Weggedrag 1.6TDI 120pk + DSG

Hoi allemaal,

mijn superb combi Style is besteld :yeehaa:met een 1.6TDI motor 120pk + DSG. Is er iemand die zijn bevinding kan delen qua motorsterkte en snelweg gedrag van de wagen?

groeten
Henk

oco1979

Forumguru
ne cruisebak,sportief rijden ga je met standaard opstelling niet echt moeten doen,daarvoor moet je verlagen of ne rs O3 kopen

BadBert

Forumguru
ne cruisebak,sportief rijden ga je met standaard opstelling niet echt moeten doen,daarvoor moet je verlagen of ne rs O3 kopen
Heb erin proefgereden (zelf de handbak besteld), maar dat ding was echt leuk vlot. Bochtenwerk kon je er ook stevig mee doen! Ding ligt goed op de weg. Dus een sportieve bocht of polderweggetjes kun je er in mijn ogen echt wel mee doen...

Al heb ik voor het echte werk mijn classic mini cooper hahahaha

Moet er wel bij zeggen dat ik niet bang ben om wat te "gummen", ook niet tegen bekende ;)
Ben nu een o2 met 1.6tdi 105 pk gewend overigens, waarmee ik ook leuk kan sporten in het bochtenwerk.
Sprintje winnen... Dat zul je niet altijd doen, maar sportief rijden is bij mij bochtenwerk, hard en snel rechtdoor kan iedereen met het juiste vermogen hahaha

Ik heb inmiddels bijna 12000km gereden met de 1.6dsg en moet zeggen dat ik het erg lekker vind rijden. Auto komt voor mijn gevoel goed van zijn plek en bij stoplichten ben ik meestal wel als eerste weg. Ik vind het verbruik wel slecht, lijkt nog niet echt beter te worden. De komende periode maar eens proberen om het verbruik naar beneden te krijgen. Ik heb overigens een Superb combi.

Grensie

Nieuw lid
Ik heb de eerste 3000km erop zitten. Echter geen DSG, maar 1.6 hand. Verbruik valt mij niet tegen. Gemiddeld 5,5 liter. 75% snelweg, zonder files. Ik had de auto slomer verwacht. Verder een zeer tevreden nieuwe Skoda rijder.

Dat klinkt goed, ik kijk er enorm naar uit maar zal toch geduld moeten oefenen tot begin juni. Er staat morgen wel nog een proefrit op het programma bij de dealer. Thx voor de reacties..

Wat Is jouw snelheid dan op de snelweg? Ik rij overal 10km harder (op de teller) dan de toegestane snelheid.

Jaeger

Lid
Heb er al 17.000 km. op staan (Combi met de 1.6 TDI DSG).
Had hiervoor een Peugeot 508 met vergelijkbaar aantal PK, maar door de DSG vind ik de Skoda echt wel vlot.

Je kan vlot optrekken zonder enorm in toeren te jagen.
En als je wel flink gas geeft gaat hij ook best lekker door tot de 140.

Kortom, ik ben er tevreden mee.
Liever investeren in DSG dan in een handbak 2.0

Het verbruik valt mij inderdaad ook wat tegen.

BasMab

Actief lid
Lijkt dat ik dan ook de goede keuze heb gemaakt, door de 1.6 DSG te kiezen ipv de 150pk handbak :)

Ik heb vandaag de 1.6 handgeschakeld proef gereden en ik moet zeggen dat ik de DSG een pak aangenamer vind en vinniger in de lage toeren regionen. Maar.... het blijft echt een super wagen... Spijtig dat het zo lang wachten is.:banghead:

#BasMab ik heb ook lang getwijfeld maar inderdaad de beste keuze lijkt mij... tenzij je echt wil gaan toerenjagen...

Stian

Actief lid
Top auto (na 11K km 1,6TDI DSG Combi)
Verbruik valt tegen. Bij het stoplicht snel genoeg. Boven de 130 is het echt behelpen. Maarja, in dit land lukt het bijna niet meer om dat ook daadwerkelijk te doen.

Bakkertje

Forumguru
Ik heb inmiddels 34000 km erop zitten met mijn 1.6TDI 120 pk passat. De motor snort prima en is meer losgekomen na 20.000 km.

Bovenaan Onderaan