Welke body coat gebruiken?

Op de felsnaad aan de onderzijde van de auto zit een bodycoat, die vaak beschadigd word als er in de garage een krik of een hefpoot onder word gezet.
Welke coating kan ik het best gebruiken om dit bij te maken.
Wie heeft er ervaring mee?
Het spul moet goed kunnen hechten op de aanwezige lak, en wit van kleur zijn(witte auto).
Wie heeft tips?
 

ertromp

Forumguru
Als je zelf wil herstellen dan kan dit dmv een spray kit.
Zelf gebruik ik nog wel eens dit goedje: SPRAY-SEAL LS-M voor klassieker auto's. Dit kan later over gespoten worden.
 

CDK

Forumguru
op een witte auto zou ik het niet weten, maar op mijn bruine heb ik deze gebruikt.
591181.jpg
 

s-line

Forumguru
Officieel mag je er eigenlijk niets op spuiten, kunnen ze nog wel eens moeilijk over doen bij een garantie geval bijvoorbeeld.
 
Officieel mag je er eigenlijk niets op spuiten, kunnen ze nog wel eens moeilijk over doen bij een garantie geval bijvoorbeeld.

Ja..de boel bijmaken...ho maar.
Er is een stukje waar de coating weg is.
Laten roesten dan?
Bewijs maar eens dat je zelf niet met je krikje hebt liggen rommelen.
Daarom liever iets erop smeren.
 
Dacht zelf aan deze
Colad Undercoating M80 wit overspuitbaar - aantrekkelijke staffelprijzen

spacer.gif

m80wit.jpg

spacer.gif


4020
 

s-line

Forumguru
Je kan het beter eerst met een overspuitbare strijkkit behandelen, goed laten drogen en dan coating erover.
In spuitcoating zit vaak oplosmiddel die de randen van de te behandelende delen kan "losweken"
 
Als je zelf wil herstellen dan kan dit dmv een spray kit.
Zelf gebruik ik nog wel eens dit goedje: SPRAY-SEAL LS-M voor klassieker auto's. Dit kan later over gespoten worden.
is dit echt een kit vorm, of moet je dit anders aanbrengen?
de naam 'spray' doet namelijk aan iets anders denken.
 

ertromp

Forumguru
is dit echt een kit vorm, of moet je dit anders aanbrengen?
de naam 'spray' doet namelijk aan iets anders denken.
Dat is een kit die je moet verspuiten. Gaat onder druk moet je wel speciale spuit voor hebben. Is idd niet echt voor de hobbyist maar resultaat is als fasbrieksnieuw
 
Bovenaan Onderaan