Welke 18" velgen als accessoire bij Superb?

Gysman

Actief lid
Heb vanwege wat financiele ruimte de mogelijkheid om bij net betelde superb 18" velgen te kiezen, ipv 17" stratos (style business).

Nu wil ik dat graag buiten de bijtelling houden, dus als accessoire te laten doen, bij aflevering. Welke velgen zijn dan mogelijk? En iemand dit gedaan, tegen welke kosten?

Zie op de accessoire site van skoda:
Cassiopeia, zilver
Cassiopeia, glanzend zwart
Zenith, zilver
Zenith, zwart
Modus

Allemaal 1895 euro. Maar is dat ook bij inlevering van de 17" set?

Dealer vragen is nauwelijks een optie, heb al zovaak gehoord: "tja, wij mogen niet leveren, dus we kunnen niks voor je betekenen". Dealerkeuze wordt namelijk door Lease Maatschappij bepaald.
 
Laatst bewerkt:

MaxN

Donateur
In principe past elke 18" Skoda-velg met de juiste bandenmaat(225/45R18, 235/45R18) onder de auto.
Op de webshop van Skoda staan geloof ik maar 5 keuzes voor de Superb.
Ik zou met je dealer overleggen wat mogelijk is.
 

MaxN

Donateur
Aha, dan zou ik voor de Cassiopeia gaan denk ik.
Kleur ligt aan de kleur van de auto, maar zou zelf voor dondere variant kiezen.
 

Gysman

Actief lid
De auto wordt moonwhite. Maar het gaat me met name om de "hoe gaat dit (omruilen bij aflevering) in zijn werk en tegen welke prijs". Want als ik een zomerset koop voor 1895, maar ik lever daarbij een fabrieksoriginele set in van 17", dan neem ik aan dat ik toch niet die 1895 betaal.

Daarom zoek ik dus naar ervaringsdeskundigen.
 

Joske

Forumguru
Want als ik een zomerset koop voor 1895, maar ik lever daarbij een fabrieksoriginele set in van 17", dan neem ik aan dat ik toch niet die 1895 betaal.
dat klopt, dan betaal je minder. Zomersets zijn incl banden, je hebt vast op skoda.nl gekeken in de webshop?

Als je in de skoda-config kijkt, dan betaal je bij een Superb style een meerprijs van +- €400 a 500 wat mij dan ook logisch lijkt aangezien je idd de 17 duims dan in de fabriek achter laat..

Echter als ik het mij nog goed herinner kiezen er in NL veel om de velgen als accessoires te laten afleveren nadien bij de dealer vanwege bijtelling (ofzo kan dat?).
 

El Fuego

Senior Member
De velgen als accessoire laten leveren heeft idd als nadeel dat je er (veel) meer voor betaald. Bij mijn huidige Octavia heb ik de 18” zomervelgen ook als accessoire besteld. Je ‘krijgt’ zo’n €400 voor de inruil van de fabrieksvelgen en banden, of te wel de set waarover je praat leidt tot een verhoging van €1495 van het offertebedrag, waarop de LM zich gaat baseren. Realiseer je dat zij ook met 18” gaat rekenen voor de winterbanden.

Mocht je naast de bijtelling een privé-bijdrage moeten betalen voor je auto én je kunt onder de fabrieksvelgen een mooie 18” set kunt vinden, zou ik hiervoor gaan. Extra bijtelling staat niet in verhouding tot de extra kosten die je hebt bij aanschaf als accessoire.

Om nog wat inspiratie op te doen:
https[URL='https://www.skodaautoteile.de/shop/skoda-felgen/19/']://www.skodaautoteile.de/shop/skoda-felgen/18[/URL]/
 

slowmotion

Nieuw lid
Mijn Superb (ook moonwhite) is vorige week afgeleverd met Zwart/Zilver Cassiopeia velgen 18". De meerprijs hiervoor was 1436,00 na inruil van de standaard 17" velgen.

Het effect op de leaseprijs is echter relatief groot, aangezien er gedurende de gehele contractsduur 18" banden moeten worden geleverd. Bij onze lease maatschappij is dus het wijzigen van banden/velgen naar een andere maat wel mogelijk...
 

Gysman

Actief lid
Hier ook de inruil deal gedaan: 1420 euro voor cassiopeia na inruil. (da's dus 475 retour voor de af-fabriek velgen (en eerlijk is eerlijk, ook montage (maar dat schijnen ze voor 42 euro te doen). Op mijn opmerking dat ze voor 500 euro best de 17 inch velgen/banden bij mij in de kofferbak konden leggen, werd wat gelachen, maar "dat konden ze niet doen".

Voor de lease hiervan ging ik 33 euro omhoog (heb ook winterbanden, die komen ook op deze velgen).
 
Bij mijn Superb 2 heb ik destijds ook gekozen om de velgen als accessoire te nemen. Ik kon toen alle DirectSet velgen kiezen. Dealer (A-Point) had toen een boekje met tientallen soorten velgen. Degene die ik gekozen had kosten toen 1800 euro maar kreeg ik voor 1000 euro in verband met inruil van de standaerd velgen die onder de superb zaten. Het hangt dus erg af van de dealer wat er mogelijk is en wat je voor de standaard velgen krijgt.

Bij mijn huidige superb heb ik wel af fabriek de velgen gekozen maar deze achteraf laten coaten. Omdat ik de 19 inch velgen gekozen heb heeft de LM boven op de prijs van de velgen nog even 500 euro gedaan in verband met grotere banden. Gelukkig betaald mijn werkgever de winterbanden.
 

Gysman

Actief lid
inruil deal is helaas van de baan, 18 inch ook. Aanbieding van dealer/LM is ingetrokken wegens andere prijsafspraken. Niet zo fijn geregeld...
 
Bovenaan Onderaan