Wel of geen spacers?

Cherokee

Senior Member
Beste forumleden,

Als ik de gegevens opzoek van mijn O2 fl (2012) is zou de ET waarde 47 zijn.
Nu wil ik andere velgen plaatsen met een ET waarde van 54.
Aangezien dit buiten de acceptabele advies marge van ET 5 is mijn vraag of het raadzaam is om spacers te plaatsen om de marge en kans op extra slijtage/belasting te verkleinen.
En zo ja wat zou dan het advies zijn voor de maat/dikte.
De auto is niet verlaagd, maar wordt tzt wel voorzien van hulpveren.

Alvast dank voor info.
 

CDK

Forumguru
Zonder spacers komen de wielen vrij ver naar binnen te staan, ik zou er een spacer van 10mm op zetten met een centreerrand er op, dit hebben niet alle spacers, dus wel goed opletten wat je koopt @Cherokee. Als je @Antera een pm stuurt, dan kan hij dat vast en zeker voor je uitzoeken en leveren :jaja:
 

Kempes

Forumguru
Dan had ik persoonlijk een 12mm spacer gepakt zodat je op et42 komt.. staat ie mooi maximaal naar buiten en binnen de veilige marge..
 

Antera

Donateur
Beste forumleden,

Als ik de gegevens opzoek van mijn O2 fl (2012) is zou de ET waarde 47 zijn.
Nu wil ik andere velgen plaatsen met een ET waarde van 54.
Aangezien dit buiten de acceptabele advies marge van ET 5 is mijn vraag of het raadzaam is om spacers te plaatsen om de marge en kans op extra slijtage/belasting te verkleinen.
En zo ja wat zou dan het advies zijn voor de maat/dikte.
De auto is niet verlaagd, maar wordt tzt wel voorzien van hulpveren.

Alvast dank voor info.


Die paar mm komt je wielstanden niet te duur te staan. Sterker nog er veranderd niks aan je wielstanden. Ze staan wat verder naar binnen maar verder zal dit ook geen nadelige gevolgen hebben voor je wiellagers. Om eht allemaal wel netjes te laten ogen zou ik eventueel rondom 12mm spacers plaatsen of eventueel 15mm zelfs. dit omdat je wel een centreerrand moet hebben om trillingen of andere onregelmatigheden te voorkomen

kan je alles op maat leveren en indien gewenst monteren
 
Bovenaan Onderaan