Wegenbelasting Fabia Greenline vanaf 1 januari 2014

Rallye

Forumguru
Toch blijf ik het vreemd vinden dat een aantal mensen bij de aanschaf van een MRB-vrije auto niet heeft meegerekend dat dat voordeel tijdelijk zou zijn. Het gaat immers om een grote aanschaf, dan zoek je zoiets toch uit? Dat het voordeel af zou lopen heeft altijd in de wet gestaan, dus dat zou geen verrassing mogen zijn.
 
85 euro per maand voor een diesel die makkelijk 1 op 20 rijd en voor zo'n goede prijs is aan te schaffen zie je amper. Al met al is de Fabia Greenline dus nog een hele aantrekkelijke auto.
Ik ben dan nog elke dag blij dat ik hem heb aangeschaft en dat ik een tijdje de wegenbelasting heb kunnen uitsparen. Je hebt echt onder een steen geleefd als je niet wist dat het een tijdelijke maatregel was.
 

VEEJAY

Forumguru
Als een diesel te duur wordt in de vaste lasten dan kunt u gewoon weer benzine gaan rijden net als ik.

Ik ben van 109 euro per maand (dieselturbo) naar 65 euro gegaan (benzineturbo). Qua verbruik hetzelfde ca 1 op 15 maar wel 140pk meer tot de beschikking indien nodig voor in- en uitvoegen.
 
Laatst bewerkt:

VEEJAY

Forumguru
Alvast warmlopen voor het treffen met @Luuk Thijssen & @sitechris :shutup:

Nu ik hier toch reageer, ik zag een autoweek filmpje met powerboxtuning voor een 75pk TDI (toevallig Fabia greenline). Wat de presentator terecht zei is dat je in een 75pk auto dus continu de tuning gebruikt, dit in tegenstelling tot wat potentere auto's. De gedachte trof mij dat je dan continu buiten de marges van de fabrikant bezig bent. Ben benieuwd hoelang dat allemaal goed gaat.
 

Desperado

Forumguru
Als je zuinig rijdt met een diesel kan het denk ik makkelijk uit.
Mijn kameraad heeft een Fabia diesel en die haalt er geregeld tussen de 1 op 20 en 1 op 30 mee.
 

henriz

Forumguru
Als je zuinig rijdt en het makkelijk uit kan, waar heb je dan die tuning voor nodig?
En als je het extra vermogen wel nodig hebt, dan kan het blijkbaar niet makkelijk uit.
 

Desperado

Forumguru
Het topic gaat over de wegenbelasting en de kosten die omhoog gaan. Tuning is ieder zijn eigen keuze en heeft daar niks mee te maken. Daar kies je zelf voor, dus dan moet je niet zeuren :D
 

Noord26

Forumguru
Vandaag bij vrienden geweest en die zijn juist erg blij dat er zoveel Greenline's ingerolen worden momenteel. Vrouw is daar zwanger van een 2-ling. En bij hun zoektocht en concrete informatie over kosten (MRB, brandstof) blijft de Fabia Combi Greenline er echt uitspringen.

Ze gaan nu kijken bij eentje van april 2011 met 54Dkm, dealer onderhouden met boekjes en full-options (muv maxidot) voor minder als €9000,- Met inruil kon daar zeker nog wat vanaf, aldus de aanbiedende garage.

Krijg ook de indruk dat mensen teveel alleen maar zichzelf blind staren op de wat hogere MRB van een diesel. De Fabia Combi GL is gewoon nog erg gunstig qua gewicht en bij circa 12000 per jaar al voordeliger als de benzine variant!
 

Canon-Eye

Forumguru
De Fabia Combi GL is gewoon nog erg gunstig qua gewicht en bij circa 12000 per jaar al voordeliger als de benzine variant!
Daarom hou ik 'm nog wel een tijdje. Kwestie van eerst sommen maken en niet luisteren naar al die "paniek-verkopers".
Die krijgen nog wel een keer spijt...
 

Desperado

Forumguru
En met een zuinige rijstijl denk ik dat je omslagpunt nog wel wat lager ligt.
Ik zou het wel weten en lekker door blijven dieselen.
 

turboturbo

Forumguru
Ik zou er ook handig gebruik van maken dat die diesels nu op de markt verschijnen voor een kleine prijs. Je hebt ze werkelijk voor het uitzoeken nu.

Ik zou me echter niet te blind staren op lage km standen. Des te minder zo'n diesel als 2e wagen voor moeders de vrouw of boodschappen is gebruikt, des te beter.

Voor ons liggen deze wagens alsnog in een te hoge prijs klasse liggen voor mij (te jong/nieuw) dus deze kans moet ik aan mijn neus voorbij laten gaan.
 

jmw57

Lid
in de provincie Overijssel moet ik 87 euro p/m. betalen voor mijn GL 1.2 TDI. Aangezien ik, met het aantal km's dat ik rijd, nog steeds boven het omslagpunt zit, is dieselen voor mij nog steeds rendabel.
vr.gr. Jaap
 
Bovenaan Onderaan