welke 1DIN inbouwset voor O2 vRS 2006 ??

Voor mijn 2006 O2 vRS bij de dealer geinformeerd naar een setje v.w.b. het inbouwen van een 1DIN radio ipv de 2DIN Stream die er momenteel in zit. Was een hele dure grap, namelijk 85 euri voor de set en 40 euro voor het grijze frame er omheen... zwart wordt meegeleverd, maar ja... orgineel is grijs... Het orginele frame bleek nl niet te passen rond de 1DIN set met opbergvakje, er blijft dan links en rechts wat ruimte over tussen de set en het frame.

Nu zijn er her en der spullen te koop, zoals bijvoorbeeld hieronder. Nu vraag ik mij af of iemand hier op het forum zelf deze ombouw gedaan heeft en wat er voor gebruikt is. De vormen van de buitenrand voor 2004 --> of 09-2007 zijn namelijk redelijk afwijkend als je de setjes zo ziet. Zie dat niet echt direct terug in het interieur.

Als het moet, moet het... maar liefst geef ik geen 120 euro uit aan slechts een inbouwset... :smiley29:


http://www.navishop.nl/radiopaneel-skoda-octavia-2004-p-2205.html
 

Ronnie

Forumguru
Even nagekeken in ETKA;

Bestelnr AZ0 600 003: Retrofit for aftermarketradio,
voor voertuigen met climacontrol: € 70,90 incl BTW;
Best.nr AZ0 600 002:
Voor auto's met een manuele airco: € 80,10
 
Hai,

Die AZO 600002 had de dealer al voor me opgeschreven inderdaad, maar dat was degene van 80 euro. Daarbij hoort dan een frame IZO 858069L als ik het goed begreep (39 euro). Echter heb ik clima-control, maar heeft de dealer toch de 002 opgeschreven. Ben je zeker van die 003 voor de clima-uitvoering ?

Nou ja, ik was dus eigenlijk benieuwd naar de niet-skoda after-market retrofits... gezien de prijs :-S
 

Ronnie

Forumguru
Ik heb de nummers nagekeken en ze kloppen; Het nr.IZO 858 069 L betreft een climatronic front compleet voor een RS,
De prijs klopt.
Achter het front komt dan een simpele 2x1-din inbouwbakje.
 

Rallye

Forumguru
Die grijze lijst heb je toch nodig van de Skodadealer (hoewel: zie de link hierna). Voor de 1-din-bak zou je dan goedkoop kunnen gaan; ik kan niet zien of er kwaliteitsverschil tussen die van de dealer en die uit je link zit. Je zou trouwens ook eens hier kunnen kijken.
 
Aha... wat ik dan denk, is dat het zwarte meegeleverde frontje bij de 1DIN inbouwset die ze me bij de dealer lieten zien, inderdaad voor de normale airco was ipv voor de Climatronic uitvoering. Het grijze frame was wel degelijk voor de clima. Ik denk toch voor de orginele Skodaset te moeten gaan, wil gewoon wel dat het ècht past, zonder dat ik straks met lelijke kieren op m'n dashboard zit en als het niet passend blijkt te zijn, kan ik er in ieder geval nog mee terug : )

Thanks voor de input en de link !
 

Rallye

Forumguru
Overigens wel opvallend dat het radiopaneel op de foto bij de door jou genoemde link op de kop is afgebeeld. Hij loopt op het plaatje naar boven taps toe, terwijl de standaard Skoda-radio naar onderen taps toeloopt.
12_281327_03.jpg
 
Haha... ja, dat had ik ook gezien. Heb vanmiddag de inbouwset opgehaald bij de dealer. Blijkt dat in dit pakket ook een uitgebreide kabel/verloopset zit met antenneversterkers en meer van dat soort zaken, speciaal voor de inbouw van after-market units. Met andere woorden: als je er verstand van hebt, is het waarschijnlijk min of meer plug and play, zonder dat je nog extra verloopspullen moet bestellen. Of dat werkelijk zo is, moet ik natuurlijk nog even bespreken met m'n inbouwer. Het orginele frame (grijs in mijn geval) wat om de hele console zit (dus ook om de clima etc), is nl iets smaller op de plaats van de radio tov de orginele. Nu weet ik in ieder geval dat dit goed gaat passen.

Heb geprobeerd een foto bij te voegen, maar ff afwachten of dat gelukt is.

EDIT: niet dus
 

Bijlagen

  • set compleet alles zit aan elkaar vast - klein.jpg
    set compleet alles zit aan elkaar vast - klein.jpg
    36,1 KB · Weergaven: 21

Bakkertje

Forumguru
Hee rsinair, is het inmiddels gelukt om de spullenboel in te bouwen?
Heb je het soundsysteem aan kunnen sturen met je Alpine?
 
Hai,

Was nog ff aan het fund-raisen...:grin: Maar wil voor volgende week een afspraak gaan maken. Zou mooi zijn als dat lukt. Als ik het voor elkaar heb, laat ik het zeker even weten !
 
Bovenaan Onderaan