Welke Thule dakdrager op de nieuwe Octavia Combi?

Hoi,

Binnenkort wordt mijn nieuwe Octavia Combi geleverd.

Ik wil graag de dakdragers die ik op mijn huidige Octavia gebruik (Thule Aero, inmiddels 10jr oud maar prima!) ook gebruiken op de nieuwe, want het zou jammer zijn als ik een compleet nieuwe set moet kopen. Ik heb natuurlijk wel nieuwe ' voeten' nodig. De Thule site toont meerdere opties, maar ik vraag me af wat de beste oplossing is. Heeft iemand al ervaring daarmee?

Groeten,

Bart
 

Bert Van Elven

Nieuw lid
Hallo Bart
Weet je ondertussen al welke set voetjes er onder de dakdrager moeten?
Ik veronderstel dat je ook geïntrigeerde dakrails hebt?
Kan het zijn dat de dakdragers 127cm moeten zijn?
Ben in afwachting van mijn O4 maar wil nu 2e hands al een koopje doen.
Alvast bedankt voor je reactie.
Groeten
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik zou simpelweg bij een (goede) automaterialenzaak informeren. Die slaan het Thule-boek open en kunnen zo nagaan welke voetjes er nodig zijn voor een bepaald type auto - en of de dragers die je hebt al dan niet gaan passen.

De dakdragers voor "vrijliggende" dakrails die ik vanaf 2007 gebruikte op de Octavia2 combi pasten zonder enige aanpassing ook op de in 2011 gekochte Fabia2-combi. De opvolger sinds 2018 - Leon ST - heeft "platliggende" dakrails, dus ik had inderdaad 4 nieuwe voetjes nodig maar ik gebruik nog steeds dezelfde buizen met neerklapbare kanosteunen (ook van Thule). Kwaliteit kost wat, maar dat betaalt zich wel terug in gebruiksduur en -gemak.
 

Bert Van Elven

Nieuw lid
Volledig akkoord!
Ik wou hier gewoon meer info winnen om een thule set aan te schaffen. (Is voor op firmawagen tot 2026 - dan weer een andere wagen)
Ongetwijfeld zitten hier wel O4 rijders die ook een thule set hebben.
Liever op marktplaats of 2e hands een set vinden aan de helft van de prijs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
D

Deleted member 20094

2de hands voor zo'n nieuwe auto wordt lastig denk ik.

Zelf heb ik de originele Skoda dragers voor m'n Skoda Combi RS iV.
En nog goedkoper dan Thule!
 

Bert Van Elven

Nieuw lid
@hemi24
Top. Bedankt voor je post.

Ik kwam ander resultaten uit op de thule site… vandaar dat ik ff wou dubbelchecken.
Voorkeur zou gaan naar thule aangezien ik binnen 3,5j alweer een andere wagen zou hebben. Mits aanpassing van “voetjes kit” zou ik dan misschien weer verder kunnen….
 

xplain

Forumguru
Looking good! Wist niet dat die andere merken ook op Thule dakdragers passen. Is er een reden dat je dan wel voor Thule dakdragers kiest? Windgeruis?
 

LapNL

Actief lid
Yep. Deze dragers zijn geruisloos. Enige geluid komt van de box die je kiest. De Hapro voldoet op alle fronten prima, al is/lijkt de vorm misschien niet echt gestroomlijnd. Uit de Duitse tests komt hij als een van de beste en ik vind het er gewoon wel chique uitzien. Zeker in de matgrijze/titanium kleur die ik heb gekozen.
 
Hoi, dit is niet echt een actief topic meer en ik was al een tijd niet meer op dit forum geweest. Maar voor iedereen die dit in de toekomst nog nodig heeft: Thule's klanten service was erg behulpzaam en vertelde mij:

"De Aerobar 861 is de voorloper van de Wingbar Evo. Daarom zou ik u dan ook aanraden om dezelfde voeten te gebruiken zoals aangegeven wordt bij de Wingbar Evo, namelijk de Thule Flush Rail Evo voeten in combinatie met kit 186096."

1672648849591.png
 
Bovenaan Onderaan