Welbekend Airco probleem!

krommetje

Nieuw lid
Hallo allemaal,

wij hebben last van het welbekende airco probleem dat de sensor onder het dashboard defect is (sensor kost Eur. 15,- en de inbouw kost Eur 300,-) Een uitgebreide briefwisseling met de importeur heeft ook niets opgeleverd. Is er naast de dealer iemand anders die dit euvel kan verhelpen? (omdat wij het zonde vinden om 300,- weg te brengen, daar kunnen we samen met de kinderen een leuk weekendje van weg bijvoorbeeld....)

Groeten,
Peter
 

Hetzer

Forumguru
het welbekende airco-probleem, ligt misschien aan mij , maar het zegt mij niks? Vertel er eens meer over !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Staat nu in spanje en heb ook een niet werkende Airco, is lekker als het tussen de 30 & 35 graden is.

Of het het welbekende airco probleem is weet in niet, maar hij heeft het onderweg in zuid frankrijk begeven.

De climatronic regeert nogmaal alleen de airco pomp draait niet mee.
Of de pomp zit muurvast, of de magneetkoppeling wordt niet aan gestuurt wie zal het zeggen. (is de tweede keer dat de airco defect is) Maar lastig is het wel, er zit garantie op maar hier in het buitenland is het met het terrasjes spaans dat ik spreek lastig om de garage uit te leggen dat er nog garantie op zit en dat ik het graag opgelost wil hebben en dat ze de rekening naar de importeur mogen sturen.
 

krommetje

Nieuw lid
Nou ja, ik lees op andere fora over de fabia waar er veel problemen met de airco zijn, maar goed...

Dit probleem gaat over een niet werkende airco (wij hebben geen climatronic) Onder het DAshboard zit een sensor die de uitstromende lucht meet, deze zit zo ver ingebouwd dat het volledige dashboard uitgebouwd moet worden. En nu net is deze sensor kapot.... zoals ik in mijn 1e bericht al stelde:

de sensor kost Eur. 15,- en de vervanging daarvan kost Eur 300,- vanwege de vele man-uren die hierin zitten...

Ik vroeg mij dus af of er anderen zijn die dit anders hebben opgelost...

Peter
 

Mark

Banned
</font><blockquote><font class="small">Citaat: One_Happy_Rider</font><hr />

Staat nu in spanje en heb ook een niet werkende Airco, is lekker als het tussen de 30 &amp; 35 graden is.

Of het het welbekende airco probleem is weet in niet, maar hij heeft het onderweg in zuid frankrijk begeven.

De climatronic regeert nogmaal alleen de airco pomp draait niet mee.
Of de pomp zit muurvast, of de magneetkoppeling wordt niet aan gestuurt wie zal het zeggen. (is de tweede keer dat de airco defect is) Maar lastig is het wel, er zit garantie op maar hier in het buitenland is het met het terrasjes spaans dat ik spreek lastig om de garage uit te leggen dat er nog garantie op zit en dat ik het graag opgelost wil hebben en dat ze de rekening naar de importeur mogen sturen.

[/ QUOTE ]

Bij problemen in het buitenland die onder garantie vallen moet ik de rekening gewoon betalen, als ik in België terug kom krijg ik dit gewoon terugbetaald.
Heb daar zelfs papieren voor gekregen bij eventueele problemen in het buitenland.
 

Victor_Fabia

Nieuw lid
Ik heb dat probleem dus ook gehad; was onbekend bij mijn dealer (Hilversum).
Heb het door hem laten oplossen.

Wat hier aan vooraf ging..........:

Men schrijve: hittegolf no# 1.

Op een gegeven moment deed de airco het 's middags niet meer. De volgende ochtend, toen het nog lekker koel was deed de airco het nog wel. Ik naar de (universele) VAK-Garage; (zij hadden net m'n airco een grote beurt gegeven) Maar ze konden niet vinden wat het was.
Pas na een 3e poging, een andere comp. en een aantal telefoontjes naar verschillende Skoda-dealers kwam met erachter dat er "een sensor" defect was. Alleen niet welke en ook niet waar.(geen ervaring met Skoda)
Conclusie: hele dashboard moet uit elkaar; twee dagen werk en dus incl BTW en nieuwe sensor 1240 euro verder.

Mooi niet!!!! Ik naar de Skoda-dealer, sasmen een uurtje gezocht, want hij wilde óók het probleem weten. Eérste sensortje (in het luchtkannaal midden op het dashboard) bleek gewoon te werken. Moest dus toch die andere zijn.
Heb m'n auto achter gelaten en de volgende dag was het probleem opgelost. (zonder het hele dashboard uit elkaar te hebben gehaald) Idd wel 300 € lichter. Maar da's beter dan 1240 €!!!!
super.gif


Groet, Victor.
 
A

andreg

Ik heb ook nooit een probleem gehad met die van mij en die moet elk jaar in Spanje echt zijn best doen.
Mijn collega heeft een Seat met de zelfde motor als ik en die heeft hem moeten laten vullen opnieuw.
Je kan je airco zelf testen als je een temp sensor met meter hebt. Op seatonline kan vinden hoe je moet meten. Het komt er kort op neer dat je alle kanalen dicht doet en het liefst bij een temperatuur van 25 of meer de tempsensor in het midden kanaal liggen en dan moet je hem op zijn koudst zetten en dan moet je binnen een bepaalde tijd 7 graden meten.
In iedergeval kwam ik lager namelijk op 2,5 graad inblaas en dat was bij 28 graden buiten.

471.gif
 
Bovenaan Onderaan