Wel of geen run flat banden bij sportonderstel icm 19"?

CDK

Forumguru
beste allemaal,

ik ben bezig met een nieuwe set zomerwielen 19'' en misschien een schroefset.....
heb GEEN reservewiel in de kofferbak.....
zouden jullie juist wel of juist geen run flat banden nemen?
het gaat me niet om de prijs, maar wel om de rijkwaliteit, het schijnt namelijk wat stugger te zijn....
iemand positieve of negatieve ervaringen hiermee?
alvast bedankt!

greetz Corné
 

eddiea

Forumguru
Vraag maar is aan de bmw-rijders wat ze van hun rft banden vinden! Kan je niet beter gewoon een reservewiel achterin leggen?

Duidelijke nee voor mij dus......
 

Rallye

Forumguru
BMW-rijders klagen inderdaad over runflats. Wat wil jij eigenlijk van de runflats? Meer stuurprecisie dankzij de extra stugheid? Ik vraag me af of ze dat gaan brengen. In principe zijn ze daar niet voor bedoeld. Bovendien: BMW's M, dus de meest sportieve, staan juist niet op runflats.

Daarnaast vraag ik mij af of het waarschuwingssysteem voor de bandenspanning bij de Superb wel geschikt is voor runflats. Dat is immers gebaseerd op afrolomtrek, en die verandert bij een lekke runflat minder.
 

MennoW

Forumguru
runflats zijn heel erg stug! no-go
ga je voor rij kwaliteit "Michelin" pilot sport 3 (mijn persoonlijke favoriet)
 

mikehotel

Actief lid
Voor runflats heb je ook velgen nodig die daarvoor geschikt zijn. En voor wat betreft het rijden met runflats: ik ben er niet van onder de indruk.
 

CDK

Forumguru
thanx voor jullie tips, ga ik daar verder niet meer naar kijken ;)
onder m'n vorige S2 zat idd ook Michelin Pilot Sport en dat beviel prima,
dus denk dat ik daar dan maar weer voor kies.

greetz Corné
 

mikehotel

Actief lid
Pirelli, is dat wat? Heb er zo'n jaar of 10 geleden eens mee gereden (zaten onder de auto toen ik dee kocht) maar vond ze griptechnisch nogal een drama. In een vlotte bocht wel grip-geen grip-wel grip-enz. Vervangen door Conti Sportcontact2 en dat was meer dan een stap vooruit. We zijn natuurlijk 10 jaar verder, dus ben benieuwd waar die positieve ervaringen op gebaseerd zijn.
 

EdK

Forumguru
Pirelli is een goede kleefband, maar na 20K kun je wel vaak weer naar de bandenman toe voor een nieuwe set.
Hoor me collega er nu nog over klagen, en hij heeft een rustige rijstijl.
 

s-line

Forumguru
Continental sportcontact 5p :xyxthumbs: Top band, ook kwa verbruik ben ik super tevreden voor zo'n brede band en slijtage gering!
gr.michiel
 

CDK

Forumguru
heb nog ff wat research gedaan op het www en in de testen komt wint conti met de sportcontact 5p nipt van de michelin pilot super sport, ook qua prijs maakt het niet veel uit, alleen is de michelin 2db stiller, maar dat ga je niet horen denk ik.....
zoals het er nu uit ziet gaat de conti het worden in de maat 225/35/19

greetz Corné
 

Noord26

Forumguru
2dB lijkt niet veel natuurlijk. Maar vergeet niet dat het een exponentiële schaal is. Elke circa 3dB is een verdubbeling van het geluid. Zo is 83dB 2maal zo luid als 80dB. En is 89dB tov 80dB, niet slechts 9db meer, zelfs 8maal zo luid.

:)
 

Rallye

Forumguru
Ik heb nu Contis (18"), waar ik onder mijn vorige RS Michelins (17") had. De Contis zijn echt veel lawaaiiger. Dat kan volgens mij niet alleen aan de plattere band liggen. Daarbij: jouw auto zal van zichzelf al stiller zijn dan die van mij, dus vallen lawaaiige banden extra op?
 

s-line

Forumguru
Ik had op mijn rs sportcontact 3, en op mijn huidige superb sportcontact 5p, echt een wereld van verschil!!! Veel stiller!
 
Bovenaan Onderaan