Welke kleur te kiezen Aqua Blue of Lava Blue S2

homey

Nieuw lid
Ongeveer een week terug is mijn volgende lease auto besteld: Skoda Superb Ambition Business Line, Aqua Blue, Sunset, Rial Lugano 17", Chromen strippen kofferbak en zijkant, Achterklepspoiler, Interieur Rubicon Grijs/Grijs, uitlaatsierstuk dubbel en typeaanduidingen verwijderen. Ben echt helemaal blij met mijn keuzes echter reed er gisteren een donkerblauwe, waarschijnlijk Lava Blue, voorbij en nu twijfel ik toch weer. Welke kleur zouden jullie kiezen en heeft iemand foto's van beide kleuren op de hatchback?
 

IBV

Senior Member
Rosso Brunello en laat vooral dat overbodige chroom weg
:yeah:

18365-pictu003a.jpg


Oh ja, de spoiler (bederver) heet niet voor niets zo!
 

bluskabouter

Forumguru
ik rij zelf een lava bleu fabia II combi.
moet zeggen dat dit een heeeeele mooie kleur is, vooral in combinatie met de chroom accenten.
maar het blijft een keuze die je zelf moet maken.
zeg altijd, als iedereen dezelfde smaak had, reden er allemaal dezelfde kleur auto`s op de weg en dat wordt heeeeel saai.
 

Bakkertje

Forumguru
De mijne is lava blue en een hatchback:
lava blue 2.jpg

Zonder chrome vind ik een Superb erg schraal en wat minder chique ogen, maar goed je hebt al extra chromen accenten besteld, dus dat zit wel snor :D
 

homey

Nieuw lid
Dank voor de reacties. Vooral van Bakkertje :xyxthumbs: De Kleur Lava Blue ziet er top uit maar ik blijf toch bij mijn eerste keuze Aqua Blue. Heb op internet nog een paar foto's gevonden en daar de Lugano velgen in gefotoshopt. Is niet mijn beste knip en plak werk maar toch...
Voor Lugano Aqua Blue.jpg Achter Lugano Aqua Blue.jpg
 

hemi24

Forumguru
Even wachten tot modeljaar 2013 en dan kun je gewoon weer Storm Blue kiezen... Dat is waarschijnlijk ook de blauwe uitvoering die jij hebt zien rijden.
 

Bakkertje

Forumguru
Ook niks mis mee met aqua blue!
Bij ons wordt de kleur "altijd" door mevrouw Bakkertje uitgekozen, als compensatie voor het samenstellen van de rest van de auto door mijzelf ;)
 

jalex_h

Forumguru
Hemi24: +1.
Ik heb Lava blue nu een paar keer in het eggie gezien en het valt me toch wel tegen. Een beetje vlees noch vis-kleur. Dus als hrt toch tussen deze 2 kleuren zou gaan, dan waterig blauw.

Bij ons wordt de kleur "altijd" door mevrouw Bakkertje uitgekozen, als compensatie voor het samenstellen van de rest van de auto door mijzelf ;)
Haha, dat mocht ze willen! Geen verstand van auto's? Dan ook geen inspraak in de kleur:laugh: (en nu snel bukken :923::945:)
 

Bakkertje

Forumguru
Het is uiteraard een kwestie van smaak en daar kunnen we heeeeel lang over hebben. Wat ik wel mooi, leuk, aardig vind aan het lava blauw is dat er een groenige gloed inzit en dat de auto daardoor telkens weer een iets andere kleur heeft. In het donker lijkt het bijna zwart, met de zon erop is de kleur weer heel anders. Op mijn foto is dat eigenlijk best aardig te zien in het verschil tussen de neus en achterop de kofferklep.
 

CharlesTucker

Forumguru
Zolang het maar niet een van de vele soorten en tinten grijs/zwart is, daar zijn er al zoveel van :). Maar gelukkig is dit vooral een kwestie van smaak. Ik vind persoonlijk Aqua blue wat frisser ogen, Lava blue komt wat eleganter over. Ik ben blij dat ik zelf niet hoef te kiezen, ook hier is de kleurkeuze gemaakt door m'n vrouw (Arctic green), waar ik me ook volledig in kan vinden. Toen ik voor de winter bij de dealer was stond er een lava blue auto te glimmen in de showroom, ik vond het wel heel erg mooi eerlijk gezegd.
 

homey

Nieuw lid
Gisteren eindelijk de gekozen kleur in het eggie kunnen zien. Ik ben er erg blij mee! :laugh: Kleuren op foto's zijn altijd anders, kijk maar eens naar het verschil tussen foto 1 en 2 en het is toch echt dezelfde auto!
IMAG0533.jpg IMAG0539.jpg IMAG0542.jpg
 

RefleCs

Forumguru
Nette auto! Velgen niet zo mijn smaakt. Foto's van kleuren maken is idd heeeel moeilijk. Helemaal die grijsblauwe kleuren. Je kan het zelfs met het oog zien dat je heel veel verschil kan hebben afhankelijk van het buitenlicht. Zo lijkt mijn auto (Satin Grey) in het zonlicht vrij helder blauwig. En bij wat grauw weer algauw veel meer richting grijs. En omdat onze ogen veel meer kunnen kwa belichting dan welke camera dan ook is het direct duidelijk waarom foto's zoveel kunnen verschillen.
 

Bakkertje

Forumguru
Mooie kleur hoor!
Wat me wel opvalt is dat je een grijs interieur hebt (de deurpanelen, onderkant dashboard en middenconsole). Hoe zit dat?
Bij mij was daarin geen keuze, of hoort het bij de kleur van de buitenkant. Heel eerlijk gezegd vind ik het in het zwart mooier..
 

homey

Nieuw lid
@reflecs en dat maakt die kleuren nou zo mooi ! :laugh: Vindt satin Grey ook een erg mooie kleur alleen wordt deze niet (meer) geleverd op de Superb.

@bakkertje Bij de Ambition Business Line kon ik kiezen uit geheel zwart of deels grijs interieur. Misschien is die keuze toegevoegd in modeljaar 2012? Ik heb altijd auto's met een licht interieur gehad, vindt ik persoonlijk frisser (zolang de kinderen het schoon houden ;)) dan compleet zwart.
 
Bovenaan Onderaan