Welke dakdragers voor S2 Combi?

Freds

Lid
Over 2 dagen wordt mijn nieuwe Superb Combi geleverd. Als fanatiek windsurfer rij ik het grootste gedeelte van het jaar met dakdragers gemonteerd. Daarom wil ik een mooie en strak passende set dakdragers aanschaffen. Liefst iets wat lijkt op het systeem voor bijv. de Volvo XC90, die heeft keurig tussen de dakrails vallende dwarsdragers (zie foto)

dakdragers%20volvo%20xc90.jpg


Welke dakdragers zouden jullie aanbevelen?

groet,
Frederik
 
Skoda heeft voor de S2 Combi verschillende dakdragers maar die zijn niet zo mooi als die van de Volvo XC90.
 

quorumz

Actief lid
zijn er dakdragers die en op de skoda superb combi en op de skoda fabia combi 2 passen=
 

Bakkertje

Forumguru
Ja hoor er zijn universele dakdrageers die op beide auto's passen. Zelf heb ik een setje van de Aldi. Dakdragers zijn TüV en GS gekeurd en werken prima. Kosten waren destijds 39 euro..

Enige nadeel is dat ze wat lastiger (ik ben 5 minuten bezig) te bevestigen zijn dan een origineel systeem (wat er in 2 minuten op zit)..

@ Freds waar ga je meestal varen? Ik ga zelf wel eens richting grevelingen of veluwe meer..

Overigens heb je met een Superb eigenlijk geen dakdragers nodig, die plank schuif je er met de bank plat zo in ;)
 

Freds

Lid
Ga voornamelijk richting Strand Horst, want dat is vrijwel om de hoek. Alle spullen passen makkelijk in de S2 Combi, maar ja.... Nieuwe auto. Dan ben je toch voorzichtig met alles maar binnenin leggen.

Heb inmiddels de officiële Skoda dakdragers gekocht. Zomeractie bij de dealer in Hoogland. Niet helemaal wat ik zocht, maar wel een erg makkelijk systeem.
 

Bakkertje

Forumguru
Als ik eens op strandhorst kom zal ik mijn ogen open houden voor een Superb, dan zet ik mijn O2 er wel naast ;) Gisteren was overigens een erg mooie dag om te varen...
 
Bovenaan Onderaan