Wel/geen lampje Cruisecontrol fabia

Stuiver

Forumguru
hoi!
Heb nu voor de dame ook een Skoda gekocht, en wel een fabia uit 2010. Benzine, geen verkeerd autootje. Bij de koop merkte ik op dat bij het inschakelen van de cruisecontrol er nergens een lampje te zien was dat de. Ruisecontrol was ingeschakeld. Dat heeft de fabia niet, zei de verkoper.
Ik heb dat even laten rusten.

In het instructieboekje staat echter dat het lampje moet branden als de snelheidsregelaarsfunctie is ingeschakeld. Interessant zou je denken, maar op de overzichtsplaatjes van de lampjes staat er nergens een plekje afgebeeld waar deze zou moeten branden.

Is er een lampje wanneer de cc is ingeschakeld, en zo ja, Wáár op het instrumentarium moet het cc lampje gaan branden? Foto mag ook.

Dank jullie!
Jarno
 
Laatst bewerkt:

ABruintje

Senior Member
Er hoort wel degelijk een lampje te gaan branden.
Op de snelheids display aan de rechter kant iets boven het midden.

Als het lampje dan niet gaat branden zit er ergens iets niet goed.
De zekering kan het niet zijn want dan doet de auto helemaal niets, zit namelijk op de zelfde zekering als de brandstofpomp.

edit: had een link naar de verkeerde handleiding geplaatst.
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
nergens een lampje te zien was dat de. Ruisecontrol was ingeschakeld. Dat heeft de fabia niet, zei de verkoper
De Fabia heeft dat wel degelijk. In elke geval de mijne uit 2011 zeker, en wel in de rechter klok net rechts boven het midden ervan zoals @ABruintje al aangaf.

Als je het contact aanzet gloeien er een heleboel controlelampjes op maar dan doet deze juist niet mee, heb ik zojuist even proefondervindelijk vastgesteld.
Het zit op de donker blijvende plek tussen het lampje van de bandenspanningscontrole (uiterst rechts) en dat voor de aangetrokken handrem.
 

Antera

Donateur
De vraag is nu van mij werkt de CC wel? Dit omdat je geen lampje ziet. Het is een LED lampje en kapot gaan doet dit zomaar niet. Daarom was ik benieuwd of de CC daadwerkelijk functioneert
 

Antera

Donateur
Maar als de CC werkt en het lampje niet dan weet je dat alleen het lampje het probleem is. Ik probeer op afstand iets uit te sluiten. Als hij hier stond kon ik met de meetwaardes en testen wel zien of alles werkt en of het lampje idd niet werkt omdat dit dan apart aangestuurd kan worden :-)
 

Octavia1.6i

Forumguru
Ik heb ook een Fabia uit 2010. Wel de FL, weet niet of je die ook hebt? Als je 160 rijdt, zit het CC-lampje precies onder de naald.
 

Stuiver

Forumguru
Dank allemaal! Morgen eens kijken of ik m met een zaklamp kan zien zitten.
@Antera en anderen: de cruisecontrol functioneert wel, gewoon goed en zoals ik in andere skoda's gewend ben. Alleen dat lampje is nergens zichtbaar....
 

Niels83

Forumguru
Ik heb 2 Fabia's van voor de facelift zonder lampje. De derde die ik reed ook niet.

Is dit niet een voor en na de facelift verhaal?
 

ABruintje

Senior Member
Ik heb inderdaad een facelift.
Het kan inderdaad goed zijn dat voor de facelift geen indicatie heeft.
 

Zwapp

Forumguru
In mijn huidige O2 2007 zit er een functionerend lampje, in mijn vorige O2 uit 2006 geen functionerend lampje, wel een donker symbooltje... Beide zelfde uitvoering. Is geen vinger achter te leggen wanneer er wel of geen lampje aanwezig is, toen al aan het uitzoeken geweest. Zal voor de Fabia niet anders zijn denk ik...
 

EdZ

Donateur
Ervan uit gaande dat de RR wat dat betreft niet anders werkt dan de Fabia, mijn pre-facelift RR had geen lampje en mijn huidige RR wel.
 

Antera

Donateur
Als hij verder goed werkt dan heeft die van jouw geen lampje. Er zijn meer auto's waarbij bij het ene model wel een lampje is en bij de ander niet. Golf 5/6 en de zelfde basis modellen hadden dat soms ook niet. Niet iets om je druk om te maken
 

Leandro

Senior Member
Mijn vriendin heeft sinds kort ook een Fabia 1 (2002) met CC. Er gaat echter geen lampje branden wanneer je deze aanzet. Zal morgen eens kijken of er iets bij de klokken zit waar het lampje zou kunnen zitten.
 

Stuiver

Forumguru
Hoi allemaal. Nou, het is duidelijk: er zit geen lampje. Op de door jullie omschreven plek (bij de 160 km/u), boven de bandenspanningslampjes, zit het lampje van de ESP ( autootje met bochtig weggetje/slippend spoor).
Zojuist met de zaklamp alle mogelijke plekken bekeken en nergens een mogelijk lampje te vinden. Blijkbaar kan dat dus, een opel uit 2005 mét cclampje inruilen voor een fabia uit 2010 zonder...

Dank voor jullie opmerkingen en hulp!
 

Cordoba

Forumguru
Mijn vriendin heeft sinds kort ook een Fabia 1 (2002) met CC. Er gaat echter geen lampje branden wanneer je deze aanzet. Zal morgen eens kijken of er iets bij de klokken zit waar het lampje zou kunnen zitten.

Bij de Fabia I is dat lampje er niet (in elk geval voor de pre-facelift exemplaren, voor de facelift gevallen (2004-2007) ben ik niet helemaal zeker.
 
Bovenaan Onderaan