Welke kleuren verdwijnen er nog meer? En komen er andere voor terug?

jalex_h

Forumguru
Dat Mocca brown verdwijnt, was al duidelijk, gezien het draadje daarover.
Maar volgens dit draadje verdwijnt aqua blue ook. Beide kleuren staan nog wel op de skoda.nl, maar daar is storm blue inmiddels al verdwenen, hoewel die vandaag nog wel in de brochure staat die je op internet kunt downloaden.
Dus dan zouden er 3 kleuren verdwijnen en rij ik nu al in een collectors item:grin:

De volgende vraag is dan natuurlijk of er ook nieuwe kleuren bij komen...
 

Hetzer

Forumguru
had die vraag eerder gesteld!!!!!!!!, op de Skoda stand op de auto-rai zag je alle nieuwe kleuren van Skoda, ik heb er geen aandacht aan besteed, maar had ik dit eerder geweten dan had ik gisteren toen ik daar was, wel een fotootje voor je gemaakt
 
De kleuren storm blue en aqua blue verdwijnen, hiervoor in de plaats komt lava blue. De dealer kon mij vertellen dat deze kleur een groene onderlaag heeft met daarover blauw, hierdoor krijg je een parelmoer effect. Op de stand van de autorai was deze nieuwe kleur niet aanwezig helaas en daarom heb ik besloten om voor mocca brown te gaan, dit was volgens de dealer mogelijk want deze gaat er niet uit.
 

MarcoO2

Forumguru
Ha ha ja, die associatie had ik ook! Niet zo gek... Ik vind 't overigens wel een erg grappige en leuke manier om je kleurengamma onder de aandacht te brengen.
 

hemi24

Forumguru
Had er nog even op gelet op de AutoRAI, maar daar stond nog gewoon een appeltje in Storm-blue... Beetje jammer, aangezien al enige tijd bekend is dat de kleur vanaf productieweek 22 (modeljaarwissel 2012) gaat verdwijnen!
 
Gisteren met de dealer gesproken, de kleur mocca brown gaat in week 34 uit productie, geluukig word mijn auto waarschijnlijk week 23 of 24 geproduceerd en kan ik deze kleur nog krijgen.
 

Cordoba

Forumguru
De vraag is wat de achtergrond is van het verdwijnen van kleuren: wil men gewoon de kleuren 'updaten', of heeft het te maken met bepaalde pigmenten die uit een fabriek bij Fukushima komen. Deze fabriek ligt stil sinds de aardbeving, en de kans is groot dat ie nooit meer gaat draaien. Omdat deze fabriek unieke pigmenten maakt, die blijkbaar niet zomaar ergens anders gemaakt kunnen worden, betekent dat dat er verschillende autofabrikanten bepaalde kleuren niet meer kunnen leveren. Dat betekent ook, dat je voor die lakkleuren geen lakstift meer kunt krijgen als de voorraad op is, en ook bij schade ben je het haasje.
 

jalex_h

Forumguru
Wat betreft storm blue zal het wel een kwestie van updaten zijn.
ik was gisteren bij de dealer en daar stond deze kleur niet meer bij de Superb, maar nog wel bij andere modellen (o.a. octavia).
 
Gisteren met de dealer gesproken, de kleur mocca brown gaat in week 34 uit productie, geluukig word mijn auto waarschijnlijk week 23 of 24 geproduceerd en kan ik deze kleur nog krijgen.

Dan hoop ik dat de leverweek bij mij klopt want dat is week 35. Dat zou betekenen dat hij ergens week 31/32 geproduceerd zal worden.
 

jalex_h

Forumguru
Inmiddels is op http://www.skoda-auto.com/COM/about/info/news/news/Pages/2011_38_model-year-2012.aspx grotendeels verklapt wat de veranderingen gaan worden:

The paints portfolio will be extended with new items, too: Lava blue (all models), Malachit green (Roomster, Yeti, Superb) and Platin grey (Fabia, Octavia), metallic paints to replace the existing Storm blue, Amazonian green and Aqua blue.

Alleen geen woord over Mocca Brown... Dat zal dan wel de zomerverrassing van Skoda worden :smiley29:
 

Miez1

Forumguru
Goedemorgen Forummers!

Ik weet niet of het een nieuwe kleur is (zo lang loop ik nog niet mee hier, besides that, ik ben kleurendoof) maar heeft iemand de kleur ' Platin Grey Metallic' al irl gezien? Of heeft hier iemand een picca van de SuperB SW in deze kleur?

Ik twijfel over wit (mijn keuze), zwart (keuze vrouw), of voor ons is een keer wat anders (Platin Grey). Er komen waarschijnlijk 19" RS6 wielen onder en dat matched wel lekker met die grijze kleur volgens mij? En zwart vind ik altijd mooi maar zo'n grote auto en dan ook met Sunset, dan missen alleen de zwarte vlaggen in de bumpers nog.....:) En ik ben bang dat ik wit maar tijdelijk mooi vind....tja, keuzes!

Immer gute fahrt!

Miez
 

quip

Nieuw lid
Miez, ik heb er net nog een paar gemaakt & geüpload.
Have fun met het kleurenkiezen :)
 
Heeft er iemand al een foto gezien van een willekeurig model in de kleur lava blue ? (liefst buitenfoto).
We twijfelen best tussen mocca brown (die eruit gaat), zwart of bv de lava blue (iets lichter dan de stormy blue volgens de verkoper).
Ik heb het staaltje op zijn monitor gezien, maar dus nog niet IRL oid.
 

Miez1

Forumguru
Hi Quip!

Bedankt, zo krijg ik een goede indruk hoewel de keuze niet makkelijker wordt.

Grtz
 
Bovenaan Onderaan