Wegvallen vermogen

Mijn fabia 1.4 16v 2005 heeft soms dat het vermogen zo ineens wegvalt en als je het gaspedaal loslaat en weer intrapt is het er weer en is het als of er niks aan de hand is hij doet dit af en toe en niet elke keer als ik er in rij.
Ook is er geen motor storings lampje die branden gaat.
Misschien weet iemand waar ik het beste zoeken kan
Met vriendelijke groet Bart
 

Tees

Donateur
Ik zou beginnen met uitlezen van het foutgeheugen. Dat er geen lampje is betekent niet dat er geen fout gegenereerd is.

Los daarvan, zou ik denken aan een gasklephuis dat misschien wat plakkerig is? Die reinigen is niet erg ingewikkeld, alleen moet je m daarna eigenlijk opnieuw inleren.
 

EdK

Forumguru
Vraag me even af of het gas nog bediend word door een gaskabel of dat het door een potmeter word aangestuurd !?
In laatste geval kan het wezen dat die versleten / vervuild is en hierdoor af en toe de problemen wel/niet veroorzaakt....
Iemand met een VAGCOM kabel of de dealer moet dit volgens mij kunnen uitlezen
Dus wat @Tees ook al zegt, laat eerst je wagen eens uitlezen op storingen !
En als je dit laat doen, zeg dan bij de garage dat je de storingscode's graag wil hebben, als je die hier post dan zijn er zeker mensen hier op forum die aan hand van code's je kunnen vertellen wat er mogelijk aan de hand is of stuk is !
 

Duijzer

Donateur
Gasklephuis zou vervuild kunnen zijn. En een simpele check is de massakabel. Als die niet goed contact meer maakt kan dat ook allerlei problemen geven. Als je dan gas loslaat kantelt de motor wat en maakt het misschien net weer even contact. En tot slot zou het ook je brandstoffilter kunnen zijn dat vuil is, dat is ook geen moeilijke check.
 
Ik zal hem even laten uitlezen en even kijken naar het gasklephuis en het gaspedaal en zal de bevindingen hier wel even melden

Mvg bart
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
In reactie op @EdK: de 1.4 16v in de F1 heeft een electronisch gasklephuis. Kan zeker ook de potmeter zijn daarin, dan zou vervangen van t gasklephuis de oplossing (die potmeter is integraal onderdeel daarvan). Gasklephuis is zeer goed benaderbaar, kan gewoon op de oprit. Bovenkant is meestal vrij schoon, maar de onderkant kan flink vies zijn vanwege de EGR pijp die direct daaronder zit.
 
Bovenaan Onderaan