Wegklapbare of afneembare trekhaak

Ik ben in het bestelstadium en wil er na aflevering bij de dealer er door de dealer een afneembare trekhaak op laten zetten. Nog nagevraagd maar ze hadden geen voorbeeld van staan bij Ames helaas.

Iemand ervaring of dat eenvoudig te monteren en demonteren is? Scheelt 800 met een wegklapbare achteraf monteren dus is me de moeite wel waard.
 

mwhite

Forumguru
waar zit die 800 euro in dan???
de achteraf gemonteerde is dat echt een wegklapbare of een afneembare ??

het is lastig om er antwoord op te krijgen (bij de dealer en pon) maar het komt voor dat wanneer je direct vanuit fabriek een trekhaak laten monteren de koeling is aangepast > verzwaard.
maar daar komt Pon weer die monteren soms dus ook jouw aangevinkte fabriekstrekhaak maar natuurlijk zonder de koeling aan te passen. boefjes...
 

Antera

Donateur
Die 800 zit hem denk ik in de afneembare versus wegklapbare. Zoveel prijs verschil zie ik anders er niet in
 

lsp

Forumguru
Ik heb een afneembare achteraf door de dealer laten monteren (Brink) op mijn Octavia 3 station.
Monteren en demonteren een minuutje werk (nog niet eens) het netjes opbergen kost meer tijd.
 

C00per

Senior Member
Wegklapbare is €850 waarom zou je dan achteraf 1 doen van €800? Optie met 1 knopje naar beneden en snel weer naar binnen.. Geen geneuzel en mooie afwerking.
 

C00per

Senior Member
Als het om de bijtelling gaat moet je niet in een auto van €45k rijden.. En serieus als je een mooie optie gaat laten schieten voor een trekhaak boer dingetje ga je mijn inziens meer problemen krijgen dan vanaf fabriek geïnstalleerd.
 

mwhite

Forumguru
ik heb mijn trekhaak zelf gemonteerd. (wagen niet nieuw gekocht)
zou het nooit bij de dealer laten doen.
maar zoals ik al schreef kan een aangevinkte af fabriek trekhaak gewoon bij pon er onder gesleuteld zijn.
 
Inderdaad bijtelling ding. Misschien toch maar die wegklapbare kiezen.. Laat weten wat het wordt. Sowieso nog ff navragen voor bestelling. Het hoeft van mij heel fancy, het is tenslotte een trekhaak en het houdt ergens op...
 

spikehome

Forumguru
Zou voor de wegklapbare gaan.
Naderhand zo een neerklapbare laten monteren moet er van alles eerst af volgens mij de bumper etc
Vóór die paar euro pfff, je rijd met zo een lease bak al voor nop bijna
 

Peanut

Senior Member
Ik had bij mijn bestelling geen trekhaak besteld.
2 weken voor de levering wil mevrouw Peanut ineens een fietsendrager. Ik heb dus een afneembare achteraf laten monteren.
Ik ben er wel erg tevreden over. Trekhaak eraf halen of erop zetten is minder dan een minuut werk. Ik berg hem op in een van de vakken om het reserve wiel.
 
Bovenaan Onderaan