Welke auto zouden jullie gereden hebben als de Greenline er niet geweest was?

LenK

Forumguru
De Fabia Greenline trekt veel nieuw publiek.
Even de reden in het midden laten waarom, maar als die auto er niet was geweest en je hem dus niet had kunnen kiezen, waar zou je dan in rijden ?
 

kit

Lid
@ lenK,

Dan was het voor mij nog een jaartje door sparen geweest voor een Yeti.

Dit was ook eerst de bedoeling maar naar een rekensom toch maar voor de fabia gekozen.
 
Vanochtend nadat ik op het nieuws hoorde wat ene Anne Mulder weer heeft lopen roepen van de VVD wilde ik dan toch maar de Ford F650. Krijg de pest dan maar allemaal met het Milieu.

Laatste nieuws wat ik dan zojuist weer tegenkom is dat dit weer een privé uitspraak was en we het toch dat dit weer niet het eigenlijke VVD standpunt is.

Al met al..... In de politiek zitten alleen maar een stelletje eikels en ben toch wel blij met het idee een zuinig en milieuvriendelijke auto te hebben besteld.

Was de Skoda er niet, dan was het zeker een auto in dezelfde catogorie geweest.
De Seat ST was dan de 2e keus geweest.
3e keus een knappe jonge 2e hands BMW 320d
 
Wij zouden dan denk ik nog steeds in dezelfde auto gereden hebben welke we nu hebben, en dat is een Mercedes 200 CDI uit het jaar 2000.

Of en dat is ook een optie waar we al over nagedacht hebben is een hybride uit het jaar 2006 of 2007 en dan een LPG in laten inbouwen.

Maar .......nu kunnen we niet meer wachten , want wat duurt het nog lang 1/2 oktober.......Pfffffffffffff.
 
dan reed ik nog steeds in de fabia combi 1.4 63kw uit 2009 die ik nu nog een weekje zal rijden. auto bevalt goed en is betaalbaar. echter de greenline heeft t.o.v. deze skoda zoveel voordelen dat het de moeite waard bleek om hem in te ruilen.
 

Hetzer

Forumguru
Leuke vraag!,

Waarschijnlijk zou ik nu nog in mijn vorige 1.2 benzine Fabia Combi hebben gereden, en zou ik misschien een keer later gekieken hebben voor een nieuwe Fabia Combi 1.2 TSI., ik was dan waarschijnlijk bij benzine gebleven omdat de aanschaf waarde nu eenmaal lager is bij benzine auto's
 
welke auto

Mijn vrouw had een te dure SUV. Waar ik vanaf wilde ivm de maandelijkse kosten van circa € 450. Ik was dus op zoek naar een diesel. Dan wel 2e hands zo ook een beetje uit 2006-2007 (bouwjaar Santa Fe is 2006). Bijvoorbeeld een BMW 5 station of V70 of C5.
Nu bewust gekozen dus voor Fabia vanwege de lage kosten. De kinderen zijn groot genoeg dat we geen kinderwagens etc hoeven mee te slepen.
Fabia is verder zelf ruim en luxe genoeg en verder zien we het dan wel of we er nog een powerboxje in hangen
 

namleop

Actief lid
Waarschijnlijk nog steeds in mijn oude Passat Variant diesel, of indien het een andere moest worden een 2e hands Jetta van een jaar of 4 oud.

Juist omdat het belastingvoordeel bestaat (voor het eerst) een nieuwe auto besteld, kan niet wachten hoor!
 

Snoopy

Lid
Wij waren al aan het rondkijken voor een kleinere "milieuvriendelijke" benzineauto van rond de 14000 euro inclusief extra's.
Maar toen we de Fabia GL tegenkwamen was de keus niet moeilijk.
Een paar duizend meer maar wel goedkoop rijden.
Ik rij nu nog in een Deawoo Nexia van 1997, de nieuwe zal ongeveer 900 euro's per jaar goedkoper zijn zolang er geen MRB bovenop komt.
 

peperskoda

Forumguru
Ik zou mijn Roomster dan waarschijnlijk hebben ingeruild op weer een Roomster maar dan één met de 105 PK TSI met DSG en het één en ander aan snuisterijen die zo'n auto helemaal afmaken. Een andere mogelijkheid waar ik (nog steeds...) een oogje op heb is weer een Chevrolet Caprice Wagon van halverwege de jaren 90 of een Buick Roadmaster van dezelfde leeftijd. Ik heb verschillende van deze auto's bezeten en ben er nog steeds gek van, alleen omdat we hier MRB betalen over het gewicht en de brandstof is zoiets niet te betalen. Leeggewicht van over de 2 ton op LPG(geen G3) kost ongeveer een maandsalaris(gechargeerd) per kwartaal en dat wil ik mijn gezin niet aandoen.
 

van_der_P

Senior Member
Na een jaar of 3, 4 begin ik meestal toch wel naar iets anders te kijken.
Voordat de Greenline in beeld kwam, ging mijn voorkeur uit naar een FII Combi met DSG bak.
 

GJS

Senior Member
Had al proefgereden in een Fiat dualogic, maar vond de stoelen toch niet echt lekker zitten en je hebt dan wel erg weinig bagageruimte, toen de Seat Ibiza, waarschijnlijk was het die geworden als Skoda niet met een Combi was gekomen.
Als er helemaal geen MRB vrije auto's waren geweest was het misschien een 2de hands Golf TDI geworden o.i.d.
 

FabiaGL

Actief lid
als de greenline er niet was had ik nog in mijn fabia combi 1.4 16v uit 2004 gereden en deze na een tijdje ingerolen voor een nieuwe fabia combi 1.2 tsi dsg 105pk
 

Max5

Senior Member
Leuke vraag idd. :xyxthumbs:

Een oudere fabiaI combi (~2005), benzine.
Maar een rekensommetje heeft ons anders doen besluiten...
 
Ik had een Diahatsu Cuore MRB vrij en 1:20, deze moest vervangen worden door iets zonder MRB en min 1:20 maar dan wel wat groter/veiliger en wat meer luxe.
De polo BM kwam eerst in beeld, alleen een beetje aangekleed veel te duur en achterin te klein voor de fam. Even nog gekeken naar een Toyota Yaris, maar toen werd ik getipt over de F2 GL, een Polo BM kloon vol VAG techniek welke ruimer, goedkoper en veel sneller leverbaar is(helaas voor velen nu niet meer) was de keus niet moeilijk meer. Wilde ook wel weer eens de mooie TDI techniek rijden(ik had ooit een Golf TDI leasebak) De goede ervaringen met onze andere Skoda O1 hielpen natuurlijk ook mee. Ik had overigens nog nooit een auto besteld vanaf een pdf'je en waar ik niet in had gereden. De enige redelijk passende MRB vrije auto was dus een Yaris geweest. Ik ben nog steeds blij met de tip.
 

GO66

Lid
Ik heb gekeken naar een tweede hands Civic Hybrid, maar ja liever nieuw en een combi, dus Fabia Greenline!
 

erik2907

Actief lid
Wij zouden dan nog in een Opel Zafira 1.9 CDTi Cosmo 120 PK rijden met panoramadak! En deze is nu te koop :) en anders wordt hij ingeruild!! Een rekensom: 300 km per dag, de Fabia 1:25, de Zafira 1:15,4 -- de Fabia € 0,00 MBR, de Zafira € 127,00 per maand! Voordeel voor de Fabia: € 3.000,= per jaar! Is toch weer een vakantie met z'n tweeën!
 

V50

Lid
Aanvankelijk gezocht naar een jonge occasion Volvo C30 Drive. Een vergelijkbaar aangekleed model als mijn V50 is echter moeilijk te vinden en daarnaast nog erg prijzig. Gevoelsmatig had een C30 de voorkeur maar de Greenline was nu eenmaal de 'verstandigste' keuze. De ratio heeft het dit keer dus gewonnen van de emotie. Wordt ik wijs en verstandig of een saaie ouwe.. :eek:oo:
 
Bovenaan Onderaan