Welke can bus heeft de Fabia combi 1.2 TDi GL

Bert0408

Nieuw lid
Ik heb toch maar besloten de Swing autoradio te vervangen voor een met navigatie. Nu vraagt de leverancier van de nieuwe radio welke Can Bus de auto heeft, of deze hetzelfde is als de VW Golf 6. Weet iemand misschien welk type Can Bus er in zit, ik krijg de nieuwe Fabia combi 1.2 TDI GL eind volgende maand.
Alvast bedankt.
 

Hetzer

Forumguru
Ik dacht dat de Fabia 2 pre-facelift ook een canbus had. In mijn vorige Fabia, was mijn Dance radio dacht ik toch echt via canbus ansluiting aangesloten???!!!!!!!!!!!, moest ook aangemeld worden e.d
 

Ronnie

Forumguru
Fabia 1 = "3 leiter-bus" (k-line) Fabia2= can 1.6 , Fabia 2 FL= can 2.0
Toevallig vorige week aan gewerkt met een Seat Ibiza. (bouwgelijk)
 

Hetzer

Forumguru
waarstaan de cijfers voor?? (1.6 of 2.0), of voor een nieuwer versie, of wil dat zeggen dat er meer can aanwezig is of meer op can aangesloten is in de auto??
 

Ronnie

Forumguru
Ik weet het niet exact, heeft, dacht ik, met datatransferprotocollen te maken.
Waarschijnlijk kan @Nomad of @Octavia2 het preciezer uitleggen.
(mocht het je intresseren)
 

Bert0408

Nieuw lid
Iedereen hartelijk bedankt voor de reacties, de radio is bestelt en de GL wordt over ca. 3 weken afgeleverd.


 

Ronnie

Forumguru
Even een stukje gekopieerd uit de VW lesbrief:

Drivetrain CAN data bus (high speed) with 500 kBit/s
networks the control units of the drivetrain.

Convenience CAN data bus (low speed) with 100 kBit/s
networks the control units in the convenience system.

Infotainment CAN data bus (low speed) with 100 kBit/s
networks the systems for radio, telephone and navigation, for example.

Mocht iemand het gehele PDF bestand willen dan even een PM met emailadres, dan kan ik het versturen.
 

Bert0408

Nieuw lid
Deze is het geworden, een echte Tokiofu... type As-W7TD
heeft WinCe 6 (is de hoogste versie Wince echter TomTom heeft er geen Nav. voor)
IGo 8 met 2010 kaart voor europa zit erbij.
6.5 " 800x480 scherm (best wel groot)
Tmc en DVB-T (TV free on air), radio, DVD speler, Bluetooth (aan de voorzijde zit een mic), aansluitingen voor usb en Iphone (laad ook op) en afstandbediening.
Ik heb er speciaal naar gezocht om de iphone aansluiting aan de achterzijde te krijgen. Er komt nu een gaatje in het kleine dashboard kasje met de aansluitingen voor usb en iphone. Als het aan de voorkant zit dan zwerft alles door je auto en als je Iphone vergeet dan baal je ook. Verder heeft die nog wat geheugen waar je 6cd's op kan zetten. Voor 28 euro heb ik een camera gekocht die in kentekenplaat verlichting past, er zit ook een stukje verlichting in. De dealer gaat hem in bouwen als de auto binnen is, op zondag besteld in England, woensdag in huis, 485 euro.
321568979_o.jpg
 

stradje

Actief lid
Vet ding, Bert0408!

Voor degenen die ook voor een 2-DIN aan het kijken zijn, maar graag TomTom met HD-Traffic en andere LIVE-services willen, zit er binnenkort trouwens een Sony met geïntegreerde TomTom aan te komen met een lekker groot scherm:

http://tweakers.net/nieuws/69492/ifa-sony-kondigt-2din-navigatiesysteem-met-tomtom-diensten-aan.html

1283503455.jpeg


Overigens vind ik zelf de plek voor de radio wel erg laag om daar op een navigatiescherm te moeten kijken. Maar dat zou ook voor de Amundsen gelden.
 

corsaar

Senior Member
@stradje ziet er goed uit. Het betekend wel dat de huidige Bolero
eruit moet. Aan de andere kant wil ik ook niet zo'n zuiger op raam of dasbord.
Ik blijf dus zoeken !
 

Bart_G

Lid
mijn HTC met navigatie hangt aan een klemmetje op de ventilatieroosters :)
Geen zuignap op de voorruit dus en een lekker goedkope oplossing, want die HTC had ik toch al.
 

piair1982

Forumguru
toch nog even off topic: voor 1.95 bij een discountwinkel een universele houder met zowel zuignap en klem in ventilatie rooster gehaald. Van mobiel tot psp passen er op.

On topic er kan denk ik wel een slotje op dit draadje.
 
Bovenaan Onderaan