Wees zuinig op uw koplampen :-(

VEEJAY

Forumguru
Al 3 weken rij ik met een vocht in mijn rechterkoplamp. Ik heb de auto nu 4 weken.

De dealer vertelde mij dat er heel veel vraag naar schijnt te zijn en vandaar dat zij ze nog steeds niet binnenhebben.

Omdat het niet verkeersgevaarlijk is kunnen ze er geen spoedlevering voor aanvragen bij de fabriek.

De dealer kon niet vertellen of het kwam door een algemeen defect. Maar goed hierbij de eerste melding dan maar.

Kan ik dit trouwens niet gewoon bij een andere dealer laten oplossen of moet je per se naar de dealer waar je het gekocht heb? (een andere dealer verdient er niets aan?)
 
Dit valt onder fabrieksgarantie, je kan dus naar elke Skoda dealer, zeker wanneer het een leaseauto betreft, dan kan je je leasemaatschappij er achteraan sturen.
 
Op fabrieksgarantie wordt toch nooit verdiend? De dealer verkoopt jou een auto en die moet aan de verwachtingen voldoen. Indien dit niet zo is moet hij de problemen oplossen. That's part of the deal. En dat hij dit dan weer kan afwentelen op de fabriek dat is mooi voor hem.

Of een andere dealer dit ook op moet lossen durf ik niet te zeggen. Er is wel iets voor te zeggen, ze zijn immers toch Skoda dealer. Maar aangezien zij toch weer zelfstandig werken (en ook allemaal verschillende kortingen kunnen geven) zal het toch niet zo makkelijk gaan lijkt mij. Waarschijnlijk wordt je toch doorverwezen naar je eigen dealer. Ze zullen namelijk niet graag kosten willen maken voor een ander die de 'provisie' heeft opgestreken.

Ik zal de koplampen van mijn Combi maar eens goed in de gaten houden dan...
 

Hetzer

Forumguru
Ik ben met mijn vorige Fabia ook wel eens bij een andere dealer geweest om wat te laten herstellen.......
Alle mankementen die onder de fabrieks garantie vallen worden gewoon door elke Skoda dealer verholpen /forum/images/graemlins/grin.gif
 
Bovenaan Onderaan