Welke maat inbus voor demonteren remklauw voor fabia 2

redriver

Actief lid
wilde net nieuwe remblokken zetten voorzijde schijfremmen fabia 2 combi 2008 ( fs 3 remklauwen)

ik moet hiervoor 2 inbusbouten losdraaien. maar inbus 8 is te groot en inbus 6 te klein. is dit een speciale maat ?

iemand advies ?
 

Monteurtje

Forumguru
Als 8 te groot is en 6 te klein. Wat zit daar tussen? Inderdaad inbus 7. Bij de meeste huis tuin en keuken haakse inbussleutels zit 7 er niet bij. Weet niet of je een doppensetje met ratel hebt, 3/8 of 1/2. Dan moet je even inbus dopje kopen die daarop past
 

smutzkanone

Forumguru
is idd inbus 7.Ik ben er vorige maand ook tegenaangelopen.en in mijn doppenset en inbusset zit ook geen 7.Dus bijbestellen.
 

Skodalicious

Nieuw lid
Ehh dat kan ook, hadden ze die daar? ik keek toen ook maar 7 is niet overal te verkrijgen.
Weet je trouwens welke remmaat schijf op een fabia 2 1.9sdi uit 2006 zitten? 256mm toevallig?
 

milanseegers

Forumguru
Ik heb zelf 256mm gemonteerd op mijn fabia 1. De BOSCH 0 986 478 853

Volgens mij komen het remsysteem van de fabia 1 in veel gevallen overeen met die van de fabia 2.
Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen; bijvoorbeeld diesels hebben soms ook remschijven achter dus er zit wel verschil in het e.e.a.

Ik zou zeggen; meten is weten ;)
 

Joske

Forumguru
en als je een FSIII remzadel hebt (staat er in gestanst) dan heb je idd een 256*22 remschijf nodig.

Heb je een systeem van LUCAS dan heb je een 288*25 nodig, dus zoals @milanseegers al aangaf: meten is weten

(dit alles bekeken voor een Fabia 1 van 2006 uiteraard..)
 

Antera

Donateur
Altijd meten nooit vanuit gaan. Zo sta je met gedemonteerde spullen en kan je alles weer terug bouwen
 

bobracing

Forumguru
Tip, koop wel een dop van een goed merk!
Dus geen Lidl, Action of wat voor merk dop dan ook, Gewoon degelijk merk zoals Hazet, gedore, kost je dan wel iets van 10/15 euro maar scheelt een hoop ergernis als de bout dol raakt of zelfs afbreekt! Spreek uit ervaring helaas.

Heb ik toen voor me Lupo een nieuwe gekocht en toch stiekem al veel gebruik van gemaakt.
 

milanseegers

Forumguru
Universele sleutel adviezen zijn altijd welkom.

Die inbus 7 bouten zijn inderdaad kwetsbaar. Zowel de kop als het schroefdraad. Zorg ervoor dat je de inbus er helemaal recht in hebt gestoken. Zorgvuldig losdraaien. Indraaien idem. Je hoeft hierbij geen kracht te zetten.
 

Monteurtje

Forumguru
Die bouten zijn niet zo kwetsbaar. Ligt meer aan degene die eraan werkt.
Kwam vorige week iets tegen. 2 bouten maar voor de helft erin gedraaid en ook nog scheef. Dat die klauw nog vastzat is een wonder. Zat er helemaal scheef aan. Kwam erachter toen ik een maat kleinere wielen monteerde en het balanceerlood tegen de remklauw kwam.
 

bobracing

Forumguru
Klopt ook Monteurtje, maar dat risico heb je toch altijd met een 2e hands auto. Maar omtrent imbus gebruik ik liever goed gereedschap dan imitatie rommel gezien dat gewoon een stuk zachter materiaal is.
 
Bovenaan Onderaan