Wel of niet onderhoud bij Skoda dealer?

jeroenschmidt78

Actief lid
Binnenkort is mijn Skoda O3 1.6 tdi (10-2013) aan onderhoud toe.
Ik twijfel echter of ik dit bij de Skoda dealer laat uitvoeren (ivm mobiliteitsgarantie) of bij een VAG specialist.
Een longlife beurt kost bij de dealer 279 euro en bij bijv. VAG techniek in Nuenen 179 euro.
Wat raden jullie aan?
 

Cordoba

Forumguru
Reken eens uit hoe groot de kans is dat je mobiliteitsgarantie nodig hebt (en die kans is bij de dealer misschien wel groter), en wat het kost als in zo'n geval zelf een auto huurt. Vergis je daarnaast niet in de beperkingen van mobiliteitsgarantie (beperkt gebruik, ooit een keer 1 dag te laat je onderhoudsbeurt uitvoeren en nooit geen recht meer op mobiliteitsgarantie). Ik kan me buiten schadeherstel of vervangend vervoer als je de auto in de garage achterlaat niet herinneren dat ik ooit zoiets had kunnen gebruiken in bijna 40 jaar met een eigen auto rijden.
 

octavia99

Senior Member
Zodra de benodigde beurten weer zijn uitgevoerd door de Skoda dealer kun je weer gebruik maken van de mobiliteitsgarantie. Ook als je ergens anders in het verleden je auto een beurt hebt laten geven.
 

AndreM

Forumguru
De Citigo van mijn vrouw is bij een Suzuki dealer gekocht en heeft daar ook zijn eerste 2 beurten gehad met mobiliteitsgarantie.
Dus ik zou navragen of het erlders ook zo is.
 

Arjann

Forumguru
Als de laatste beurt bij een dealer is uitgevoerd heb je recht op mobiliteits garantie. Wat/waar er daarvoor voor onderhoud is gedaan maakt niet uit. @Cordoba waarom is de kans groter dat je bij een dealer misschien wel mobiliteits garantie nodig hebt?
 

EdK

Forumguru
Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar ik heb via mijn auto verzekering ook een soort van mobiliteitsgarantie
2x per jaar word ik gratis opgehaald indien ik pech zou hebben met de wagen
Auto mag alleen niet ouder dan 10 jaar oud zijn.

En onlangs dacht ik aanspraak te kunnen maken van de mobiliteitsgarantie van de Caddy ( dus van VW )
Bel ik met ze , geef ik me KM stand op krijg ik te horen dat ik 1000Km ervoor al een servicebeurt had moeten hebben
Daarom werd ik niet gesleept....
Maar goed mijn display gaf dat ik nog 400Km overhad voor ik aan servicebeurt toe was.
Dus dat geef je dan door, meneer de display is niet bindend !
Wat is dan wel bindend ?
De stikker met de KM stand in uw deurpost bestuurderskant.
Dus ik doe me deur open en kijk op stikker en daar staat.................. juist zie display.
Dus dat vertel ik tegen die vriendelijke meneer aan andere kant van de lijn.
Tsja toen was het stil, maar goed kon hoog en laag springen maar de sleepdienst kwam niet langs want ik was volgens hun 1000Km over de Km stand heen die hun in hun systeem hadden staan.....
En men kon ook vertellen dat alle servicebeurten bij hun werden uitgevoerd en dat mijn werkgever best wel een goede klant was van hun.... duhhh
Dus tsja die mobiliteits garantie stelt mijn inziens heel erg weinig voor....
Strikt genomen komt het erop neer dat als je nog 1999Km voor servicebeurt over hebt (display) en je gaat op vakantie en je rijd daarvoor 2004 Km en je krijgt pech op terugweg in nederland dan kun je wel bellen maar je bent 5 km te laat voor de beurt dus volgens de dames en heren aldaar in callcenter dus geen recht meer op mobiliteits garantie....
 

Arjann

Forumguru
Ik heb ook pechhulp via m'n autoverzekering. Nog nooit nodig gehad, maar het is toch wel een fijne gedachte
 

Cordoba

Forumguru
Als de laatste beurt bij een dealer is uitgevoerd heb je recht op mobiliteits garantie. Wat/waar er daarvoor voor onderhoud is gedaan maakt niet uit. @Cordoba waarom is de kans groter dat je bij een dealer misschien wel mobiliteits garantie nodig hebt?
Nee, dat je de mobiliteitsgarantie nodig hebt. Er zijn helaas een aantal dealers waar niet echt met verstand van zaken gewerkt wordt, dus als je zo'n dealer/monteur treft, is de kans groter dat je ergens stil komt te staan, waar je dat niet gepland had.

Edit: het voorbeeld van @EdK is niet uniek, ook al gehoord dat iemand te laat was met zijn onderhoudsbeurt (in de tijd) doordat de dealer een wachttijd van een maand had, voor je terecht kon. Vervolgens 5 dagen over de datum, stil vallen met pech en geen mobiliteitsgarantie omdat de beurt niet op tijd was gedaan. :banghead: Mobilitetisgarantie is vooral een duur gebakken broodje hete lucht.
 
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
No-brainer: VAG techniek natuurlijk. Niet in de laatste plek omdat dat specialisten zijn. En voor die 100,- kan je ANWB lid worden als je dat wilt....
 
Laatst bewerkt:

Arjann

Forumguru
Tja, niet om de dealers te verdedigen hoor, absoluut niet, maar overal waar gewerkt word kan weleens een fout gemaakt worden toch? Mijn broertje liet z'n koppeling vervangen bij een erg goed bedrijf waarvan de naam regelmatig voorbij komt op diverse forums (nee, ik ga niet zeggen welk bedrijf), na 150 km een vreemd bijgeluid, bleek z'n wiel los te zitten.
 

EdK

Forumguru
BEn erg benieuwd hoe je had gereageerd als wiel met 140km p/u los gekomen was en je dagelijks je broertje had opgezocht in ziekenhuis ??
Tsja waar gewerkt word , worden fouten gemaakt .....
Moet een chirurg zeggen als die een foutje heeft gemaakt.....
 

Cordoba

Forumguru
Ook bij goede bedrijven en door goede vakmensen worden fouten gemaakt, alleen een goed bedrijf probeert dat op te lossen voor de klant en de gevolgen zo klein mogelijk te laten zijn. Bij een goed adres zijn echte fouten gewoon veel zeldzamer, en als ze dan toch gemaakt worden, erkent men dat, en probeert het op te lossen.

Ik heb helaas ook al meegemaakt dat bij een Skodadealer de chefmonteur niet in staat was om een Skoda uit te lezen op foutcodes, zelfs niet met speciale afspraak en een dag de tijd! Ik ben vervolgens maar naar de naburige Seat-dealer gegaan, en daar was het binnen een paar minuten gepiept.
 

Niels83

Forumguru
Wij deden ook onderhoud bij een dealer.
Maar mij is opgevallen dat bij 2 dealers men alleen op de opdracht bon kijkt. Waardoor er niet in zijn geheel naar de auto wordt gekeken.

Over die 'service' staan hier mooie verhalen van hoe goed dat werkt. het duurste pakket bij de anwb is 200 euro per jaar. dus 1 beurt en 5 nwe lampjes (ja werkelijk 20 euro p/st bij pon dealer hoogland, maar zetten ze de lampen er gratis in!!) en je hebt dat er uit.

Over vag techniek hoor ik niet anders dan lovende woorden. dus ik zou hem daar heen brengen.
 

CDK

Forumguru
De reden dat ik mijn auto door de dealer laat onderhouden is vooral een gunfactor, daarbij is de mobiliteitsgarantie ook een handig, ik hoop er alleen nooit gebruik van te maken. Als je geen band hebt met je dealer en wel met je bankrekening dan kan je bij VAG Techniek prima terecht, echt een mooi bedrijf met mensen die passie voor hun werk hebben.
 

0ri0n88

Forumguru
Goed beschouwd betaal je €100 voor de mobiliteitsgarantie. Dan ben ik liever lid van de anwb. Wordt je altijd perfect geholpen mocht er wat zijn waar dan ook, mits je het juiste abbonement hebt uiteraard.
 
Bovenaan Onderaan