Robertoctavia
Lid
Hallo,
Volgende week krijg ik onze (voor ons) nieuwe Octavia hybrid. Juist het hybrid gedeelte spreekt ons aan aangezien wij ook overcapaciteit van de zonnepanelen hebben.
Als ik kijk naar een paal met load balancing zie ik dat dit al snel 800+ euro kost los van het materiaal.
Nu zie ik ook 16a mobile laders voor pak um beet 200 euro.
Bijvoorbeeld een product al powerbaas heeft een p1 meter welke je kunt laten schakelen wanneer er stroom terug geleverd wordt.
Als ik dit nou via een relais laat schakelen en/of via een tijd schema aanstuur zodat de auto altijd vol is.
Is dit dan een gekke gedachte of lijkt dit een handige en een veel meer betaalbare oplossing te zijn? Alleen de stroom pieken moeten dan vermeden worden. Dit kan load balancing natuurlijk wel en een powerbaas bijv niet.
Ik hoor graag hoe jullie dit zien.
Als toevoeging, de Octavia kan niet meer laden dan 3,7kw/16a op 1 fase. In de meterkast heb ik nog 1 groep(16a) vrij hiervoor.
Volgende week krijg ik onze (voor ons) nieuwe Octavia hybrid. Juist het hybrid gedeelte spreekt ons aan aangezien wij ook overcapaciteit van de zonnepanelen hebben.
Als ik kijk naar een paal met load balancing zie ik dat dit al snel 800+ euro kost los van het materiaal.
Nu zie ik ook 16a mobile laders voor pak um beet 200 euro.
Bijvoorbeeld een product al powerbaas heeft een p1 meter welke je kunt laten schakelen wanneer er stroom terug geleverd wordt.
Als ik dit nou via een relais laat schakelen en/of via een tijd schema aanstuur zodat de auto altijd vol is.
Is dit dan een gekke gedachte of lijkt dit een handige en een veel meer betaalbare oplossing te zijn? Alleen de stroom pieken moeten dan vermeden worden. Dit kan load balancing natuurlijk wel en een powerbaas bijv niet.
Ik hoor graag hoe jullie dit zien.
Als toevoeging, de Octavia kan niet meer laden dan 3,7kw/16a op 1 fase. In de meterkast heb ik nog 1 groep(16a) vrij hiervoor.
