Welke caravanspiegels voor Superb II

Snor

Lid
Ik rij nu nog een O2 (tot a.s. vrijdag). Daarna een nieuwe Superb II. De Superb heeft aanmerkelijk grotere spiegels. Wie heeft ervaring met caravanspiegels voor de Superb?

andrehj

Forumguru
Even een oud topic (ik kon geen nieuwere van een S2 vinden) nieuw leven inblazen:
Wij rijden nu nog rond met een vouwwagen en overwegen een caravan. Die ga ik dus een weekendje huren. Nu is onze S2 hierop volledig voorbereid, maar ik heb geen caravanspiegels. De te huren caravan zal 2m32 breed zijn.
Welk merk en type gebruiken jullie bij die caravanbreedte en hoe bevallen die?

barretje

Senior Member
Ik heb zelf dit jaar Emuk-spiegels gekocht, zijn prijzig maar ze trillen nagenoeg niet en ze
zijn makelijk te monteren.

andrehj

Forumguru
Gebruik je die i.c.m. een 2m32 brede caravan? Want de S2 is van zichzelf vrij smal (wat meestal een voordeel is), maar daardoor heb je wel extra brede spiegels nodig.
De S2 is op de buitenkant van de spiegels gemeten slechts 2m01 breed, waardoor je aan beide zijden naast de spiegels eerst nog zo'n 15cm lucht moet hebben, waarna de caravanspiegel moet beginnen.
Zoiets dus, maar is dit type er voor een S2?
spezialspiegel_03.jpg

andrehj

Forumguru
Laat maar, ik heb ze al gevonden. Hier in een Duitse webwinkel. Nu nog op zoek naar een voordeliger adresje, liefst in NL.
Overigens sta ik ook nog open voor andere (goedkopere) suggesties, die toch goed op een S2 passen.

Edit: Bovenstaande webwinkel haalt de zaak door elkaar, artikel is voor een S1. Het juiste artikelnummer van Emuk voor een S2 schijnt 100705 te zijn, maar bij gebrek om downloadbare catalogus van Emuk zelf ben ik daar nog niet helemaal zeker van.

Edit 2: Na lang zoeken een redelijk recente catalogus van Emuk gevonden. Juiste typenummer voor een S2 (en O2) is inderdaad de 100705.
De catalogus (waarin ook het type voor de O3 staat) heb ik maar bijgevoegd.

Bijlagen

• Typenliste 2014 kleiner.pdf
    1,1 MB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:

barretje

Senior Member
Onze caravan is uit mijn hoofd 2,29mtr breed en daar gaat het prima mee, heb zelf een octavia weet niet of die net
zo breed is als de superb? Ik ben er in ieder geval tevreden mee. Ik heb de spiegels van marktplaats af, dat scheelt
een hoop!

Peter_Octavia

Forumguru
Zaterdag de caravan opgehaald uit de stalling en weggebracht voor een Bovag-beurt.

Ik heb prima zicht naar achteren met de Milenco Aero 2 opzetspiegels die ik al had. Nog wel rond gekeken voor de Emuk, echter de Milenco bevalt prima is nu gebleken.

Onze caravan is totaal 230 cm breed op papier. Toevallig eens de meetlint er langs gehouden, maar de opbouw zelf is maar 223 cm. Als ik bij de wielkasten zou meten kom ik wel aan die 230 cm.

kansberg

Forumguru
Vandaag ook een setje Milenco Aero 2 gekocht. Volgende week kan ik ze in de praktijk testen :D Maar de goede ervaringen die ik lees geven mij een gerust gevoel.

Bovenaan Onderaan