Wegklapbare trekhaak betrouwbaar?

Gunther79

Actief lid
Goede dag allemaal

Ik heb eerder al gemeld dat we in blije verwachting zijn van een Kodiaq (leverdatum 6 november...)

Na veel lezen op het forum en internet vraag ik mezelf af of er iemand ervaring heeft met de wegklapbare trekhaak?

Zoals sommigen misschien al hebben gelezen ben ik technisch zeer matig onderlegd

Maar (het zal wel niet) als je de trekhaak met een hendel naar voren haalt en dan vastklikt, in hoeverre zit ie dan vast vast (waarschijnlijk super goed anders bedenken ze het niet).

Als leek zijnde ben ik dan bang als de caravan eraan hangt dat de trekhaak uit de klik schiet (die angst heb ik ook met de beugels van een achtbaan)

Ik hoop dat iemand me gerust kan stellen (het zal wel goed zijn maar toch)
 

Gunther79

Actief lid
Deze reactie komt een beetje denigrerend op me over maar ik begrijp je strekking.

Bedankt voor je reactie

No worries
 

Renkie

Forumguru
Op zich had die k*t reactie ook wat minder k*t mogen zijn...

Je hebt de auto en het boekje nog niet.... Tip: je kunt het boekje vooraf vaak al als PDF online vinden. Opties kunnen minimaal afwijken ivm modeljaar maar dan kun je al lezen hoe het zit.

De wegklapbare trekhaak heeft volgens mij bij alle modellen een indicatie lampje of deze wel of niet "goed" zit. Zodra deze niet vergrendeld is en niet goed gedraaid is zul je een rood lampje zien.
Als je de trekhaak in de juiste positie klikt hoor je dat duidelijk en zie je dat ook aan het groene lampje.
 

Niek_J

Forumguru
geloof me, de tijd dat je besteed aan het lezen van een boekje over een wegklapbare trekhaak kun je beter besteden aan het handmatig bijknippen van het gazon, hoe moeilijk kan het zijn haha.

Je drukt op het knopje en hij komt uit. je geeft hem 1 tikje naar boven en hij klikt. terug: druk op knopje en hij zakt deels terug, laatste tikje doe je met de hand.

succes met het gazon:D
 

hemi24

Forumguru
Druk op het knopje?

Raar, bij mijn auto moet ik het knopje naar me toe trekken..!

;)


Tot dusver bevalt de haak goed, en klapt ‘ie netjes uit als ik deze nodig ben.
 

Patbanbu

Actief lid
Functioneert uitstekend. Inmiddels meerdere keren de caravan er achter gehad. Nooit problemen gehad in de bediening of dat hij niet goed vast klikt.
Ik vind het systeem super goed werken!

De kogel schoonhouden is alleen wel wat lastiger. Hangt onder je auto toch in het stof en opspattend water. Dus voor aankoppelen even met doekje en eventueel schuurpapiertje over de kogel. Dan blijft je slingerbedwinger van de caravan ook gewoon goed zijn werk doen ;)

Veel plezier met je nieuwe auto straks!
 

hendrik38

Forumguru
Ik heb de kogel nu ook dik in de vaseline eronder. Bij gebruik caravan poets ik de kogel weer helemaal vetvrij. Bij mij wordt hij anders ook erg roestig.
 

Gunther79

Actief lid
Ik had dat inderdaad nagelezen.
En ergens gelezen om deze maandelijks ff uit te klappen en weer in.
Bedankt voor de reacties!!!

Kan niet wachten
 

Okki

Donateur
Wel ff een terugkerende notitie met alarm in je agenda zetten. Vaak schiet het er toch bij in en ben je ineens een jaar verder...
 

hemi24

Forumguru
Volgens mij was degene die er juist problemen mee had, iemand waar de haak naderhand was gemonteerd?
De Stip als ik me niet vergis...
 
Deed me denken aan dit stukje topjournalistiek, alvast wel een goede reden om voor de wegklapbare i.p.v. vaste variant te gaan.

Syp1paj.png
 
Bovenaan Onderaan