Superb 3 Welke stoelen?

Ennie

Lid
Ik twijfel of ik de Skoda Superb ambition buss. of de active buss zal bestellen. Belangrijk voor mij zijn de stoelen, op de foto's lijken de beide uitvoeringen verschillende zittingen te hebben. Weet iemand of dit zo is en wat is de lengte van de zitting van de active buss. uitvoering? En is de zitting te kantelen? Alvast bedankt voor de reacties!
 

Giant

Forumguru
Ik krijg de indruk dat alleen de bekleding per uitrustingsniveau verschilt, niet de zit/vorm van de stoel. Kies je voor alcantara of leer dan doet dat in het algemeen wel iets met de zit/vorm. Dat zou ik met mijn grote lengte waarin iedere centimeter beenruimte telt nooit bestellen zonder daarin eerst proefgezeten te hebben. M.b.t. kantelbaarheid van de stoelen kan dat voor zover ik weet op elke elektrisch te bedienen stoel, maar niet op handmatig te verstellen stoelen.
 

Tuulster

Forumguru
De stoelen op de Active en de Ambition verschillen niet van elkaar als je het hebt over de vorm. Aleen de bekleding is anders.
De stoelen in de Style uitvoering zijn wel anders! Staan ook in de uitrustingslijst vernoemd als "comfortstoelen met extra zijdelingse steun"

Als je in een Ambition uitvoering af fabriek leder wil hebben (kan niet op een Active) kan dit alleen inclusief de optie; electrische stoelen, volgens de optielijst. Waarschijnlijk heb je dan dus meteen de "Style stoelen". Leder plaatsen na aflevering betekent dus leer op de Ambition of Active stoelen.
 
Mijn bestelling bevat leder achteraf en ik vroeg mij af of iemand misschien een site kent naast Lederinbouwnederland en http://dk-schweizer.nl waar je meer kleuren combinaties kunt bekijken.
Ik zit namelijk te twijfelen tussen zwart icm donkerbruin en zwart met ice grey, echter vind ik niet al te snel veel voorbeelden hoe dit er dan uit zou komen te zien.
Mocht iemand nog een site kennen hoor ik dat graag
 

MennoW

Forumguru
Schuro is Zwolle is een top adres voor leer inbouw, spreek uit eigen ervaring.
Je kan elke kleur leer kiezen zelfs voor verschillende delen, diverse stik mogelijkheden (baseball, ruitpatroon), ook weer andere kleuren zonder meer prijs.
Zaken als alcantara en logo's standsen of stikken kost wel extra, maar valt nog reuze mee.
In mijn topic Superb II kan je wel eea zien.
 

Ennie

Lid
Hartelijk dank voor de reacties!
ik zal eerst informeren bij de dealer waar in NL een active of een ambition model staat om zelf te ondervinden of de stoel voldoet. De 2 auto's waarin ik proef gereden heb waren beide Style uitvoeringen......
 

Giant

Forumguru
Kan je misschien beter informeren bij Pon. Ik denk dat er vrijwel uitsluitend style diesels als demo's ingezet zijn. Maar goed, de eerste productie auto's zijn inmiddels ook al uitgeleverd dus wie weet. Succes en laat het even weten op het forum:jaja:
 

Tuulster

Forumguru
In een rijtest van de Combi in de AutoReview van deze maand worden de stoelen in de Style versie specifiek genoemd!

Hieronder een foto van het stukje tekst. onderaan de eerste kolom.

20150805_184052.jpg
20150805_184015.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
Ik twijfel of ik de Skoda Superb ambition buss. of de active buss zal bestellen. Belangrijk voor mij zijn de stoelen, op de foto's lijken de beide uitvoeringen verschillende zittingen te hebben. Weet iemand of dit zo is en wat is de lengte van de zitting van de active buss. uitvoering? En is de zitting te kantelen? Alvast bedankt voor de reacties!

Stoelen kun je alleen voor jezelf bepalen. Dus proef zitten.

Overigens hebben wij de comfort stoelen in een S2 en ze zitten voor zowel vrouwlief (1.67m, 55kg) als mijzelf (1.85, 105kg) perfect. Omdat ze volledig in te stellen zijn en de stand onthouden wordt op de verschillende sleutels. ;)
 

RoyV1982

Forumguru
Volgens mij heeft de ambition dezelfde stoelen als de style met de verlengde zitting. Is ook van mijn persoonlijke redenen om de ambition business te nemen. Is op de foto's in de folder ook te zien.
 

Freycinet

Nieuw lid
Welke stoelen je ook gaat kiezen: Neem in ieder geval de optie stoelverwarming. Kost nieuw relatief weinig en is veeel beter voor de inruilwaarde. Heb vorig jaar erg lang moeten zoeken naar een 2e hands Octavia met stoelverwarming. Is uiteindelijk wel gelukt. (En het is super!)
 

Tuulster

Forumguru
Volgens mij heeft de ambition dezelfde stoelen als de style met de verlengde zitting. Is ook van mijn persoonlijke redenen om de ambition business te nemen. Is op de foto's in de folder ook te zien.

Nee hoor, zeker niet!! ik zal eens zoeken naar een foto van beide stoelen.....

Style stoelen zijn meer voorgevormd en voorzien van meer zijdelingse steun. Kijk de uitrustingslijst in de prijslijst er maar op na. T.o.v Ambition worden de stoelen in de Style uitrustingslijst specifiek genoemd als extra.
 

RoyV1982

Forumguru
Als je in de folder kijkt is er een verschil te zien in de lengte van de zitting tussen de active uitvoering en de ambition. Hoe het met de leuningen zit weet ik niet maar de zitting is volgens mij verschillend.
Zie ook een fotootje van een ambition business welke in Purmerend aangeboden wordt. Zijn geen elektrisch bediende stoelen.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    60,8 KB · Weergaven: 107

Joe_ri

Nieuw lid
Vandaag de Style Alcantara stoelen getest en vond ze vrij 'hard' zitten (zitvlak) - weet iemand of de lederen uitvoering 'zachter' is?

Vooral belangrijk voor lange afstanden..
 
Bovenaan Onderaan