 

Fabia II Sport

Actief lid
Deze heb ik onder de Fabia II hatchback ... icm parkeersensoren
vbgarage.php


vbgarage.php
http://www.skodaforum.nl/board/vbgarage.php?do=thumb&width=175&id=1368

Ik heb er een verloop bij van 13P naar 7P, als ik deze er in draai worden automatich de parkeersensoren uitgeschakeld, ik neem ook aan dat dit gebeurt indien je een 13 polige stekker aansluit, maar dit heb ik nog niet geprobeerd.

Let er wel op dat je een Westfalia krijg, ik had eerst een orginele Skoda maar deze is er door de dealer snel weer afgehaald.
Bij de Fabia II zat deze te dicht op de bumper en er kon geen goede losbreek inrichting op.
De Westfalia zit wel goed en heeft een oog op de balk achter de bumper welk te bereiken is via de uitsparing.
Ik ben over deze trekhaak en de afwerking zeer te spreken.
De trekhaak past precies in de houder waar het reservewiel zit .....
 

Fabia II Sport

Actief lid
Compleet met montage en spuiten van het afdekklepje 604 euro.
Ik ben er zelf zeer blij mee.
Oja op de foto staat de orginele Skoda haak, aan de rechterkant een hendel.
De Westfalia heeft een oa een draaiknop, trekontlatings oog de balk en staat verder van de bumper (wel gemeten 1 cm)
 

OCTApus

Nieuw lid
Ik kreeg van een dealer deze opmerking:
\Wij monteren bijna nooit afneembare haken ( toch een groot prijsverschil ) en hebben nooit problemen gehad met een vaste haak i.c.m parkeersensoren af fabriek! Bij achteraf gemonteerde sensoren geeft dit wel vaak problemen omdat deze meestal niet helemaal precies op de juiste hoogte worden gemonteerd, of dat het 3 sensoren zijn i.p.v. 4. Dus dat er 1 sensor in het midden van de bumper wordt gemonteerd (direct achter de kogel.\

Dart herken ik ook bij mijn huidige Octavia. Daar zit ook gewoon een vaste trekhaak op in combinatie met parkeersensoren.
 

OCTApus

Nieuw lid
Ik kreeg van een dealer deze opmerking:
Wij monteren bijna nooit afneembare haken ( toch een groot prijsverschil ) en hebben nooit problemen gehad met een vaste haak i.c.m parkeersensoren af fabriek! Bij achteraf gemonteerde sensoren geeft dit wel vaak problemen omdat deze meestal niet helemaal precies op de juiste hoogte worden gemonteerd, of dat het 3 sensoren zijn i.p.v. 4. Dus dat er 1 sensor in het midden van de bumper wordt gemonteerd (direct achter de kogel.

Dart herken ik ook bij mijn huidige Octavia. Daar zit ook gewoon een vaste trekhaak op in combinatie met parkeersensoren.

Einde onduidelijkheid:
Nr.:
10
Versie:
1
Ons kenmerk:
PK / 11-01-2008
Doorkiesnummer:
9193
Betreft:
PDC met vaste trekhaak
Bij een aantal Škoda modellen geeft de parkeerhulp een signaal af in combinatie met een vaste
trekhaak zonder dat er verdere obstakels zijn achter de auto. Het PDC systeem signaleert de
trekhaakkogel en geeft daarom een akoestisch signaal.
Voor de volgende modellen met een vaste trekhaak geldt het volgende:
Model
PDC af-fabriek PDC Accessoire
Toelichting
Fabia I
Combinatie is mogelijk
Fabia I
Combinatie met set` BEA400001 niet mogelijk.
Alternatief: set BEA300001
Fabia II
Combinatie niet mogelijk. Alternatief: afneembare
trekhaak monteren
Roomster
Combinatie niet mogelijk. Alternatief: afneembare
trekhaak monteren
Octavia I
Combinatie is mogelijk
Octavia II
Combinatie is mogelijk
Superb
Combinatie is mogelijk
 

skodaboy

Forumguru
Een vaste trekhaak icm met PDC werkt niet op de Fabia.....
Ik had een vaste besteld (en betaald), maar er is een afneembare gemonteerd.

Inderdaad werkt de PDC niet als de trekhaak erop zit....... (alleen 1 harde constante pieptoon)

ik had op mijn oct 01 ook pdc achteraan (vanaf fabriek) en nadien door de dealer een afneembare trekhaak gemonteerd,het resultaat was als je met een trailer achteruit reed,de sensoren een vaste pieptoon geven (vervelend) zolang je achteruit rijdt of in da achteruitversnelling staat.
op mijn huidige oct 02 heb ik pdc v+a en een afneembare trekhaak (beide vanaf fabriek) als je nu achteruit rijdt met een trailer schakelen de sensoren achteraan uit,toch als de stekker insteekt (dus geen vervelend vast gepiep) bij achteruit rijden en de sensoren vooraan werken normaal.
ook zonder trailer en trekhaak nog op de auto werkt de pdc normaal.
 
Bovenaan Onderaan