Welk systeem mee op vakantie?

Mies75

Forumguru
Volgende week gaan we naar zuid Frankrijk op vakantie.

We hebben nu voor het eerst een auto met navigatie en Android auto.

In een ver verleden plakte we een tomtom tegen de voorruit maar de laatste vakanties de mobiel.

Ik heb zelf veel ervaring met co-pilot waar ik ooit een levenslang abonnement heb gekocht voor een eenmalig bedrag.

Dit werkt eigenlijk prima.

Enigste nadeel is dat je voor live traffic een abonnement van 11,99 moet afsluiten en geen integratie met Android auto hebt.

Tomtom heeft een nav. App die wel de integratie met Android auto heeft maar ik heb hier verder geen ervaring mee.

Dan heb ik nog het columbus systeem met de meest recente update, ook hier geen ervaring mee.

Mijn keuze lijkt momenteel te gaan tussen columbus, tomtom of co-pilot.

Waar gaat jullie voor keur naar uit en waarom?

Wat zijn voor jullie de voor en nadelen van de bovengenoemde opties?
 

Rallye

Forumguru
Columbus werkt waarschijnlijk prima, zeker als deze wordt ondersteund met verkeersinfo van internet (met name op nieuwere auto’s). Mijn Amundsen (overigens met alleen TMC), waarmee ik gisteren naar Normandië ben genavigeerd, nam, tot mijn verbazing, de route die ik zelf ook bedacht had (Achterhoek-Aken-Luik-Bergen-Amiens), maar die door Google Maps (ook op Android Auto) niet bedacht werd. Ik heb mijn Amundsen wel laten ondersteunen door Flitsmeister op Apple Carplay. Voordeel van de Columbus is bovendien dat je op het scherm bij je teller info krijgt. Bij de andere mogelijkheden is dat niet zo.
 

Mies75

Forumguru
Ik heb het facelift model van 2017.

Hoe kan ik de verkeers Info via internet koppelen met de columbus, of gaat dit automatisch zodra je de mobiel via Bluetooth verbind met de auto?
 

CDK

Forumguru
Als je Android Auto hebt zou ik gewoon de telefoon gebruiken met Google Maps. Werkt vrijwel altijd probleemloos en heeft real time traffic info.
 

JeSko

Forumguru
Verbruik je dan niet heel veel data?