Welke dealer geeft nog "gratis" onderdelen bij bestellen van een octavia tbv lease.

Rataplan

Forumguru
Wat laten jullie je leiden door cijfertjes zeg! Auto aanschaffen is emotie!

Jullie betalen alleen bijtelling... ik betaal èn aanschaf, vaste lasten èn bijtelling.

Dus volgende keer niet zo zeuren als je iets aan je woning gedaan wilt hebben en je van de (kleine) zelfstandige een scherpe offerte krijgt of de prijs nóg lager kan.
 

Bakkertje

Forumguru
hahaha @Rataplan als die zelfstandige voor komt rijden in een auto die sneller is dan mijn 0-100 9,8 seconde Passat, dan wed maar dat ik ga zeuren over de prijs. :deuk:

Maar je hebt wel gelijk hoor, het is altijd een rationele en emotionele afweging. Daarbij worden we sowieso allemaal gemolken door de overheid, of je nu least of privé rijd, we worden allemaal door Den Haag genaaid..
 

Frenkie

Forumguru
En dan is er nog geen rekening mee gehouden dat de restwaarde van een leaseauto na 4 jaar "0" is en een prive auto na 4 jaar voor bedrag x verkocht kan worden. Is de lease dan nog steeds goedkoper?

Overigens lease ik ook en maakt het me niet heel veel uit wat ie kost zolang ik mijn rekeningen maar kan betalen en de dingen kan blijven doen die ik leuk vind.
 

Joh@n

Forumguru
@Frenkie of lease wel of niet goedkoper is hangt van zoveel verschillende factoren af dat dat voor iedereen weer anders is. De een krijgt zijn leasebedrag (deels) uitgekeerd, de ander heeft een limiet op zijn privé kilometers terwijl weer een ander dat niet heeft.

Ik rij door omstandigheden relatief veel privé ten opzichte van zakelijk waardoor het voor mij veel gunstiger is dan zelf een auto kopen, terwijl ik dan een veel leukere auto zou kunnen rijden dan ik nu doe.
 

Spierings

Forumguru
En dan is er nog geen rekening mee gehouden dat de restwaarde van een leaseauto na 4 jaar "0" is en een prive auto na 4 jaar voor bedrag x verkocht kan worden. Is de lease dan nog steeds goedkoper?
Waar kan ik een 4 jaar oude leasewagen gratis voor "0" ophalen :D
 

Japanese Power

Donateur
Koop of lease?

Ik kreeg 8 jaar geleden de mogelijkheid om te gaan leasen met behoud van salaris en alle andere secundaire arbeidsvoorwaarden. Alleen raakte ik wel m’n reiskosten kwijt. Over een maand of 4 moet ik m'n 2e lease-auto weer inleveren. Straks de overstap naar een Kodiaq. Kost me dan 325 euro netto p/m. Ik heb de auto zakelijk nooit nodig. Ik rij jaarlijks 12.500 KM woon-werkverkeer, de overige 17.500 KM zijn volledig privé. Voor dat geld kan ik privé nooit een nieuwe Kodiaq rijden.

Voor mij is de keus dan snel gemaakt...
 

Bakkertje

Forumguru
@Japanese Power dan heb je onwijs veel geluk dat je een auto tot je beschikking gesteld krijgt. Als ik mijn leaseauto laat staan krijg ik een maandelijkse vergoeding van 1200 euro bruto, samen met het wegvallen van mijn bijtelling is privé rijden veel voordeliger. Zelf al zou ik een nieuwe auto bestellen dan nog kom ik makkelijk uit ..
En zo zie je maar dat het ook afhankelijk is van de overige regelingen. Maar waar ik moeite mee heb en altijd zou blijven houden zijn de "afgunst" kreten richting leaserijders dat het allemaal zo goedkoop is , dat we er toch niets om geven, gratis tanken enz. Dat is gewoon niet waar, een leaseauto privé rijden kost gewoon evengoed geld..
 

Japanese Power

Donateur
@Japanese PowerMaar waar ik moeite mee heb en altijd zou blijven houden zijn de "afgunst" kreten richting leaserijders dat het allemaal zo goedkoop is , dat we er toch niets om geven, gratis tanken enz. Dat is gewoon niet waar, een leaseauto privé rijden kost gewoon evengoed geld..
Klopt, mijn leaseauto wordt niet anders behandeld dan m'n privé Yaris T-Sport.
Daarin is dus geen enkel verschil. Afgunst is vaak de oorzaak van alle opmerkingen.
Geniet ervan en laat ze lekker lullen.
 

MarcoO2

Forumguru
@Japanese Power En zo zie je maar dat het ook afhankelijk is van de overige regelingen. Maar waar ik moeite mee heb en altijd zou blijven houden zijn de "afgunst" kreten richting leaserijders dat het allemaal zo goedkoop is , dat we er toch niets om geven, gratis tanken enz. Dat is gewoon niet waar, een leaseauto privé rijden kost gewoon evengoed geld..
Eens!
Klopt, mijn leaseauto wordt niet anders behandeld dan m'n privé Yaris T-Sport. Daarin is dus geen enkel verschil. Afgunst is vaak de oorzaak van alle opmerkingen.
Geniet ervan en laat ze lekker lullen.
Amen! ;)
 

oco1979

Forumguru
hier in belgie is ne leasingwagen toch wel :thumbsup:.
Waarom:
Betalen als werknemer enkel VAA (http://voordeelalleaardberekenen.be/)
Das gemiddeld zo ne 100 euro per maand.
Oke ze doen een deel van je loon af voor compensatie.
Maar bij mijn weten mag je genoeg "privé" km rijden per jaar.
tankkaart,alles betaald
Als privé koop ga je er niet geraken.

rij zelf privé, maar moet hebben veel werk voor leasingcontracten(pechdienst)
als je met die mensen wat praat zijn ze meestal zéér bewust van het voordeel.
 

deusjevo

Forumguru
Bij ons bedrijf betaal je ook 15 euro per maand als je vrije dealerkeuze wilt hebben, de leasemij is Arval.
Zou mij in 5 jaar leasetermijn 900 euro kosten en bij mijn laatste Skoda ervaring konden er eigenlijk geen afspraken meer gemaakt worden met dealers hier in de buurt.
Vepreda, de dealer van mijn voorkeur in Spijkenisse, maakte het ook niet veel uit, een bloemetje en luxe GAIK Platen konden er dan nog net vanaf begreep ik.
Dan is 900 euro veel geld.

Uiteindelijk heb ik toen niet voor de vrije dealerkeuze gekozen en leverde (surprise :maakmegek:) Vepreda toch de O2 uit, met luxe GAIK platen en een bloemetje....:bloemen:
 
Bovenaan Onderaan