Weinig licht op de weg

Steady

Lid
Ik heb sinds twee dagen een tweedehands Skoda Fabia 1.2 TDI greenline, een heerlijke auto maar ik vind dat ik 's avonds zo weinig licht op de weg heb. Ook verkeersborden worden niet verlicht.
Bochten in de weg zie je pas op het laatste moment. De stand van de koplampen staan goed, maar mijn vraag is... Is dit normaal dat de lens of reflectorlampen zo weinig licht geven? Het geeft beetje een goudkleurig licht en om nu met je mistlampen aan te rijden is ook weer zo wat... :(
Mijn vorige auto Skoda 1.4 uit 2003 gaf veel meer licht op de weg.
 

turboturbo

Forumguru
Is dit normaal dat de lens of reflectorlampen zo weinig licht geven?
Welke lamp heeft je Fabia dan ? Die met lens/projector of doodgewone reflector lampen?

Verder zou je de tips uit bovenstaand topic op kunnen volgen, om mee te beginnen...
 
Laatst bewerkt:

RefleCs

Forumguru
Zelf ook een FII gehad en vond dat ik meer licht had bij kaarslicht. Ik heb dan ook de verlichting vervangen voor een setje Xenon 6000k en dat beviel stukken beter.
 

Canon-Eye

Forumguru
Hangt een beetje van het modeljaar af. De mijne is van mei 2011 en die heeft prima projectorkoplampen, die niet zo veel onder zouden doen voor de xenon dimlichten van de voorafgaande O2C volgens de verkoper.
Op zijn advies daarom geen geld heb uitgegeven aan xenon en daar heb ik nog geen avond/nacht spijt van gehad...
 

RefleCs

Forumguru
Mijne was ook van 2011. Je had toen 2 soorten projectorkoplampen. Ik weet even niet meer de exacte verschillen maar van de een was sowieso de diameter van de projector kleiner dan de andere. Ik had de kleinste en daarbij maakte het een enorm verschil.
 

Blackokkie2

Forumguru
Mijne was ook van 2011. Je had toen 2 soorten projectorkoplampen. Ik weet even niet meer de exacte verschillen maar van de een was sowieso de diameter van de projector kleiner dan de andere. Ik had de kleinste en daarbij maakte het een enorm verschil.
Waarschijnlijk hadden ze meer klachten gehad en daarom een aanpassing gedaan.
 

Blackokkie2

Forumguru
Mijne was ook van 2011. Je had toen 2 soorten projectorkoplampen. Ik weet even niet meer de exacte verschillen maar van de een was sowieso de diameter van de projector kleiner dan de andere. Ik had de kleinste en daarbij maakte het een enorm verschil.
Waarschijnlijk hadden ze meer klachten gehad en daarom een aanpassing gedaan.
 

Canon-Eye

Forumguru
Waarschijnlijk hadden ze meer klachten gehad en daarom een aanpassing gedaan.
Dat moeten "ze" dan wel rááázendsnel hebben gemerkt en aangepast - de mijne is van eind mei 2011, op 6 januari al definitief besteld en toen al de geldbesparende opmerking van de dealer gekregen dat xenon niet nodig zou zijn...




(óf ze hadden in Spijkenisse iemand met paranormale begaafdheden in dienst, dat kan natuurlijk ook ;) )
 

RefleCs

Forumguru
Volgens mij zijn er altijd 2 soorten projector koplampen geweest. Eentje waarvan de projector kon bewegen en een waarbij de projector vast was. Maar als gezegd. De exacte details heb ik niet meer paraat.
 

turboturbo

Forumguru
Een complete set, incl draden starters/ballasten en de hele rimram. Alleen de lampjes is niet voldoende.

Speciaalzaken zoals xenonlamp.nl kunnen je precies vertellen wat je nodig hebt.
 

Steady

Lid
Vandaag de koplampen laten vervangen door Xenon verlichting bij Sky Cars in Rotterdam. Erg goede service. Verlichting is nu precies zoals ik het hebben wil, veel feller dan de normale verlichting, weerkaatsing van de verkeersborden, en kan veel verder kijken. Kortom een blije Skoda rijder :yeehaa:
 

piair1982

Forumguru
Ik heb de bewegende projectorlampen en ook voorzien van xenon lampen. Wil niet anders meer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 

TinusPlotseling

Senior Member
Moet zeggen dat ik niet ontevreden was over de originele verlichting maar gezien ik veel s'nachts rij ben ik Super tevreden met mijn xenon setje! Je hebt een goede keus gemaakt #Steady
 
Bovenaan Onderaan