welk type en maat dakkoffer op skoda fabia2 hatchback?

mdortland

Actief lid
Van de zomer ga ik weer op vakantie naar frankrijk en ga voor het eerst met de fabia.
Vorig jaar ging ik nog met de lancer station.
Omdat de fabia kleiner is wil een dakkoffer meenemen.
Afgelopen week een setje originele skoda dakdragers gekocht.
Nu ben ik op zoek naar een dakkoffer.
Hebben jullie tips over de maat en welk merk en type.
Zit wat maat betreft te denken aan 135 tot 150 cm.

Ik hoor het graag als jullie tips of aanbevelingen hebben.
Vast bedankt

Menno
 

Havana

Forumguru
Ik zou sowieso eentje nemen waar ook ski's in passen. Kan meer in en is makkelijker te verkopen. Prijzen liggen doorgaans relatief ook lager doordat er meer aanbod is.

Qua merk is Thule de top maar ook duur. Bijvoorbeeld Hapro is ook prima en wat minder prijzig.
 

Ridley

Forumguru
Een skibox op de hatchback zou ik niet doen, die gaat echt te ver oversteken. Daarmee vangt die veel wind, anders als bij een combi. Ik zelf heb de Thule 200 (zie showroom) al jaren en ook op de hatchback gehad, geen enkel probleem. Heb de mijne destijds bij Halfords in de aanbieding gekocht voor 169. Zoals Havana al aangeeft is Hapro ook een prima product.

Succes met zoeken!
 

mois

Nieuw lid
Wij hebben een hapro van 500 liter hij heeft een zijopening wat zoveel lekker is voor het laden van de spullen erin verder is hij zo breed als de auto en past er qua hoogte twee grote koffers in en nog wat extra spullen op marktplaats zijn er veel te vinden tussen 50 en 150 euro de foto's zijn niet de mijne maar dit is het model ImageUploadedByTapatalk 21371364079.292253.jpg ImageUploadedByTapatalk 21371364091.275086.jpg
 

Havana

Forumguru
Ik heb op mijn vorige auto's (Peugeot 307 en 306) regelmatig enorme carboxen gehad (zelfs uit het pre-carveski-tijdperk dus nog veel langere dan de huidige generatie) en dat was nooit een probleem. Een carbox vangt altijd veel wind, de lengte speelt hierbij maar beperkt een rol.

Bij carboxen geldt wat mij betreft: bigger is better.
 

mdortland

Actief lid
Ik ben vandaag wezen kijken bij een probox 380. Paste niet.
Heb met de hatchback een hart op hart maat van 80 cm tussen de dakdragers.
Maximale van de topbox was 70cm. Weet iemand hoe dit te verstellen is bij een thule 100 of 200?
 

Huibert

Forumguru
Heb zelf een goedkope merkloze box van 170x70x 35cm welke voorzien van een spanband in de lengte uitstekend voldoet. Zelfs met schunnige snelheden op de autobaan :) Wanneer je in de buurt woont kun je hem evt. wel lenen voor je vakantie.
 

mdortland

Actief lid
Nou het gaat waarschijnlijk goed komen. Morgen avond kijken bij een thule jetbag.
Mooi maatje 130-80-38 cm. Jong gebruikt voor een mooi prijsje.
@huibert: bedankt voor het aanbod
 
Bovenaan Onderaan